Roofvogelshow op m'n werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:25

Abiola schreef:
Letizia schreef:
Dus dan maar liever uitsterven? Met het fokprogramma worden dieren ook weer in het wild losgelaten he :)
Persoonlijk vind ik hamsters in een kooitje zieliger :o

Volgens mij zijn vogels die in gevangenschap zijn geboren niet echt in staat om in het wild te leven. Met orka's fokken ze ook, niet om terug te plaatsen, maar om voor veel geld aan andere waterparken te verkopen, en er zo doende lekker aan te verdienen.

De eerste maanden van het leven van en jonge roofvogel komt het dier helemaal niet in contact met mensen. Ze zitten in
een gesloten ruimte met open dak en krijgen voer op verschillende plaatsen via een koker (soms ook levend).
Daarom is het wel degelijk mogelijk om deze dieren uit te zetten in het wild.
Ook als de dieren niet worden uitgezet in het wild, maar worden gebruikt door een valkenier gebeurt dit. Dit
om bedelgedrag te voorkomen op latere leeftijd

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:35

Laten we het dan eens omdraaien, je weet dat de kans erin zit dat moraalridders gaan reageren, waarom dan een topic openen als je daar niet tegen kan of wil je alleen maar complimentjes ?

Nou daar komt ie dan nog een keer, prachtige foto's , goed gedaan meid. Nu tevreden ?

Letizia

Re: Roofvogelshow op m'n werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 13:29

Van mij mogen ze prima reageren hoor, geen probleem, maar waarom je zelf pesten als je het allemaal zo verschrikkelijk vind? Ik lig echt geen nacht wakker van zulke reactie, ik kan er namelijk ook niks mee. Plaats ik nou een topic bij HAW en mensen geven kritiek over hoe ik met mijn paard omga dan kan ik er wellicht lering uit trekken! Snappie?
En je hoeft echt geen dingen van mij te zeggen die je niet meent hoor ;)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:38

wauw!! wat een ontzettend mooie beesten

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:42

Mooie foto's van prachtige vogels Letiets!!
Kan me voorstellen dat de mensen ervan genoten hebben. Is weer eens iets anders dan de hele dag achter de geraniums zitten ;)
Jammer van sommige reacties :x

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:51

JoannevZ hier op bokt doet ook zulke shows. Pb haar anders even als je vragen hebt.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:59

Gave foto's zeg! Je zou het maar mogen meemaken op je werk :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:13

Apacheshadow schreef:
De eerste maanden van het leven van en jonge roofvogel komt het dier helemaal niet in contact met mensen. Ze zitten in
een gesloten ruimte met open dak en krijgen voer op verschillende plaatsen via een koker (soms ook levend).
Ook als de dieren niet worden uitgezet in het wild, maar worden gebruikt door een valkenier gebeurt dit. Dit

Bron?

Het zal ongetwijfeld voorkomen, maar een GOEDE valkenier zal nooit zo met zijn vogel om gaan :n

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:56

stef schreef:
Apacheshadow schreef:

Bron?

Het zal ongetwijfeld voorkomen, maar een GOEDE valkenier zal nooit zo met zijn vogel om gaan :n

Ik heb stage gelopen en samen gewerk met een valkenier en een roofvogelkweker. Hier komt dit vandaan.

Zo gebeurt het ook in het wild. De jonge vogels vliegen uit, ze worden nog een tijdenje gevoed door
de ouders, maar dit houd op een gegeven moment op en dat zullen ze het zelf moeten doen.
Als je een jonge vogel in deze fase gaat trainen zullen ze het bedelen om voedsel blijven houden ( dit doen
ze namelijk ook naar de ouders toe in het wild), omdat je ze dagelijks voert. Dit gebeurt dus niet als
je de natuur zijn loop laat gaan en de ouders
het werk laat doen. Als ze deze fase voorbij is zijn het super vogels om mee te trainen

Maar ik denk dat dit topic niet bedoeld is als discussie topic. Dus zullen we het hier maar bij laten.
Het gaat om de foto's :)
Laatst bijgewerkt door Apacheshadow op 17-04-12 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:58

Vind het echt mooie foto's Letiets :j
Je moet het als vogeltrainer ook maar durven, die beesten op je arm houden en africhten :oo

Beetje jammer van die muggenzifters die in zo veel mogelijk topics van die stomme reacties gaan plaatsen. Get a life, people ;)