Migan, Husky in the picture

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:12

Owwwwww die puppyfoto!! :~ <3

Barbulet

Re: Migan, Husky in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:15

Heeel mooi hondje! Leuke foto's ook.

Ben alleen wel van mening dat die Husky's ergens in Canada/Siberië oid horen... Lekker aan het werk, in de sneeuw. Hier in Nederland met vaak dat klamme weer, nee, denk niet dat je ze daar nou vreselijk veel plezier mee doet, omdat het echte werkhonden zijn. Maar dit is mijn mening hè, dus trek je er niets van aan! :)

Leuke hond!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 16:52

Haha die puppy foto is schattig he Do?

Deze Husky (en andere Nederlands/Belgisch of wat voor Europees land ook) gefokte Husky kun je niet willens en wetens in Canada/Siberië neerzetten en verwachten dat hij het naar zijn zin heeft, sterker nog, hij kan er niet eens tegen. De Husky welke daar gefokt word en leeft kan inderdaad niet aarden in Nederland i.v.m. het klimaat. Andersom is het (logischerwijs) dus ook zo, een Nederlandse Husky kun je niet in Canada voor de slede zetten. Hij zal het geweldig vinden hoor, voor een uur. Maar hij kan niet dag in dag uit zo overleven. :)

Bedankt in ieder geval! :j

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:55

Oooo ik ben jaloers Femke! Wat een gave hond heb jij zeg, echt heel mooi is 'ie <3

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:01

Wat een beauty!!

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:20

Je eerste reactie geeft me wel een beetje hoop hoor Faelivrin! Ik vind het echt fantastische honden om te zien, maar ben ook wat angstig voor het karakter ;) Ik heb een hekel aan een hond aan de lijn als het niet per se moet namelijk..

Het is een prachthond!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:24

Faelivrin schreef:

Deze Husky (en andere Nederlands/Belgisch of wat voor Europees land ook) gefokte Husky kun je niet willens en wetens in Canada/Siberië neerzetten en verwachten dat hij het naar zijn zin heeft, sterker nog, hij kan er niet eens tegen. De Husky welke daar gefokt word en leeft kan inderdaad niet aarden in Nederland i.v.m. het klimaat. Andersom is het (logischerwijs) dus ook zo, een Nederlandse Husky kun je niet in Canada voor de slede zetten. Hij zal het geweldig vinden hoor, voor een uur. Maar hij kan niet dag in dag uit zo overleven. :)

Bedankt in ieder geval! :j

Ooh sorry, dan heb ik me compleet vergist! Excuus! Het is wel echt een lekker beertje zeg <3

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:48

Migan is echt een gave verschijning ja! :) Heerlijk dier om te zien.
In het echt is hij nog leuker! :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:54

Oh hou op geen foto's meer posten het duurt echt nog jaren voor ik tijd en ruimte heb voor mijn eigen husky! _O-

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:07

Bedankt voor je antwoord! Dat geeft weer duidelijkheid ;)

En die foto als puppy is echt te snoezig :D

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 11:08

Graag gedaan! Haha Nemurin, ik zal geen foto's meer posten voorlopig :+

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:11

wat een prachtig beestje zeg !!! :d

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:19

Faelivrin schreef:

Zeker wel! :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:58

_/-\o_ _/-\o_ Wat een mega mega mega gaaf beest zeg!!
Echt een supermooie hond, ze heeft echt een apart uiterlijk :+:

Ik ben een beetje verliefd op honden die ook maar een beetje op wolven lijken :')

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 11:15

Hahaha dankjewel, ja dit is wel een wolfje hoor! Kinderen noemen hem ook altijd een wolf. :)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:19

Wat een fantastisch mooi dier Femke! Sta hier te kwijlen op mijn werk!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:20

Oooh wat een knapperd! Ik zou zelf ook super graag een Husky willen maar helaas is de tijd er nog niet helemaal rijp voor..

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:24

Wat een mooie hond <3 <3 <3

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:25

Oh, wat een knap ding.
Als kind droomde ik altijd van een husky, en de film Snow Dogs is ook kapot gespeeld door zoveel te kijken :)...
Maar, waarom kan je een "normale" husky, of de meeste niet los laten lopen? Heeft dit een bepaald reden: omdat ze niet terug komen, misschien toch niet zo goed luisteren of omdat ze wel zouden durven uithalen zoals veel beweerd word?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 11:28

Bedankt allemaal!

Amyke; Over het algemeen kunnen ze niet los lopen omdat ze te zelfstandig zijn, ze hebben hun eigen wil en hun eigen persoonlijkheid. Hiermee gaan ze dan ook graag op jacht naar prooien. Ze zullen dan ook niet terug komen want ze zijn er van overtuigd dat ze het zelf wel redden op deze wereld. Ze zullen mensen echt geen kwaad doen hoor, dat zie ik niet gebeuren. Natuurlijk zal er wel eens een kwade Husky tussen zitten, maar het is niet zo dat elke Husky een mens te grazen neemt. :)

Een labrador hangt veel meer aan de mens, wil de mens graag een plezier doen. En een Husky heeft dat absoluut niet, vind dat hij het zelf allemaal wel kan en heeft dus een geheel eigen persoonlijkheid als een van de weinige hondenrassen.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:34

en is dit verschillend tussen Husky's die hier gefokt zijn of in Siberië? Dus het is niet zo dat je ze volledig kunt africhten? Oké, je kan dit ook niet met alle rassen voor de volle 100%, maar deze zijn dan iets minder africhtbaar op gebied van gehoorzaamheid?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 11:43

De Husky's in Siberie zijn enkel gefokt voor het werken, die zul je (naar mijn idee) nooit een commando als 'zit' aan kunnen leren, het enige wat die kunnen op commando is werken voor bijvoorbeeld de slede. :)

Je kunt Husky's zeker wel africhten, alleen heb je veel meer geduld nodig, en dan ook echt veeeeeel meer. Ze hoeven niet zo nodig naar je te luisteren en dat laten ze dan ook goed merken, ze vinden het vaak wel prima allemaal en je moet ze echt weten te triggeren en weten enthousiast te houden. Je zult ook vaak met je handen in je haar zitten en denken van OOOOOHW DOE HET NOU GEWOON, maar het blijft een Husky. ;) Dus het kan zeker wel en je kan ook moeilijke en ingewikkelde commando's aanleren maar er gaat heel veel tijd en geduld in zitten. :)

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:57

Oh, dat wist ik niet...
In ieder geval, het blijven geweldige honden om te zien :)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 11:58

Ze zijn gewoon hardleers haha. :D Laten we het daar op houden!

Ja, ze blijven echt super geweldig. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:04

Nou... Heb twee husky's gehad, veel tijd ingestopt, maar na hun tweede jaar ging loslopen steeds vaker fout in de zin dat ze verder weg gingen dan mij lief was. Zit en af kenden ze net als de commando's gee en haw, maar aalleen aan de lijn. De man die onze husky's gefokt had ging regelmatig naar noord scandinavie in de winter om daar met zijn in NL gefokte husky's in de sneeuw tochten te maken en te trainen voor wedstrijden en dergelijke en daar kunnen Nederlands gefokte husky's dus prima tegen. ;)
Je hebt een prachtige hond, hoop voor je dat ze geen jachtinstinct gaat ontwikkelen zoals de mijne hadden, maar met 1 hus als voorbeeld kun je niet meteen stellen dat alle husky's zo op te voeden zijn. :)