Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:18

En er zijn toch altijd 2? :P
Mijn ouders wonen in een nieuwbouwhuis, daar waren ook altijd van die joekels. Nog groter dan deze.
Ik schreeuw altijd het hele huis bij elkaar als ik die zie. Zo zat er toen ook 1 in mijn heerlijke bedje. Nou daar heb ik 2 nachten niet geslapen, al niet nadat ik hem ook nog had vermoord, en het bed had verschoont.

Verder gooiden we de katten er altijd naar toe, die vonden het wel een uitdaging. Totdat ze spelend over de grond heen liepen, toen de stofzuiger er maar op.

Axel_Clauw

Ieeeeeh ben zooo bang voor die grote spinnen haha!
Als ik zo'n joekel in mijn appartementje zie en niemand kan hem voor me weghalen? Dan ga ik mooi met de trein naar mijn oma toe en daar slapen haha. Rijden er geen treinen? Dan slaap ik buiten!

Buiten zijn ze ook, maar dan zie ik ze tenminste niet :+ .

Angeliekje

OMG wat een flinke!! Brrrr kippevel! Ik hou dus ECHT niet van spinnen :=

We hebben er hier eentje buiten voor het raam zitten. Mijn vriend doodleuk loop eens naar het raam en trek het gordijn eens weg.... Direct gillen he...zit er gewoon een dikke vette kruisspin in een web voor ons raam!! Gelukkig wel buiten :')

mirror666

Ik had Karel op het handvat van mijn weide-lint zitten vanavond!!
Karel maakt een web tussen beide linten, hij is dus níet blij met mij, want ik maak dat stuk met de wei open en dicht doen...
Volgens mij zit hij morgen met een hamer, 't was zo'n vieze gore dikke... Brrrrr! *rilling*

Hier in huis (GELUKKIG!) alleen langpoters :) die zijn ietsje minder eng

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:19

Zo ey die is iets groter als klein.
Maar wel een mooie Miep <3

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:20

Ohoh.. het is maar goed dat je miep zo leuk vind.
Maar ik zou miep naar buiten gooien , want als er 1 zo'n spin zit,
Zit er nog een .. ik denk dat harry zich nog verstopt.
Maar als ze gaan paren, heb je straks je hele huis onder zitten :') :')

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 22:22

We hebben hier een overactieve kruisspin die de deuropening van de voordeur toch echt het beste plekje vind voor een web.. Dus al 2 ochtenden met een spinneweb in het haar de auto in gestapt.. :D Hij/zij zal toch wel merken ondertussen dat al de nachtwerk steeds voor niets is?

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:22

Kelly_ann schreef:
Ieks!
Ben net verhuisd en heb alle gaatjes laten dichtkitten. Ik hoop hiermee een huisspinnenproof huisje te hebben, voor nu in elk geval nog niks gezien :P

Je begrijpt toch wel, dat degene die eventueel binnen zitten, dus ook niet meer naar buiten kunnen? :Y) :Y)

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:23

Mariska_28 schreef:
We hebben hier een overactieve kruisspin die de deuropening van de voordeur toch echt het beste plekje vind voor een web.. Dus al 2 ochtenden met een spinneweb in het haar de auto in gestapt.. :D Hij/zij zal toch wel merken ondertussen dat al de nachtwerk steeds voor niets is?

Ik heb wel 20 spinnewebben in mijn auto. En soms doe ik de zonneklep naar beneden en dan rolt er zo 1tje naar onderen. Levensgevaarlijk die dieren.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:23

Daphna schreef:
Gezellig! Miep ziet er goed uit, flink te eten gehad? Maakt ze ook een web?

