Konijnenparadijs in Usquert!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:18

Het is een idyllisch plaatje om te zien maar zou mijn konijnen nooit aan een openbare weg laten wonen. Heb je er al wel eens bij stil gestaan dat dit een ideale dumplek is voor mensen die van hun konijnen af willen? Er zou maar een intacte ram over het hek gezet worden met alle gevolgen van dien. Om nog maar niet te spreken van gekke lui die 's avonds langskomen, loslopende honden, roofdieren of de verhalen van konijnen die rond kerst verdwijnen...

Nee, ik zou het risico persoonlijk niet durven te nemen. Wil je dan ook aanraden om iig de ren hermetisch af te sluiten, juist aan de bovenkant om zulke dingen te voorkomen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:21

wat een geweldig mooi hok zo, lekker de ruimte! :j

Ik zou er alleen toch een dakje op gemaakt hebben..
Buiten dat er mensen aan kunnen, kunnen er ook allerhande roofdieren bij nu.. Dat zou zonde zijn van je konijnenclubje! :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:23

Wat een mooie plaats voor je konijnen!! Maar wat ze hier boven ook al zeggen, het is zo open aan de boven kant, dus de ideale dumpplaats ( ik heb er sinds deze week ook weer een dumpertje bij..) en ook niet echt roofdierproof, zou zonde zijn van je nijnies...

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:25

WinSel schreef:
Nou als het van jou mag wil k graag je foto gebruiken voor op mijn site, zie OS
Hier kunnen heel wat mensen nog wat van leren :D Prachtig verblijf, blijf er naar kijken

Van mij mag je ze gebruiken hoor, geen probleem!

WinSel

Re: Konijnenparadijs in Usquert!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:27

Hij staat er op :D

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:31

Wat een prachtig plekje zeg!

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:32

Even een reactie op bovenstaande reacties:

1. De voedsters worden binnenkort gesteriliseerd. Dus al er een rammetje wordt gedumpt kan er geen nestje komen.
2. Het paradijs is tegenover mijn huis. Het valt snel genoeg op of er een konijn wordt gedumpt. Daar komt bij dat alle buren op de hoogte zijn en ook altijd een oogje in het zeil houden (hebben ze zelf aangeboden, ze vinden het allemaal prachtig)
3. Het stelen van een konijn met kerst, dat kan ook achter het huis gebeuren. En daar komt bij dat de konijnen niet 123 te vangen zijn.
4. Er lopen regelmatig mensen met honden langs, aangelijnd en niet aangelijnd. Ze zijn er nog nooit bij in de buurt geweest.
5. Roofvogels kan ik weinig aan doen.. Dan wordt het verblijf gigantisch hoog en is het net een vogelkooi. Wel probeer ik de konijnen zoveel mogelijk schuilplekken te geven.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:34

als je in zo'n ''rustig dorp'' woont houdt het vast niet op met een vogeltje ivm een rustige natuurlijke omgeving..

maargoed. jammer dat je daar niets tegen wil doen..

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:35

Naaltje schreef:
als je in zo'n ''rustig dorp'' woont houdt het vast niet op met een vogeltje ivm een rustige natuurlijke omgeving..

maargoed. jammer dat je daar niets tegen wil doen..

Als je suggesties hebt hoe ik dat kan veranderen hoor ik dat graag hoor

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:39

Een simpel net over over heen spannen kn al voldoende zijn, zoiets waar je ook een vijver mee af kunt dekken tegen reigers. :)

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:40

roxiie schreef:
Een simpel net over over heen spannen kn al voldoende zijn, zoiets waar je ook een vijver mee af kunt dekken tegen reigers. :)

Ja, maar hoe kom ik dan zelf in het paradijs om de konijnen te voeren etc.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:41

Je kunt het net er gewoon over heen spannen en 'vast' zetten, maar vast in de zin van dat het ook weer los kan.. dn kun je het net even wat opzij doen en er zelf gewoon inkomen om te voeren, te controleren en schoon te maken. Ik heb het ook op deze manier bij mijn rennen, werkt prima :)

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:43

hahaha dat ziet er een beetje uit de hand gelopen uit inderdaad :') Wat een heerlijk leven hebben ze!! Geweldig :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:44

Het is ook nooit goed he?! Ze heeft ze iig niet met zn allen in een kooi van een meter zitten!! En dan nu gaan zeuren omdat er geen DAK op zit?! kijk toch eens... Ze kunnen voldoende schuilen als er gevaar zou dreigen van roofvogels!

Ïk vind dat je idd een paradijs hebt gecreeerd voor je konijnen. Echt geweldig.. Als de gemiddelde mens met konijnen eens een voorbeeld aan jou zou nemen zouden er heel wat konijnen een stuk gelukkiger zijn! Petje af!!

