Klopt, de tralieafstand moet kleiner zijn dan een centimeter, anders gaan ze erdoor. Geweldige fotoserie
Één van mijn eerdere hamsters ging de tralies aan één kant afknagen en is zo diverse malen ontsnapt. Tot we hem een keer op heterdaad betrapt hebben. En ze zitten hier totaal niet klein, vind ruimte erg belangrijk
Air
Geplaatst: 23-11-11 17:18
Pelryo schreef:
mijn hamster deed dat ook snachts en die was sochtends dan weer braaf in zijn kooitje!
Jou hamster speelde gewoon in Hamtaro!
Leuk zoiets
Paarjaar teug had ik een dwerghamster die de laatste week van zn leven soms ook opeens op de gang boven liep.... en dat was gewoon dun tralies, had ie zn hele leven niet gedaan
Siepie
Geplaatst: 23-11-11 17:39
Haha, je hebt een slimme hamster Kailey . Echt grappig .
haha, wat een geniale hamster. Had niet gedacht dat ie daar doorheen zou passen. Maar goed dat je hem nog op hete daad betrapte Wel lekker dat ie een grote kooi krijgt.
Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)
Geplaatst: 24-11-11 11:21
Zo had ik jaren geleden een hamster die ook telkens uit zijn kooi verdween. De tralies zaten wel dicht genoeg op elkaar, dus dat kon het niet zijn. Lange tijd is het een mysterie gebleven. Tot ik hem op een avond heb bespied. Het bleek dat hij aan het piepkleine beetje extra ruimte bij het deurtje genoeg had om op avontuur te gaan
Zo'n deurtje was het. Ongelooflijk hoe zo'n beestje zich daar doorheen perst Alleen met volle wangzakken lukte het niet... Hij kwam trouwens wel elke keer weer terug.
Bedankt voor alle leuke reacties. Hamsters zijn toch best wel heel erg slim. Dacht dat mijn shet er wat van kan wat betreft het ontsnappen. Maar Hamsters zijn dus ook hele goede ontsnappers.
Wat een boefje zeg! Ik heb ook een hamster, die is ook ontsnapt (uit een glazen bak met plateaus). Vond het bizar Gelukkig maar dat je er bij was! Geniale foto's, het is wel een gaaf kleurtje!
Die van mij vond ik onder in de meterkast weer terug in het buizen stelsel... Met dank aan de kat, die ging de hele tijd voor de meterkast zitten haha, dus toen wisten wij eindelijk waar het kreng heen was Bakje voer in een visnet en de draak was weer bovenwater. Daarna is de kooi gelijk voorzien van kippengaas hahaha
Haha dat had ik ook toen mijn ratjes nog klein waren Dan wilden ze naar een hoger plateau in de kooi, maar wisten niet hoe ze daar moesten komen. Dus dan wurmden ze zich door de tralies, klommen langs buiten naar boven en wurmden zich daar weer terug
Wij hebben ook een redelijk grote kooi voor onze hamster. We twijfelde ook een beetje over de trailie-afstand, zeker met 2 katten die ook nog rondsluipen. Dus we hebben zo'n rol van dat groene gaas gekocht, en eroverheen gespannen. Werkt heel goed Het is wel een karwei om alles vast te maken, maar als het eenmaal zit. Wel goed opletten dat je alle scherpe puntjes er af knipt, anders heb je straks net als ik een litteken op je arm, omdat je even snel wat wilde pakken