Op 20 maart 2012 is de kleine Youmy overleden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Op 20 maart 2012 is de kleine Youmy overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:41

Op mijn site staat een lijst met alle opvangcentra in heel nederland :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:59

Ik moet waarschijnlijk ook het huis uit i.v.m. studie maar dat vonden gelukkig zowel mijn moeder als ik geen goede reden om mijn nijntje dan maar alleen haar leven te laten slijten. :+

Gewoon proberen! Lukt het niet dan is Pucky echt gewoon heel moeilijk en wil ze misschien liever alleen, maar die kans is vrij klein. Helaas zijn ze soms wat kieskeurig.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:02

Wij willen toch ook niet met elke vent een huis delen :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:02

Nee, maar over het algemeen wordt van dieren verwacht dat ze makkelijker zijn. :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 19:04

Ik heb even op je site gekeken en op de sites van de opvangcentra in Utrecht, helaas zit er nu niet iets tussen naar waar ik opzoek ben. Áls ik er een konijn bij neem, moet het een gecastreerd rammetje zijn die ongeveer net zo oud is als Pucky: 6 á 7 jaar oud.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:06

Wat je kan doen is contact op nemen met die opvang en vertellen wat je wil
Zij hebben als het goed is ook contact met andere opvangcentra, en misschien hebben die juist wel wat oudere zitten die naar Utrecht kunnen komen :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:07

ElleBellaah, neem dan even contact op met de lui van BunnyBin.nl
Die weten alle seniorenrammetjes te zitten in heel Nederland.

Ik had daar ook eentje vandaan gehaald als het rammetje in onze straat niet eerst op mijn pad was gekomen. :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 20:08

Ik heb ze even een mailtje gestuurd en het verhaal uitgelegd, ik heb om hun mening gevraagt en wat ik nu het beste kan doen :)

Wel ironisch trouwens, dat ik als reclame dingen nu vanalles over uitvaart enzo krijg... :')

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 17:29

ik heb met de mensen van bunnybin wat verder gemailt en ik heb wat adressen van andere opvangen gekregen. Helaas zit er telkens net niet iets tussen naar waar ik opzoek ben... Zoek een gecastreerd mannetje vanaf 5 jaar, een beetje in de buurt van Utrecht. Ik heb wel een leuk rammetje gezien van 6 jaar oud, maar die zit helemaal in dordrecht.... Heb opvang Knaag&Ko gemaild, maar die hebben nog steeds niet gereageert.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:33

Wil je die van mij?

Ik heb hem van mensen uit de straat. Hij is erg verlegen en mijn dominante dame mocht hem ook!
Helaas is die vanochtend vroeg overleden, ook al genas ze goed van de e. cuniculi. Dus nu heb ik een kereltje over. Ik kan hem naar zijn oude eigenaren terug doen, maar die gaan misschien niet koppelen en willen hem dan waarschijnlijk naar de opvang brengen.

Hij is ongeveer 7 jaar oud denken we en is gecastreerd.

Je zult wel zodra hij niet meer spartelt iets aan zijn nagels moeten doen. Dat wou ik ook nog doen, maar ik durf het zelf niet omdat hij zo angstig is en ik die van die van mij nooit hoefde te knippen. :+ Hij moet ook nog ingeënt worden voor VHD/myxomatose, maar ook daar wou ik dus mee wachten tot mijn eigen dame weer beter was.

Ik moet het natuurlijk wel even met zijn vorige baasjes overleggen, maar als zij hem niet meer willen kan ie beter naar een goed doel. :j Heb hem zelf pas 4 weken te logeren en hij zou dus eigenlijk blijven, maar omdat mijn eigen konijn er nu niet meer is heeft het voor ons geen zin meer...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 17:42

Oh jeetje wat jammer zeg! Dat had ik inderdaad ook... Dacht ik dat hij bijna genezen was van EC, overleed hij alsnog omdat hij te zwak was... Sterkte!

Om wat voor konijn gaat het? Is hij gewent om buiten te zitten, goed gezond etc? Heb je hem ook meebehandeld met het vrouwtje? Haha ohgod die nageltjes, zo eentje had ik er ook, noway dat ik daar aan mocht zitten :+ Dus in een theedoek gewikkeld en telkens 1 pootje dr uit om te knippen :P Was alleen nodig toen ze net bij mij kwam, daarna heeft ze zat kunnen graven en lopen om ze zelf af te kunnen slijten.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:48

Mijn konijn was verre van te zwak, dus wat het nu is geweest, geen flauw idee.

Hij is gewend om buiten te zitten (al zit ie liever in een hoekje van het hok bangig te wezen, is hij de laatste tijd als het lekker zonnig en rustig was buiten wel even buiten gaan ontdekken) en is volgens mij goed gezond. Een paar van zijn tenen staan scheef omdat zijn vorige baasjes nooit zijn nageltjes hebben geknipt. Dat stond dus nog op de agenda, maar zou bij de enting in hebben gezeten als ik daar aan toe was gekomen. :+ Hij was iets te dik toen hij hier kwam, maar volgens mij valt het nu wel weer mee.

