Sijs15 dat zal ik zeker doen... veel foto's maken vooral, hoorde al dat ze supersnel groeien dus nu is 'ie nog klein dat moet ik even koesteren. Mijn vorige egeltje was natuurlijk al een stuk groter toen ik haar kreeg (5/6 maanden)
Maakt niet uit hoor Snackie! Ze kunnen wel 8 jaar oud worden. Overigens blijven ze kleiner dan de wilde egels die wij kennen (vandaar dat ze pygmy hedgehog worden genoemd) ongeveer de grootte van een cavia.
Ze hebben ontzettend schattige vampiertandjes *foto van internet*
Ik ben toch wel een beetje egeltjesgek hoor! Zeker sinds ik vorig jaar hier een 'echte egel' vond die te vroeg uit winterslaap gekomen was. Te schattig
IMJ
Geplaatst: 11-04-12 23:34
Ja daar is ie hoor! leuke naam Ik ga jullie weer volgen!
Ik had het al gezegt bente maar hij is echt te schattig voor woorden vooral als hij fronst !
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-12 06:59
Snackie schreef:
heb ik die serieus hier geplaatst, excuses
En die tandjes hihi! als ze je bijten, bijten ze dan ook serieus schade
Ze bijten niet ik ben iig nog nooit gebeten. Ze hebben als verdediging immers hun stekels. Kleine egeltjes willen nog wel eens bijten (uit nieuwsgierigheid) maar dat is meer een zacht knabbelen. Vaak doen ze dat als ze iets nieuws ruiken en dan gaan ze "anointen" (anointing), schuimend speeksel aanmaken en dat uitsmeren over hun stekels - ziet er heel gek uit. Niemand weet precies waarom ze dat doen, maar ze denken dat het misschien te maken heeft met de geur van de omgeving aannemen. Is niet altijd even handig want ze doen het soms ook als ze iets nieuws te eten krijgen met als gevolg dat hun voer half over de stekels is uitgesmeerd.
lies1994 met Nero gaat het goed hoor!
Lente, wilde egels zijn ook leuk. Die hebben wij hier ook in de tuin, ze zijn zo gezellig
Mooi dat jullie hem net zo leuk vinden als ik heb hem vannacht lekker horen rommelen in zijn hok en aan zijn voerbakje te zien heeft hij ook genoeg gegeten. En zijn poepjes zijn mooi donkerbruin en hard (soms willen ze nog wel eens gaan 'stresspoepen' van een verhuizing dan wordt het zachter en groenig)
och kiek dan! wat een scheetje!! ik wist helemaal niet dat ze er speciaal voor gefokt worden!! wat leuk zeg!
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-12 07:44
Ik ging net even bij hem spieken lag hij te slapen op zijn zij, die kleine pootjes staken zo lief uit hij had niet eens door dat ik zijn huisje op had getild, sliep gewoon door (tot ik hem terugzette )
Oooh wat een ontzettend snoezig klein ondeugend smoeltje ! Ik denk dat je hiermee wel je handen vol gaat hebben, maar ik ben al helemaal verliefd
Steefjevos
Geplaatst: 12-04-12 11:06
Aaah, het is echt een heel schattig ventje om naar te kijken! Ik kan me voorstellen dat je er uren naar kunt kijken En ze zijn dus ook best wel aanhankelijk? Of vooral exploratief, vergelijkbaar met ratten? Verder is het niet echt ergens mee te vergelijken dus, maar hoe zit het met dag/nacht? Zijn ze wel overdag actief? Vind ook dat je erg mooie foto's hebt gemaakt Vooral diegene waarbij Loki uit het raam kijkt vind ik erg mooi! Hoe oud is hij nu? Veel plezier met jouw nieuwe gezellige huisdier!