Als de baasjes weg zijn dan!!??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:40

Kan je haar wat uitputten met een bal ofzo?
Niet dat elke hond dat nu zo leuk vindt maar oke.
Misschien moet ik mijn camera hier ook is aanzetten. Ik hoop altijd dat die van mij lekker slaapt. Maar als ik deuren dichtdoe maakt hij die ook open. Bij de voordeur ligt hij graag in de zon en hij slaapt ook graag boven. Denk dus altijd dat het daarmee te maken heeft.

tamaramt

Re: Als de baasjes weg zijn dan!!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:44

tja, je hebt een slimme hond maar ik kan niet echt lachen om het filmpje.
Er is duidelijk te zien dat je hond in een soort paniek verkeert; let op de hijgende bek en uitstekende tong; continue rondlopen en het gejank.
Je hebt duidelijk een hond met verlatingsangst. had ik ook en de mijne heeft maandenlang alles vernield; heb het uiteindelijk opgelost.
Ik weet niet hoe vaak je de hond uitlaat maar misschien vaker en langere wandelingen?
En voordat je weggaat ook een flinke wandeling maken zodat de hond moe is. Bij afwezigheid zou ik de hond in de gang leggen en de deur op slot; kussen in de gang met wat speeltjes en snoepjes.
succes ermee.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 09:52

zwieke schreef:
Haha, geniaal! :')

Dit doet me denken aan de reclame van Telenet :=

hahaha kende die reclame nog niet! haha

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 09:58

tamaramt schreef:
tja, je hebt een slimme hond maar ik kan niet echt lachen om het filmpje.
Er is duidelijk te zien dat je hond in een soort paniek verkeert; let op de hijgende bek en uitstekende tong; continue rondlopen en het gejank.
Je hebt duidelijk een hond met verlatingsangst. had ik ook en de mijne heeft maandenlang alles vernield; heb het uiteindelijk opgelost.
Ik weet niet hoe vaak je de hond uitlaat maar misschien vaker en langere wandelingen?
En voordat je weggaat ook een flinke wandeling maken zodat de hond moe is. Bij afwezigheid zou ik de hond in de gang leggen en de deur op slot; kussen in de gang met wat speeltjes en snoepjes.
succes ermee.

Hoi,
Ik denk dat ze ook verlatingsangst heeft maar ook dat ze gewoon heel graag boven wil liggen. Ze maakt gelukkig geen dingen stuk. We hebben haar altijd in de gang gehad. Maar daar vrat ze de trap, de voordeur en de kamerdeuren helemaal kapot. Wehebben toen de klink omhoog gedaan maar dan bleef ze de deur helemaal kapot trappen. Ze wil graag naar buiten kijken en zien wie er aan deur staat en dat kan ze niet zien in de gang. Daarom laten we haar in de kamer en nu maakt ze niets meer kapot. Voordat ik weg ga wandel ik een half uur met haar en soms gaan we niet eens zo langzaam omdat we met de scootmobiel gaan. Ik laat mijn hond 3 tot 4 keer per dag uit en tussendoor speelt en rent ze nog veel in de tuin. Ze heeft een mand vol speeltjes en een speelbal met snacks er in.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:11

En achter een bal aanrennen vind ze niet leuk?

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:14

Als ik jou was zou ik eens gaan denken aan een vriendje (hond of misschien kat?), want zoals eerder gezegd: blijkbaar kan de hond niet alleen zijn. Het is een grappig filmpje en een ontzettend slimme hond, maar ik vind het wel erg sneu dat ze zich zo druk maakt.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 10:14

ja dat vind ze geweldig maar ze kan niet los in het park omdat ze een beetje fel reageerd op ander honden. en in de tuin kan nog even niet omdat wij op dit moment een politiehond in de kennel hebben die ook gek word van balletjes. En zodra ik ga gooien begint hij ook te blaffen. haha. Dus dan zou het in huis moeten maar dan kan ik maar kleine stukjes gooien.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:15

waarom mag ze dan niet boven liggen?
Als dat haar zou helpen met de verlatingsangst dan zou ik dat toch overwegen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 10:15

Simone0308 schreef:
Als ik jou was zou ik eens gaan denken aan een vriendje (hond of misschien kat?), want zoals eerder gezegd: blijkbaar kan de hond niet alleen zijn. Het is een grappig filmpje en een ontzettend slimme hond, maar ik vind het wel erg sneu dat ze zich zo druk maakt.

