[KONIJN] baby teddy Gijsje voor het eerst in de tuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: [KONIJN] baby teddy Gijsje voor het eerst in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:15

Dat bedoel ik met; dat anderen het doen wil niet zeggen dat het prima is.

Er zijn ook genoeg paarden die hoogbejaard worden terwijl ze hun hele leven alleen hebben gestaan, rechtvaardigt dat het alleen staan voor 30 jaar? In mijn ogen is dat dierenmishandeling :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:19

Ze zullen er dan geen last van hebben.. Anders hadden ze van ongelukkigheid wel eerder het lootje gelegd..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:23

Wat een bullshit.
Gelukkig zijn er ook nog mensen die wél voor het welzijn van het dier gaan :)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:25

Wat een oerdomme reactie zeg. Ongelukkige mensen gaan toch ook niet dood?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:26

Eigenlijk geen van de konijnen die ik ken is met zn tweeën, en die maken het ook heel goed hoor. Ik wil zeker het beste voor hem, dus als ik het gevoel heb dat hij een soortgenootje mist zal ik er niet om schomen een vriendinnetje voor hem te halen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:30

OERDOM?! HAHAHA!!! _O- Sorry, maar ik vind alles over 1 kam scheren OERDOM :')
Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen op de regel :P

Lara, ik zou gewoon van je heerlijke pluizenbol genieten <3 En als je ziet dat ie idd ongelukkig is, kan je er altijd nog voor kiezen om er 1 bij te kopen :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:34

Leuk ding hoor, ben niet zo fan van dit soort konijnen maar dat ter zijde....
Wel slecht van de fokker om een konijn te vroeg bij de moeder weg te doen, ookal is het maar een week
En over een maatje laat ik me maar niet meer uit, lees mijn site maar es goed door :)

Veel plezier met je nijn

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:12

Wat een schattig pluizenbolletje <3
Blijft hij ook zo pluizig als ie groot is? :o

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 01:08

Oh nee niet weer iemand die haar konijn alleen laat... Ik weet dat het geen zin heeft om er wat over te zeggen omdat mensen toch eigenwijs zijn maar het is in mijn ogen gewoon een vorm van dierenmishandeling ;(

Het is wel een schatje om te zien.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:54

Jeetje zeg TS, ik snap dat je liever geen commentaar krijgt op je schattige dotje, maar niet alleen mijn vorige reactie, maar ook alle andere reacties hier in het topic zeggen toch genoeg? Een konijn hoort niet alleen te zitten, dat is in mijn ogen gewoon pure dierenmishandeling. Neem dan geen konijn, klaar.

xXutopiaXx, wil je je alsjeblieft eerst even inlezen in konijnen voordat je zulke domme reacties plaatst? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:02

Wat een schatje <3

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 17:46

xJolien schreef:
Jeetje zeg TS, ik snap dat je liever geen commentaar krijgt op je schattige dotje, maar niet alleen mijn vorige reactie, maar ook alle andere reacties hier in het topic zeggen toch genoeg? Een konijn hoort niet alleen te zitten, dat is in mijn ogen gewoon pure dierenmishandeling. Neem dan geen konijn, klaar.

xXutopiaXx, wil je je alsjeblieft eerst even inlezen in konijnen voordat je zulke domme reacties plaatst? ;)

Je hebt je punt duidelijk gemaakt :)
Maar eigenlijk overal op websites lees ik; konijnen kunnen prima alleen, ze vinden het leuker met een soortgenootje, maar kunnen prima alleen.
En als konijnen een soortgenootje nodig hebben, honden dan? Honden leven in het wild ook in een roedel, moet iedere hondeneigenaar dan ook minimaal 2 honden omdat het anders dierenmishandeling is? En iedereen minimaal 2 vissen, want anders is dat dierenmishandeling, en minimaal 2 cavia's, minimaal 2 ratten, minimaal 2 muizen? Ik zie in je profiel dat je jouw paard met zweep rijd, nou dat vind ik zielig voor het paard en volkomen onnodig, maar daar hoor je mij ook niet over. Want zolang het dier gezond is, vind ik het niet mijn verantwoordelijkheid er iets van te zeggen.
Ik vind het persoonlijk nogal radicaal meteen met termen als pure dierenmishandeling te komen. Het dier mag vrij rondlopen, heeft voldoende speeltjes(die telkens verwisseld worden zodat het niet te saai word) onbeperkt hooi, voldoende korrels en een verzameling wilgentakjes.
Zoals ik eerder zij, heb ik echt het beste met hem voort, en als hij zich ook maar een beetje anders gedraagd zal ik er zeker niet om twijfelen een maatje voor hem te halen. ;)

