2 chihuahua`s in de duinen met luxe jasjes aan!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:20

Die 2 vermaken zich prima zo te zien! Ik ben helemaal weg van Paco. :+:

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:23

A_man schreef:
ik zou graag willen dat je uit mijn topic verwijdert.
ik heb genoeg kennis om te weten wat goed en slecht voor ze zijn.

dat ze een jasje aan hebben met 7graden moet je ook nagaan wat de gevoelstemp. is??
hoe hard waaid het op het strand..
en we hebben thuis nog een cairn terrier deze heeft NOOIT een jas aan.
deze wegen 2kilo dus hou alstjeblieft op met heilig boontje te spelen, word zo boos mensen die direckt hun mening en antwoord klaar hebben,
als ze geen jas aan hebben: mevrouw hebben ze het niet koud
als ze wel jas aanhebben: ah bah !!
kom op hee laat iedereen in hun waarde en ik zie hier geen ongelukkige honden dus is dit toch nutteloos??

Voor de rest:

het is niet dat mijn honden als ze buiten komen jasjes aankrijgen
dit is alleen als het : Regent, HEEL hard waaid of extreem koud is !
oke het is misschien nog niet "koud" maar het gevoelstemp. door de wind is echt wel lager.. ik ben juist niet van oh een briesje jasje aan.
als het in de stad waaid (zoals gister ) waaid het op het strand 10x erger ( kijk maar naar noa der oren op de 1na laatste foto )
ik heb liever dat ze hun vermaken met jasje aan dan dat ze graag snel naar huis willen zonder jasje aan ( wat ik paar keer ervoor heb meegemaakt! )

Ik zou me niet eens verdedigen als ik jou was, jou honden.. ;) Geen boodschap aan zulke hebben.. :o

Mijn oudere jacky heeft het nu ook steenkoud, loopt ook met zn jasje aan... Loopt anders de hele dag op stal te bibberen..

Mijn smaak ook niet hoor een jasje, maar we doen wat goed is voor onze dieren toch?
Bibberkonten hihi.

Lekker hoor zo die duinen, wij hebben alleen bos.. Vinden ze ook leuk.
Heb ook een stafford x windhond, die heeft t ook zo vaak koud, haar jas word gemaakt.. :D

Lekker de jasjes aan met dit gure weer, genieten van je hondjes!

A_man

Re: 2 chihuahua`s in de duinen met luxe jasjes aan!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 13:30

jesterlover

Is zo genieten als je ze ziet rennen!
ik had laatste in mn winkel ( hondenwinkel ) een vrouw met een stafford die kocht ook een jasje want die gaat altijd mee naar der paard en dan zit die stil en te rillen..

maar ik word er zo moe van, het lijkt wel oh het is klein dus kunnen we er wel een oordeel over vellen,
op straat:
ah gatver ratten
of
loopt er wel iets aan je lijntje
of
mevrouw hij heeft pijn loopt op 3pootjes
of
hebben ze het niet koud??
ect.ect.ect.

Laatst kwam ik een oudere dame tegen en zomaar uit het niets:
Gatver daar heb je weer 2 van die lelijke mormels.. dus ik dank u wel mevrouw voor uw mening gelukkig ben ik goed op gevoed dus zal maar niet zeggen wat ik van u vind

dan heb ik zoiets, waarom wordt er altijd over kleine honden wat gezegt en als je met een deense dog loop hoor je niet: oh wat een reus of net een paard ect.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:48

prachtige foto's met prachtige jasjes, gewoon aan houden hoor!!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:55

Wat een leuke jasjes!
Ik heb een langharige chihuahua, die heeft het niet snel koud dus die heeft ook geen jasje. Voor mijn vorige chihuahua (18jaar) had ik wel een jasje want die was niet meer in staat zichzelf warm te houden.

Je weet dus zelf wel wat wel en niet goed is voor je honden!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 14:14

dank jullie!
idd je kent je dier goed genoeg om te weten of die wel of niet wat aanmoet..

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:20

A_man schreef:
jesterlover

ik had laatste in mn winkel ( hondenwinkel ) een vrouw met een stafford die kocht ook een jasje want die gaat altijd mee naar der paard en dan zit die stil en te rillen..

maar ik word er zo moe van, het lijkt wel oh het is klein dus kunnen we er wel een oordeel over vellen,
op straat:
ah gatver ratten
of
of
of
ect.ect.ect.

Gatver daar heb je weer 2 van die lelijke mormels.. dus ik dank u wel mevrouw voor uw mening gelukkig ben ik goed op gevoed dus zal maar niet zeggen wat ik van u vind

dan heb ik zoiets, waarom wordt er altijd over kleine honden wat gezegt en als je met een deense dog loop hoor je niet: oh wat een reus of net een paard ect.

Ik heb zelf ook een chihuahua maar als ik mensen tegen kom vinden ze het vaak helemaal geweldig en krijg leuke reacties.
Krijg wel vaak te horen is dat nou een mensenredder :+
Die van mij heeft ook zo'n jasje alleen dan in t donkerblauw, en die krijgt hij alleen als het heel koud is of heel hard waait/regent, hij wilde niet meer naar buiten toen het regende en nu gaat hij gewoon mee

Maar ja mensen moeten altijd wat te klagen hebben toch :(:)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:22

Ik ben erg benieuwd naar een foto van paco zonder jasje! Heb die kleur nog niet eerder gezien, echt leuk!