Ik heb hem niet met het vrouwtje mee behandeld, omdat de eigenlijke besmettingsroute niet bekend is en het dus geen zin zou hebben om hem te behandelen. Op het moment vindt de wetenschap het waarschijnlijker dat de besmettingsroute van moeder op kind gaat.

Als je wilt kan ik nog wel een paar artikelen over e. cuniculi voor je zoeken over de besmettingsroute, of even bij mijn dierenarts navragen, maar toen ik erover begon zei ze dat dat weinig zin zou hebben, het konijn zonder symptomen behandelen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 17:55

Echt waar? Mijn DA zei juist dat ik het beter wel kon doen omdat een ander konijn makkelijk besmet kan raken via bijvoorbeeld de urine? Ik ben echt in gevecht geweest om de gezonde konijnen elke dag een spuitje in het bekje te geven :+ Zijn die teentjes gewoon weer goed te verhelpen als de nageltjes geknipt worden? Wat voor konijn is het? Heb je misschien een foto?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:21

De besmettingsroute is gewoon nog niet echt definitief vastgesteld. De ene DA zegt dus van wel, de andere zegt van niet. Nu moet ik zeggen dat de mijne wel goed bekend staat in de regio. :)

Die teentjes weet ik niet, maar hij heeft er bij het lopen sowieso geen last van. Ik zal morgen even een foto maken, want ik moet nu werken. := Het is wel een heel mooi nijntje hoor.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 20:39

Ik ben benieuwd naar een foto :j
Je komt ook redelijk uit de buurt, dat is ook wel zo handig :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:33

Ik zal morgen even een foto maken, ik moet eerst zijn oude baasjes even spreken. Ik denk niet dat ze hem terug willen hoor, ze waren namelijk al heel blij dat ik hem kwam halen. :+
Maar ja ik woon in de straat dus ze kon nog komen kijken (dat zou ze ook nog) dus moet eerst even met haar overleggen.

Ik ga morgen ook mijn dode nijn langsbrengen voor destructie (onze tuin is nogal klein en we willen haar als we iets gaan planten niet ineens tegenkomen) bij de DA dus dan zal ik gelijk vragen of het verstandig is hem naar een ander te doen ivm die e. cuniculi. :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:02

Hier wat foto's van Sjaak (zo heette hij bij de opvang blijkbaar en zijn oude baasjes hebben het maar zo gelaten)... Ik noem 'm eigenlijk gewoon Sjakie. :+
Hij zit wel in het hok, want als hij buiten zit en er beweegt iemand gaat hij gauw weer naar binnen, maar hij vindt de zon wel lekker! Hij had hiervoor nog nooit buiten gezeten.
Hij drukt zich in ieder geval ook niet meer plat en krimpt niet in elkaar als ik hem over zijn wangetje of kop aai. Dat is al behoorlijk wat vooruitgang in 4 weken. :+

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de dierenarts niet naar de e. cuniculi besmettingsgevaren kunnen vragen omdat ze waarschijnlijk aan het opereren was toen ik net mijn konijn kwam afleveren, heb er eerlijk gezegd ook niet aan gedacht. :o

Zijn baasjes zijn voor het paasweekend weg geloof ik, ik belde net aan maar het was doodstil daar.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 12:36

Hij is leuk ja! Wel nog een beetje dik inderdaad maar dat komt wel goed. Ik ben ook vanaf morgen avond weg tot maandag middag, dus is het voor mij inderdaad ook niet handig als hij nu zou komen. Dan kan jij in tussen tijd ook met de oude baasjes overleggen en misschien nog even met je DA overleggen over het besmettigsgevaar van E. Cuniculi? Als Pucky hem ook lief vindt neem ik hem graag van je over! Ik merk dat Pucky veel meer in haar hok zit en niet zoveel buiten meer komt.

Was jij trouwens niet diegene die zo 'enthousiast' was over mijn paard :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:02

Hij zit ook behoorlijk opgepropt hoor, ik vind 'm voor een dier dat nooit beweegt (omdat ie niet durft _O- ) best goed.

Mijn nijn begon ook stil te zitten toen haar zusje was overleden, maar omdat ze graag bij hem wou zitten was ze sowieso wat minder in beweging ook nadat ze hem als vriend kreeg. :+ Maar ja ze had in ieder geval gezelschap!

Ik kan kijken of ik mijn DA volgende week kan bellen, nadat ik de oude eigenaren heb gesproken.

En ja ik was "enthousiast" over je paard, maar zoals toen in ons topic gezegd, dat is maar een mening. Ik ben nu eenmaal niet zo blij met Friezen en Gelderse paarden zijn juist mijn lievelingssoort, dus tja. Daarentegen ken ik wel degelijk Friezen die ik leuk vind, al zou ik er zelf nooit eentje willen, en als ik naast een paard sta vind ik ze allemaal wel leuk. :) Ik vind het ook erg goed dat het stamboek nu zijn best doet wat gevarieerder te fokken, dat komt die Friesjes alleen maar ten goede. Verder is zo'n dier qua uiterlijk gewoon absoluut het tegenovergestelde van mijn smaak. Kan jij niks aan doen. :) Maar daarom had ik het ook niet in je foto-topic gezet, ik heb dan wel een mening maar als ik er niks leuks over kan zeggen, dan zeg ik het in ieder geval niet in die persoon z'n gezicht.