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:49

@ Share: Dankje! _/-\o_
(oeh, zie dat je een Don Primaire nakomeling hebt, heb ik ook gehad :D )

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:52

Helemaal met Share eens, ts heeft het goed voor elkaar waar heel veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:00

Wat prachtig! Vind het echt heel erg mooi.

Je kan er inderdaad zo'n vijvernet over spannen, die aan 1 kant vastmaken aan het hok, en de andere kant aan een stok die net zo breed is als het hok zodat je het net terug kan rollen als je er in wilt?

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:02

Ehm.. Het hok is wel 5 bij 7 meter he... Daar komt bij de de beide hokken die erin staan hoger zijn dan het hek..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:05

Share schreef:
Het is ook nooit goed he?! Ze heeft ze iig niet met zn allen in een kooi van een meter zitten!! En dan nu gaan zeuren omdat er geen DAK op zit?! kijk toch eens... Ze kunnen voldoende schuilen als er gevaar zou dreigen van roofvogels!

Ïk vind dat je idd een paradijs hebt gecreeerd voor je konijnen. Echt geweldig.. Als de gemiddelde mens met konijnen eens een voorbeeld aan jou zou nemen zouden er heel wat konijnen een stuk gelukkiger zijn! Petje af!!

niet alleen vogels lusten konijnenbout..
Je zou echt de eerste niet zijn waarbij beestjes geroofd worden.. Kan me heel goed voorstellen dat je daar veel verdriet van hebt. Bovendien, als er eens een kat in het verblijf klimt en een konijn verwondt..

Hoe je het kunt verhinderen? De bovenkant dicht maken, net/gaas..
Een stukje met wat golfplaat, is het ook daarondere droog (ook doorzichtige golfplaat in de omloop!)

Maar ik zal ophouden met zeuren hoor... :(:)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:06

of...waar jij in wilt een paar spijkers poffen, en dan daaraan het net maken (niet vast), en als jij er dan inwilt kun je hem zo los/vast maken.
hoop dat je snapt wat ik bedoel :o

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:09

@ Naaltje:

Er kan altijd wel iets gebeuren. Maar zoals ik al eerder in het topic zei, er is al eens een kat in het verblijf geweest, maar je had eens moeten zien hoe snel die er weer uit was, heb een echt killerrabbit.
Natuurlijk heb je ook andere roofdieren, maar ze hebben zo een supermooi plekje met veel schuilmogelijkheden. Er zitten 5 hokken/hokjes in, een tunnel waar ze in kunnen en een huisje waar trappetjes aanzitten.

@ Sjors493:

Ik snap wat je bedoelt haha

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:16

irmaroossien schreef:
Ehm.. Het hok is wel 5 bij 7 meter he... Daar komt bij de de beide hokken die erin staan hoger zijn dan het hek..

We hebben toen 5x8 vissennet overheengespannen (heel dun, zie je bijna niet) op 4 punten palen hoger en klaar.
We zitten in woonwijk met afgesloten tuin (rondom ook kattendraad), en honden die er 24/7 bij kunnen (beste antikat/vogel remedie).
Ik vind het schitterend hoor, en zie wel vaker open constructies aan de weg e.d. maar ik durf het niet aan. Ben te gehecht aan ze ;)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:25

Wowie wat een mooi verblijf :D
Heerlijk voor die beestjes! :)

En de mensen die aan het zeuren zijn voor een dak...
Het is nog altijd de eigen keuze van de TS, deze beestjes hebben het súpergoed dus waarom altijd iets zoeken om over te zeuren?
Bij mij lopen ze ook los in de tuin (en helaas, mijn tuin heeft geen dak...) en er is helaas een keer een konijn gegrepen door iets. Natuurlijk was ik verdrietig, maar ze is tenminste een natuurlijke dood gestorven, en niet door eenzaamheid of depressie van alleen in een (te) klein hok zitten...

TS: Keep up the good work :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:15

Floor_x schreef:
Wowie wat een mooi verblijf :D
Heerlijk voor die beestjes! :)

En de mensen die aan het zeuren zijn voor een dak...
Het is nog altijd de eigen keuze van de TS, deze beestjes hebben het súpergoed dus waarom altijd iets zoeken om over te zeuren?
Bij mij lopen ze ook los in de tuin (en helaas, mijn tuin heeft geen dak...) en er is helaas een keer een konijn gegrepen door iets. Natuurlijk was ik verdrietig, maar ze is tenminste een natuurlijke dood gestorven, en niet door eenzaamheid of depressie van alleen in een (te) klein hok zitten...

TS: Keep up the good work :D

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:43

Prachtig TS! Ze zitten er prima bij, lekker zo laten.