Mijn hondje krijgt buiten ook een jasje aan hoor, anders wil ze echt niet mee naar buiten en doet ze ook echt helemaal niks, dus ik begrijp je helemaal :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 14:45

treasure: die van mij wouden juist niet lopen met jasje aan in het begin, totdat ik deze had hebben ze veel meer bewegingsruimte in ivm mouwtjes, als het regent lopen ze nog niet graag mee maar het zijn geen kattebak chi`s dus ze moeten wel!

liesje:

hier een foto van paac
Afbeelding

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:47

Wow, Paco is te gek!! <3

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:50

leuk!

mijn grote poedels hebben ook een dekje op als t vies weer is hoor :)
prada een knalrose :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:50

A_man schreef:
jesterlover

op straat:
ah gatver ratten
of
of
of
ect.ect.ect.

Trek het je niet aan! en anders moet je ook niet zo'n hond nemen..
Ik zou nooit een chiwawa of hoe je het ook spelt nemen, maar dat is mijn keuze.
Verder als ik ze wel zou hebben zou ik schijt hebben aan heel de wereld :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 14:55

heb ik ook hoor, intreseert me niets maar denk wel eens waarom moet iedereen hun mening direckt klaar hebben?
ik heb een fjord.. word ook in een hokje geplaats terwijl ik er nu L1 mee rij is het opeens op stal een luxe super fjord? wat is er verandert.. helemaal niets?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:56

Wat een leuke foto's! Ze vermaken zich zeker :D

Wij hebben ook een chihuahua en vonden vroeger jasjes/dekentjes enz. ook niks. Maar nu merken we zelf toch dat ie het met koude wind echt koud heeft (trillend op z'n pootjes, héél erg verlaagde hartslag, enz.) dus heeft ie een reflectie deken gekregen.. :')

En waar is eht op het moment nog + 10 graden? Want dan ga ik gelijk verhuizen :))
Hier is het namelijk rond de 0 :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:57

A_man schreef:
heb ik ook hoor, intreseert me niets maar denk wel eens waarom moet iedereen hun mening direckt klaar hebben?
ik heb een fjord.. word ook in een hokje geplaats terwijl ik er nu L1 mee rij is het opeens op stal een luxe super fjord? wat is er verandert.. helemaal niets?

:')

En dan ben jij diegene die zegt dat 9vd10 zwervers alcohol koopt.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:00

Wat ontzettend schattig! Leuke foto's, die hebben duidelijk plezier gehad. :j

Mijn kleine meid van 3 jaar draagt ook een jasje in de winter. Waarom? Omdat ze een 'aparte' vacht heeft. Ze heeft een hele dunne ondervacht en daarom heeft ze (op advies van de DA) een jas aan. Geloof me, anders krijg ik haar niet eens mee naar buiten. Als ik haar geen jas aan doe rilt ze echt vreselijk veel, en heeft ze het duidelijk heel koud. Ben ik dan een dierenbeul omdat mijn meisje een jas aan heeft?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:01

Jasia schreef:
En waar is eht op het moment nog + 10 graden? Want dan ga ik gelijk verhuizen :))

Ik dacht het net :')
Hier is het al flink koud. :(:)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:03

ElineB schreef:
Jasia schreef:

Nee, Nederland is idd niet groter en komt niet verder dan je woonplaats :')

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

Sorry dames.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:06

eenitraM schreef:
ElineB schreef:

Nee, Nederland is idd niet groter en komt niet verder dan je woonplaats :')

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

Sorry dames.

Ik denk dat mijn hond haar warme wolle jasje moet inleveren }>

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:08

Mijn Engelse Bulldog zat zelfs te trillen als een rietje toen ze laatst mee mocht naar stal. Dat honden het niet koud kunnen hebben is onzin. Waarom vind men het logischdat een paard die altijd op stal staat zonder deken het zonder heeft als hij vervolgens zonder deken buiten staat, maar is dit bij een hond zogenaamd niet het geval? De vacht past zich aan aan de temperatuur van de omgeving. Als een hond dus altijd binnen zit heeft hij niet automatisch een vacht die hem ook bij het winterse weer op temperatuur houdt.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 21-12-11 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:09

Ah wat schattig! Ik wil ook een chihuahua erbij (hebben al een witte herder) maar mijn vriend vind dat helemaal niks helaas.
Ik snap wel waarom je ze jasjes aandoet, wij liepen laatst met vrienden op het strand. Was niet echt koud maar wel harde wind, en hun jack russel had het echt niet naar zijn zin. Die liep te rillen en zat maar te springen tegen onze benen... Toen heb ik haar maar opgepakt en onder mijn jas gestoken met haar kontje hihi, dat vond ze toch wel fijn.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 15:17

ja idd, het is hier nog wel rond de 7graden hoor, maar je hebt ook gevoelstemp. dat ligt een stuk lager..
ik was vorige week zondag ook naar het strand gegaan en ze vonden er minder aan als nu met jas ze hadden toen namelijk geen jasje aan, op gegevens moment idd ook trillen en tegen benen opspringen en richting huis willen rennen ( vooral noa het proberen te vluchten richting de auto, paco wilt graag opgetild worden )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:57

dacht even dat ik 2 ratjes zag lopen , maar dankzij de jas zag ik in dat het honden waren :=

ben ook niet fan van jasjes enzo maar het waait daar flink volgensmij :P

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 17:59

zijn net 2 hazen zo hard als ze gaan ook.. haha

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:07

en ik HOUD van jasjes en van truien :D
Mag ook wel eens gezegd worden :+ Chi van mijn moeder heeft ook een jas aan hoor op puppytraining, beestje zit te trillen zonder.
Mensen zijn er zo tegen omdat ze denken dat alles om mode gaat. Denk toch dat veel mensen heus wel in het belang van hun dier denken hoor, en niet alleen om het plaatje.