Moet zeggen in dat topic in je onderschrift is ie behoorlijk bijgetrokken! Was ie nog in naarling modus toen?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:15

Dat laatste zeg ik trouwens niet omdat ik wil slijmen zodat je m'n konijn overneemt hoor. _O-

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 22:36

Haha naarling :')? Hij was 3 op die foto's :+ Maar gewoon een beetje zielig... te dun, zenuwachtig, onder de wondjes enzo. Inmiddels is hij een heel stuk in de breedte gegroeit (en ook nog in de hoogte) en zijn vacht ziet er veeeel beter uit. Hij is nu 4 jaar en sowieso op alle fronten veranderd in positieve zin :)

Maar dat denk jij dat het handigst is? Pucky heeft dus dr eigen hok al een hele tijd, maar het hok naast haar (waren 2 hokken en zijn nu 1 groot hok) is nog vrij. Ik ben wel van plan om het allemaal tot 1 hok samen te voegen zodat Pucky lekker de ruimte heeft met haar misschien wel nieuwe vriendje. Is het handig dat ik dat nu al doe, of beter nog even wachten zodat Sjakie en Pucky er samen inkunnen (als het allemaal goedgaat) zodat het voor Pucky ook nog nieuw is? Ze is namelijk best dominant, maar als dat één hok wordt is het nog niet 'van haar' misschien dat ze dan minder territoriaal zal zijn?
Zou het ook verstandig zijn om het hok opnieuw te ontsmetten? Ik weet natuurlijk niet waardoor Punky is overleden, maar aan de andere kant, als het een bacterie of virus was zal Pucky het ook al lang hebben omdat ze lichamelijk (neus) contact konden maken...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:33

Hij zit inderdaad beter in zijn vel, is goed te zien! :j

Ik zou ze echt op een plek ver van Pucky's oude hok laten wennen. In de schuur, of in de badkamer (mijn badkamer kent ie al, als je een wastafel hebt wil ie daaronder _O- ). Ik heb een hele mooie gebruiksaanwijzing gekregen van de mevrouw van BunnyBin, die kan ik wel voor je printen mocht je hem komen ophalen.

Hok ontsmetten, tja, kun je doen. Hij gaat er hoe dan ook zijn geur in willen afgeven (bij mij deed ie het verdorie op de bovenverdieping, die was voor ETEN bestemd, maar hij zat in zijn oude hok graag boven). Ik denk niet dat het kwaad kan, maar ik denk ook niet dat het erg is als je het niet ontsmet. Bovendien kan hij dan een nachtje erin slapen om aan de geur van zijn nieuwe dame te wennen. Heb ik ook gedaan: eerst een dag bij elkaar laten zitten, dan hij weer apart in een doos in de schuur en mijn eigen in haar eigen hok en ren. De dag erna weer bij elkaar in de badkamer, en dan hij een nacht in het hok en mijn eigen een nacht in de schuur (en het boeide haar niks hihi). Omdat het daarna zo goed ging, heb ik ze toen beide bij elkaar gezet de derde dag. :j

Ik zou ze in ieder geval niet in het (samengevoegde) hok aan elkaar laten wennen. Ik kan je eventueel een hekje meegeven (als zijn oude baasjes dat goed vinden, want ik heb dat ook van hun gehad) maar daar kun je niet een hele grote ruimte mee maken waarin ze lekker aan elkaar kunnen wennen. Ik heb het toen voor de badkamerdeur gezet zodat ik de deuren open kon laten en goed kon luisteren en kijken hoe het ging. :)

Het gaat erom dat je echt een ruimte neemt die Pucky ook nog nooit gezien heeft. (Of in ieder geval al een hele tijd niet.)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 23:42

Ik bedoelde dat ook meer voor na het koppelen. Pucky kent de badkamer volgens mij niet, of niet meer in ieder geval, ik weet het zelf niet meer :+ Ik heb zelf ook een ren die uit losse panelen bestaat dus kan overal wel een plekje voor ze afzetten.

Maar als het toch niet goed gaat tussen de twee kom ik hem terug brengen hoor :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 00:11

Dan gaat hij naar een opvang waarschijnlijk. We moeten zodra ik de eigenaren heb gesproken maar even bedenken wat we doen als het niet goed gaat. Maar die zijn dus voor het paasweekend weg. :) Voorlopig weet ik dus nog niets.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:30

Hoi hoi!

Het is vandaag achterlijk druk bij mijn dierenarts dus ik bel morgen even op een bepaalde tijd weer en dan kan ik hopelijk met haar overleggen. :)

De familie spreek ik hopelijk eind van de middag als ze thuis zijn, want dat waren ze eerst dus niet.

Zodra ik meer weet krijg je pb. :j