Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mijn vorige egeltje was natuurlijk al een stuk groter toen ik haar kreeg (5/6 maanden)
*foto van internet*
Snackie schreef:

! Snackie schreef:heb ik die serieus hier geplaatst, excuses
En die tandjes hihi! als ze je bijten, bijten ze dan ook serieus schade
ik ben iig nog nooit gebeten. Ze hebben als verdediging immers hun stekels. Kleine egeltjes willen nog wel eens bijten (uit nieuwsgierigheid) maar dat is meer een zacht knabbelen. Vaak doen ze dat als ze iets nieuws ruiken en dan gaan ze "anointen" (anointing), schuimend speeksel aanmaken en dat uitsmeren over hun stekels - ziet er heel gek uit. Niemand weet precies waarom ze dat doen, maar ze denken dat het misschien te maken heeft met de geur van de omgeving aannemen.

heb hem vannacht lekker horen rommelen in zijn hok en aan zijn voerbakje te zien heeft hij ook genoeg gegeten. En zijn poepjes zijn mooi donkerbruin en hard (soms willen ze nog wel eens gaan 'stresspoepen' van een verhuizing dan wordt het zachter en groenig)

Een filmpje is ook goed hoor.
! Ik denk dat je hiermee wel je handen vol gaat hebben, maar ik ben al helemaal verliefd
En ze zijn dus ook best wel aanhankelijk? Of vooral exploratief, vergelijkbaar met ratten? Verder is het niet echt ergens mee te vergelijken dus, maar hoe zit het met dag/nacht? Zijn ze wel overdag actief?
Vooral diegene waarbij Loki uit het raam kijkt vind ik erg mooi!
Hij is echt leuk, wat een aandoenlijk koppie, haha.