Ja daar had ik ook al aan zitten denken. Maar mijn vriend is niet gek op katten en we hebben ook nog een hond buiten in de kennel en zien het niet zitten om 3 honden te hebben

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 10:16

opisop_shop schreef:
waarom mag ze dan niet boven liggen?
Als dat haar zou helpen met de verlatingsangst dan zou ik dat toch overwegen.

Als ik thuis kom en ze heeft boven gelegen dan liggen er allemaal hondenharen op bed of al mijn onderbroeken en sokken zijn uit de mand gehaald en liggen beneden. Daar zit ik eigenlijk ook niet echt op te wachten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:18

Ik ga een weiland in om dezelfde reden als die jij nu noemt. (uiteraard niet de reden van de politiehond _O-)

Maargoed, moet je wel een weiland in de buurt hebben en een boer die dat goed vindt.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:19

En anders iets geven wat hele erg naar jou ruikt maar je toch niet gebruikt? Een dekentje of oude trui? Daar kan ze dan beneden in wegkruipen, want volgens mij gaat ze gewoon opzoek naar jou of dingen die naar jou ruiken.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 10:21

IMJ schreef:
Ik ga een weiland in om dezelfde reden als die jij nu noemt. (uiteraard niet de reden van de politiehond _O-)

Maargoed, moet je wel een weiland in de buurt hebben en een boer die dat goed vindt.

hahaha ja meestal 1 of 2 keer in de week ga ik ook naar een open veld waar ik lekker met de bal kan gooien. Maar ja ik heb inderdaad geen 1 in de buurt

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 10:23

ZusJacobs schreef:
En anders iets geven wat hele erg naar jou ruikt maar je toch niet gebruikt? Een dekentje of oude trui? Daar kan ze dan beneden in wegkruipen, want volgens mij gaat ze gewoon opzoek naar jou of dingen die naar jou ruiken.

Dat is misschien een goed idee. Ik zal eens kijken of ik een kleed of een dekentje mee kan nemen naar bed zodat hij naar mij en mn vriend ruikt.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:23

Wat voor commando geven jullie haar als jullie weggaan?
Wij zeggen als we naar boven gaan (hond komt niet boven) dat we gaan douchen, dan weet de hond dat we binnen afzienbare tijd weer beneden zijn. Als we naar buiten gaan zeggen we altijd dat we boodschappen gaan doen, dan weet ze wat we voor kortere of langere tijd het huis uit zijn. Dat gaat heel goed! We hebben nu een pup, mama had het laatst niet gezegd en toen begon ze ook te piepen, maar als je het duidelijk tegen haar zegt gaat ze lekker slapen (ik woon ernaast en hoor haar nooit). Onze oude hond keek je echt zo aan van, nou ga maar gauw en blijft maar lekker lang weg want dan kan ik heeeeeeerlijk slapen ;)

Mocht je nog geen commando aan je weggaan verbinden zou ik dat sowieso gaan doen (en dan eerst oefenen met alleen de oprit op en neer lopen) en zo langzaam uitbouwen. Want ze ziet er wel uit alsof ze er stress bij heeft dat jullie weg zijn. Misschien dat je dat gedeeltelijk wegneemt als ze weet wat jullie doen.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:24

appiesjappie schreef:
Simone0308 schreef:

Ja daar had ik ook al aan zitten denken. Maar mijn vriend is niet gek op katten en we hebben ook nog een hond buiten in de kennel en zien het niet zitten om 3 honden te hebben

Dat was mijn vriend ook niet en onze hond sloopte de boel als wij weg waren, maar sinds we er 2 katten bij hebben gaat het prima. Hond blij omdat hij speelkameraadjes heeft, ik blij omdat alles heel is als ik thuis kom en zelfs vriendlief blij omdat de katten toch stiekem best leuk zijn :=

