Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Wilgje2003 schreef:hoe heten de nijnen eigenlijk ? misschien da je in de trant van hun iets kan verzinnen
vwat ik wel grappig vind is
reddish ( met een knipoog naar radijs )
ik vind wel leuk om nog een naam te hebben met Lucky ...... maar ik kan niks verzinnen!

KylaLover schreef:jammer dat iedereen hier meteen de pret bederft voor de TS door te zeuren dat de cavia alleen zit.
Ik zelf fok kleinschalig met cavia's en heb er toch echt 2 alleen zitten, 2 dames. Zij zijn echt gelukkiger alleen. Doordat ze niet dominant genoeg zijn of te dominant zijn kunnen zij niet samen met anderen. De een bij anderen letterlijk kapot en de ander wordt letterlijk door anderen kapot gebeten.
Hiervoor ook al jaren cavia's gehad, altijd alleen. Nooit gezondheidsproblemen, nooit een ongelukkige lichaamshouding, altijd keuvelen en piepen.
Ondanks dat t groepsdieren zijn kunnen ze ook alleen.
TS geniet van de leuke caafje! Kijk een paar dagen naar haar, dan schiet je vanzelf een naam te binnen welke bij haar past

, of Lucky Star, of Lucky Sun, Lucky Day, Lucky Bee. Don't know

maar dat vind ik wel heel lang. Denk dat Saddle wat fijner en makkelijker is, zeker omdat je het nog wel een paar jaar zal blijven zeggen.
dus vind het een beetje onzin, dieren reageren dan niet zo op elkaar als ze niet samen kunnen.

qwerty14 schreef:weten jullie wat voor leuks je kan doen met cavias? bijv. een soort van trainen of zo zodat ze zich niet gaat vervelen?
En natuurlijk lekker veel hooi, dat vind iedere caaf leuk.

ElineB schreef:qwerty14 schreef:weten jullie wat voor leuks je kan doen met cavias? bijv. een soort van trainen of zo zodat ze zich niet gaat vervelen?
Mijn cavia zette ik altijd met het mooie weer even buiten in de tuin (met het koortje erover, als een soort ren)
Iedere dag kregen ze verse groente, en van die knabbelsticks die je aan de tralies vast maakt vermaken ze zich ook wel mee. Wij hadden verder nog een balletje, waar je dan snoepjes in deed, en als ze ermee speelden kwamen ze eruit. Vond ze ook erg leuk.En natuurlijk lekker veel hooi, dat vind iedere caaf leuk.