Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
tamaramt schreef:tja, je hebt een slimme hond maar ik kan niet echt lachen om het filmpje.
Er is duidelijk te zien dat je hond in een soort paniek verkeert; let op de hijgende bek en uitstekende tong; continue rondlopen en het gejank.
Je hebt duidelijk een hond met verlatingsangst. had ik ook en de mijne heeft maandenlang alles vernield; heb het uiteindelijk opgelost.
Ik weet niet hoe vaak je de hond uitlaat maar misschien vaker en langere wandelingen?
En voordat je weggaat ook een flinke wandeling maken zodat de hond moe is. Bij afwezigheid zou ik de hond in de gang leggen en de deur op slot; kussen in de gang met wat speeltjes en snoepjes.
succes ermee.
Simone0308 schreef:Als ik jou was zou ik eens gaan denken aan een vriendje (hond of misschien kat?), want zoals eerder gezegd: blijkbaar kan de hond niet alleen zijn. Het is een grappig filmpje en een ontzettend slimme hond, maar ik vind het wel erg sneu dat ze zich zo druk maakt.
opisop_shop schreef:waarom mag ze dan niet boven liggen?
Als dat haar zou helpen met de verlatingsangst dan zou ik dat toch overwegen.
IMJ schreef:Ik ga een weiland in om dezelfde reden als die jij nu noemt. (uiteraard niet de reden van de politiehond)
Maargoed, moet je wel een weiland in de buurt hebben en een boer die dat goed vindt.
ZusJacobs schreef:En anders iets geven wat hele erg naar jou ruikt maar je toch niet gebruikt? Een dekentje of oude trui? Daar kan ze dan beneden in wegkruipen, want volgens mij gaat ze gewoon opzoek naar jou of dingen die naar jou ruiken.

appiesjappie schreef:Simone0308 schreef:Als ik jou was zou ik eens gaan denken aan een vriendje (hond of misschien kat?), want zoals eerder gezegd: blijkbaar kan de hond niet alleen zijn. Het is een grappig filmpje en een ontzettend slimme hond, maar ik vind het wel erg sneu dat ze zich zo druk maakt.
Ja daar had ik ook al aan zitten denken. Maar mijn vriend is niet gek op katten en we hebben ook nog een hond buiten in de kennel en zien het niet zitten om 3 honden te hebben
Ilsemarie schreef:Wat voor commando geven jullie haar als jullie weggaan?
Wij zeggen als we naar boven gaan (hond komt niet boven) dat we gaan douchen, dan weet de hond dat we binnen afzienbare tijd weer beneden zijn. Als we naar buiten gaan zeggen we altijd dat we boodschappen gaan doen, dan weet ze wat we voor kortere of langere tijd het huis uit zijn. Dat gaat heel goed! We hebben nu een pup, mama had het laatst niet gezegd en toen begon ze ook te piepen, maar als je het duidelijk tegen haar zegt gaat ze lekker slapen (ik woon ernaast en hoor haar nooit). Onze oude hond keek je echt zo aan van, nou ga maar gauw en blijft maar lekker lang weg want dan kan ik heeeeeeerlijk slapen
Mocht je nog geen commando aan je weggaan verbinden zou ik dat sowieso gaan doen (en dan eerst oefenen met alleen de oprit op en neer lopen) en zo langzaam uitbouwen. Want ze ziet er wel uit alsof ze er stress bij heeft dat jullie weg zijn. Misschien dat je dat gedeeltelijk wegneemt als ze weet wat jullie doen.
Ilsemarie schreef:Wat voor commando geven jullie haar als jullie weggaan?
Wij zeggen als we naar boven gaan (hond komt niet boven) dat we gaan douchen, dan weet de hond dat we binnen afzienbare tijd weer beneden zijn. Als we naar buiten gaan zeggen we altijd dat we boodschappen gaan doen, dan weet ze wat we voor kortere of langere tijd het huis uit zijn. Dat gaat heel goed! We hebben nu een pup, mama had het laatst niet gezegd en toen begon ze ook te piepen, maar als je het duidelijk tegen haar zegt gaat ze lekker slapen (ik woon ernaast en hoor haar nooit). Onze oude hond keek je echt zo aan van, nou ga maar gauw en blijft maar lekker lang weg want dan kan ik heeeeeeerlijk slapen
Mocht je nog geen commando aan je weggaan verbinden zou ik dat sowieso gaan doen (en dan eerst oefenen met alleen de oprit op en neer lopen) en zo langzaam uitbouwen. Want ze ziet er wel uit alsof ze er stress bij heeft dat jullie weg zijn. Misschien dat je dat gedeeltelijk wegneemt als ze weet wat jullie doen.
Simone0308 schreef:Als ik jou was zou ik eens gaan denken aan een vriendje (hond of misschien kat?), want zoals eerder gezegd: blijkbaar kan de hond niet alleen zijn. Het is een grappig filmpje en een ontzettend slimme hond, maar ik vind het wel erg sneu dat ze zich zo druk maakt.
[/quote] opisop_shop schreef:tja, ondanks dat je niet op meer dieren zit te wachten zul je imo toch actie moeten ondernemen.
Naast het feit dat dit veel overlast geeft (en je hebt nu een buuf die er niet om klaagt want "haar hond blaft ook" , maar ook dat kan veranderen), is het ook voor de hond niet fijn zo.
Kunnen de honden niet samen? Of de politiehond in huis en deze hond in de kennel, misschien is hij dan wel rustiger?
Een uitlaatservice of oppas als je voor langere tijd weg bent?