De huisspin behoort tot de trechterspinnen, ze bouwen een klein trechter vormige web van fijn op elkaar geweven draden waar ze in 'wonen'. Deze spinnen jagen door lekker door je huis heen te rennen :(:) Eikels dat het er zijn. Vind het erg intresssante beestjes maar man wat ben ik er bang voor :S Zo stond ik laatst foto's te schieten hier in het veld van wespenspinnen, heel mooi beest. Maar elke keer als ie bewoog hoorde je een kreet over het veld gevolgd door een *klik* van de camera :P Sta als een idioot heen en weer te springen, voel overal beestjes lopen.. geen gezicht. Alsof ik een spastische beer op een hete plaat ben met een camera _/-\o_

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 22:24

Zitten er zoveel vliegen in je auto dan? Schoonmaken? :P :D

@Benfan : hahaha zie het helemaal voor me :D
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 13-09-11 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:25

Dat ze buiten maar een 'huisje' gaan zoeken. Smerige beesten.. Wij hebben er hier in 3/4 weken al een stuk of 8 binnen gehad..

M'n vriend mag ze lekker opruimen ik blijf erbij uit de buurt.. :=

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:26

Deze vond mamagroom onlangs,,,,,papagroom heeft m vakkundig door het toilet gespoeld. :Y)

Afbeelding
en als je goed kijkt....is het dezen,ipv deze......aragna sex dus.... :+
Laatst bijgewerkt door papagroom op 13-09-11 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Priscilla__

Re: Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:26

Papagroom die is écht smeeeerig! Ik krijg er nu al de kriebels van alleen de foto al :')

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:27

ahh bah, daar krijg ik nou de creeps van! vooral van die laatste!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:27

Deze liep vorig jaar over mijn tuinpad en hij was zo groot dat ik hen vanuit mijn ooghoek zag oversteken, dacht eerst dat het een muis was hahaha
Afbeelding

En deze zat een paar maanden geleden in mijn keuken, en die had een hele boel jonkies op haar rug zitten, en wie weet hoeveel ie er al verloren was in mijn huis :r
Afbeelding

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:28

Aaah volgens mij moet ik weg uit dit topic haha _O-
Straks krijg ik spinnen nachtmerries :')

Is er geen manier om die beesten uit je huis te verbannen? :P

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:29

Ik wil dit topic niet openen, ik wil dit topic niet openen, ik wil dit topic niet openen.

Gil! Waarom open ik het dan toch. Gruwel!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 22:30

Ahhh wat schattig... moeders met kroost.

Je moet spinnen niet door de wc spoelen, is sielughh. Zet ze dan buiten (bij de buren).
Ik heb liever spinnen dan naaktslakken in huis (hebben wij paar jaar terug last van gehad, die krengen kwamen zelfs gewoon door de brievenbus binnen)..

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:31

Ow gatverdamme... Ik zat laatst op de bank en dacht dat er een muis over de grond liep. Lampje gepakt om onder de bank te kijken, was het een SPIN! Zo groot als een HERDERSHOND!!! :oo

Ik heb ooit eens een heule grote gefotografeerd in het Amazonegebied en daar werd ik al naar van, maar deze zat dus ín mijn huis. Aaaargh!!!! Held die ik ben (man was niet thuis, ofcourse) heb ik de stofzuiger gepakt, flink stuk stang aan het uiteinde gelaten enn heb hem opgezogen. Beest hield zich nog dapper vast, maar uiteindelijk verdween hij met een knal die zak in.
Stofzuiger naar buiten gefl*kkerd en volgende dag mijn man de stofzuigerzak in een vuiniszak laten stoppen om weg te gooien. _/-\o_

Later hoorde ik dat deze beesten dus vaak met z'n tweeën zijn.... Yek!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:32

Waarom lijkt het toch dat de spinnen in ons kikkerlandje steeds groter en groter worden.... Ik gruwel echt bij die foto's!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:33

voor de liefhebbers....

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:35

Angeliekje schreef:
Waarom lijkt het toch dat de spinnen in ons kikkerlandje steeds groter en groter worden.... Ik gruwel echt bij die foto's!

Dat idee krijg ik nou ook.. := Dat ze steeds groter worden en steeds dikker en viezer.. :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:36

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:37

Als ze nu al klein zijn, hoe groot moeten ze worden als we dan een 'goede' zomer hebben? :=