Verder heb ik geen zin hier verder nog op in te gaan, want het is duidelijk hoe er over gedacht word, dus als je er nog opmerkingen over hebt kan dat via pb :)

@WinSel, voor zover ik via meerdere websites heb vernomen mag een konijn vanaf 6 tot 8 weken bij zijn moeder weg, 7 weekjes is dus prima.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:03

Tis jammer dat je em alleen laat, maaar goed tis jou keus :)

Konijnen horen minimaal 8 week bij hun moeder te blijven
Helaas houden de meest mensen zich daar niet aan

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:01

Awwww wat een schatje!!! Lijkt ontzettend veel op het konijntje die ik vroeger heb gehad <3

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:05

Wat een leukie! Wat een gezeur over hoe je een konijn moet houden zeg, die beestjes kunnen prima alleen als ze maar genoeg aandacht en afwisseling hebben. TS zal dit lieve frummeltje heus niet 24/7 in zijn hok laten zitten hoor. Beestje heeft genoeg loopruimte en mag lekker spelen buiten zijn hok :) Veel plezier nog met 'm :D

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:14

Ik heb ook konijnen die alleen zitten..maar heb ook groepjes niet elk konijn stelt een vriend op prijs !! fokte zelf ook met teddy dwerg nu niet tot nauwelijks meer aangezien asiels overvol zitten.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 14:26

Amburtjoz Gijs mag zelfs los in huis lopen(alle snoeren en draden netjes opgeborgen)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:28

Laraax schreef:
xJolien schreef:

Je hebt je punt duidelijk gemaakt :)
Maar eigenlijk overal op websites lees ik; konijnen kunnen prima alleen, ze vinden het leuker met een soortgenootje, maar kunnen prima alleen.
En als konijnen een soortgenootje nodig hebben, honden dan? Honden leven in het wild ook in een roedel, moet iedere hondeneigenaar dan ook minimaal 2 honden omdat het anders dierenmishandeling is? En iedereen minimaal 2 vissen, want anders is dat dierenmishandeling, en minimaal 2 cavia's, minimaal 2 ratten, minimaal 2 muizen? Ik zie in je profiel dat je jouw paard met zweep rijd, nou dat vind ik zielig voor het paard en volkomen onnodig, maar daar hoor je mij ook niet over. Want zolang het dier gezond is, vind ik het niet mijn verantwoordelijkheid er iets van te zeggen.
Ik vind het persoonlijk nogal radicaal meteen met termen als pure dierenmishandeling te komen. Het dier mag vrij rondlopen, heeft voldoende speeltjes(die telkens verwisseld worden zodat het niet te saai word) onbeperkt hooi, voldoende korrels en een verzameling wilgentakjes.
Zoals ik eerder zij, heb ik echt het beste met hem voort, en als hij zich ook maar een beetje anders gedraagd zal ik er zeker niet om twijfelen een maatje voor hem te halen. ;)

Verder heb ik geen zin hier verder nog op in te gaan, want het is duidelijk hoe er over gedacht word, dus als je er nog opmerkingen over hebt kan dat via pb :)

@WinSel, voor zover ik via meerdere websites heb vernomen mag een konijn vanaf 6 tot 8 weken bij zijn moeder weg, 7 weekjes is dus prima.