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:27

Ilsemarie schreef:
Wij zeggen als we naar boven gaan (hond komt niet boven) dat we gaan douchen, dan weet de hond dat we binnen afzienbare tijd weer beneden zijn. Als we naar buiten gaan zeggen we altijd dat we boodschappen gaan doen, dan weet ze wat we voor kortere of langere tijd het huis uit zijn. Dat gaat heel goed! We hebben nu een pup, mama had het laatst niet gezegd en toen begon ze ook te piepen, maar als je het duidelijk tegen haar zegt gaat ze lekker slapen (ik woon ernaast en hoor haar nooit). Onze oude hond keek je echt zo aan van, nou ga maar gauw en blijft maar lekker lang weg want dan kan ik heeeeeeerlijk slapen ;)

Mocht je nog geen commando aan je weggaan verbinden zou ik dat sowieso gaan doen (en dan eerst oefenen met alleen de oprit op en neer lopen) en zo langzaam uitbouwen. Want ze ziet er wel uit alsof ze er stress bij heeft dat jullie weg zijn. Misschien dat je dat gedeeltelijk wegneemt als ze weet wat jullie doen.

Klopt, ik doe dat ook, jij blijft even thuis, vrouwtje gaat boodschappen doen.
Hij gaat dan liggen op zijn plaats en heeft er vrede mee.

Maar goed, hij ziet TS weggaan, denk eigenlijk dat dit soort commando's bij deze hond niet helpt. Dit is meer angst, waar dat ook vandaan komt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:36

tja, ondanks dat je niet op meer dieren zit te wachten zul je imo toch actie moeten ondernemen.
Naast het feit dat dit veel overlast geeft (en je hebt nu een buuf die er niet om klaagt want "haar hond blaft ook" , maar ook dat kan veranderen), is het ook voor de hond niet fijn zo.
Kunnen de honden niet samen? Of de politiehond in huis en deze hond in de kennel, misschien is hij dan wel rustiger?
Een uitlaatservice of oppas als je voor langere tijd weg bent?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 11:02

Ik zeg altijd tot straks Lieke ben zo terug.

Ilsemarie schreef:

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 11:05

Haha nou ik heb het er al zo vaak over gehad... Omdat het mij zo leuk leek voor Lieke maar hij heeft het allene maar over dat ze overal plassen, een vieze kattebak in huis te stinken, de bank kapot krabben enzovoort. Eigenlijk heb ik de moed wel opgegeven. Ik heb plaatjes laten zien. De poezen van mijn ouders laten knuffelen met hem haha.

Simone0308 schreef:

Ja daar had ik ook al aan zitten denken. Maar mijn vriend is niet gek op katten en we hebben ook nog een hond buiten in de kennel en zien het niet zitten om 3 honden te hebben[/quote]
Dat was mijn vriend ook niet en onze hond sloopte de boel als wij weg waren, maar sinds we er 2 katten bij hebben gaat het prima. Hond blij omdat hij speelkameraadjes heeft, ik blij omdat alles heel is als ik thuis kom en zelfs vriendlief blij omdat de katten toch stiekem best leuk zijn :=[/quote]

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 11:09

Nee de politiehond mag niet in huis omdat hij echt alles sloopt in huis en hij is niet gewend om in huis te ijn en Maxen Lieke kunnen niet echt goed met elkaar opschieten. De een keer wel en de andere keer niet. Het is niet dat ze 4 uur lang blaft en bezig is. Ik heb 4 uur gefilmd waarin ze misschien 20 minuten actief bezig is. Voor de rest gaat ze op de bank liggen slapen. Lieke kan niet in de kennel. Dan joelt ze de hele buurt bij elkaar. Appenzellers zijn ook absoluut geen kennelhonden dus dat gaat niet werken. Ik ben nooit langer dan 4 uur weg. Tussen de middag komt ik al thuis om haar uit te laten of in de tuin te laten spelen.

opisop_shop schreef:
tja, ondanks dat je niet op meer dieren zit te wachten zul je imo toch actie moeten ondernemen.
Naast het feit dat dit veel overlast geeft (en je hebt nu een buuf die er niet om klaagt want "haar hond blaft ook" , maar ook dat kan veranderen), is het ook voor de hond niet fijn zo.
Kunnen de honden niet samen? Of de politiehond in huis en deze hond in de kennel, misschien is hij dan wel rustiger?
Een uitlaatservice of oppas als je voor langere tijd weg bent?