Geloof mij...mijn konijn zat ook 4 jaar alleen( en nee, hij ging niet dood van eenzaamheid, wat een reactie }:0 ) en deed het ook wel aardig hoor..tot mijn nieuwe buurvrouw mij toch wel even duidelijk maakte dat een konijn alleen gewoon geen idd puur egoisme was..DUs ben ik naar een opvang gegaan en hebben we een leuk konijn uitgezocht, gekoppeld en echt waar.....ik voel me een enorm ei dat ik dat niet eerder heb gedaan. Ze zijn zo blij samen, liggen dicht op elkaar, likken en zijn zo weg van elkaar...dat kan ik of een paar speeltjes echt niet vervangen..Ik denk dat bij jou vooral het probleem is dat er meer zorg bijkomt en je vader wil liver niet dat het gebeurt...maar echt waar...tegenover je schattige konijntje is het gewoon niet eerlijk..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:33

Laraax schreef:
Oja en qua hok hebben we 1,5 meter lang en 0,5 diep ongeveer, maar hij mag dus loslopen in huis(alle snoeren netjes opgeborgen) dit mag hij binnenkort als hij wat meer nog gewend is :)

En dan? Dan 'stopt' de TS waarschijnlijk 2 konijnen in het zelfde ( imo te kleine) hokje...
Nee dan liever een konijn in z'n uppie dan 2 konijnen in een hok dan net zo groot is als een 'postzegel'.
Konijnen zijn veeeeeel leuker als ze samen zijn, dat is een feit. Maar om de TS nou voor dierenmishandelaar uit te maken. Ts zal toch veel met het beestje bezig moeten zijn, de vacht van deze kanjers vraagt namelijk om ontzettend veel aandacht en verzorging.

Leuk konijntje TS, ik heb er hier ook 4 zitten :)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:35

Gatver wat een gezeik zeg over een konijn dat alleen zit! Ons konijn heeft zijn halve leven een maatje naast zich gehad en dat boeide hem niets. Hij ging altijd in zijn eentje er op uit en keek niet naar het andere konijn om,het andere konijn ook niet naar hem trouwens. Hij woont in een grote tuin(loslopend) met onze kippen en ziet er happy uit. Er zijn natuurlijk altijd mensen die de hele wereld willen verbeteren en altijd gelijk hebben,maar wees blij dat dit leuke pluisje een lief baasje heeft gevonden dat goed voor hem zorgt! Er lopen genoeg kl**tzakken op de wereld die er echt een zootje van maken,ga daar lopen zeuren.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:36

hihi het is inderdaad alleen maar een stukje pluis met oortjes en hele grote oogjes, schattig hoor <3

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:36

Ik heb mijn konijn ook alleen. Ik heb er wel over nagedacht om er nog 1 bij te nemen. Maar dat willen me ouders niet. Daarom hebben we hem nu ook als 'huis' konijn zodat hij zich toch niet alleen voelt. Hij loopt lekker los in huis en iedereen geeft hem aandacht, je moet het zien als een soort hondje := En ik denk dat het bij jou ook precies zo zit. En je probeert het beste voor je beesje te hebben, jammer dat bokt dan weer gelijk zo moet reageren.

Wel een onwijs leuk konijntje heb je! Nog veel plezier ermee!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 14:45

Thanks voor de leuke reacties toch nog, en ja hij heeft het heerlijk naar zijn zin en ook voldoende aandacht(maar daar ga ik verder niet meer op in zoals ik mijn mening duidelijk heb gemaakt, kunnen mensen nog pb sturen als ze daar behoefte naar hebben of open een BB topic om te discussiëren)

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:12

Aaahw, wat een ontzettend schattig pluisje <3
Lekker dat hij in huis mag lopen zeg!

Ons konijn mag ook in huis lopen, hartstikke gezellig! Wij hebben nog geprobeerd een maatje voor haar te kopen, maar na verschillende pogingen die allemaal uitliepen op niks hebben we het zo gelaten. En ook ons konijn huppelt tevreden met haar knuffelmuis door het huis. Gezellig hoor :D

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:21