Konijntjes en hun nieuwe kasteel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Konijntjes en hun nieuwe kasteel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:23

Toen ik middenin een woonwijk woonde is één van onze kippen toch echt opgevreten. Dat kan zeker wel dus ik zou de bovenkant ook afdekken!

Echt enorm gaaf hok! Denk dat de meeste konijnen erg jaloers zullen zijn op die van jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:24

wow wat een mooi paradijs :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:00

Ik geloof dat ik mijn nijnen dit maar niet ga laten zien... Al hebben die niet te klagen met hun katproof ren van 3*3m2. :D Ziet er goed uit! Een vriendin van mij heeft ook nijnen buiten met ongeveer net zo'n hoge/lage omheining en die nijnen blijven er ook binnen.

Mijn nijnen blijven ook altijd buiten, zijn niet anders gewend en zelfs met de temperaturen van afgelopen winter betrapte ik ze regelmatig met hun pootjes op de tegels. Wel hebben ze een dikke laag zaagsel en stro als vloerbedekking, en krijgen ze onbeperkt hooi.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 19:03

Nog even een paar foto's:

Afbeelding
Hallooo

Afbeelding
Zoek het konijn

Even een knuffel komen halen
Afbeelding

Afbeelding
Uitzicht vanuit de woonkamer.

Afbeelding
Nog 1 vanuit de woonkamer.

Ik heb zelf 3 katten, en die zijn bang van de konijnen :+ Heb me hele leven al katten en ze hebben nog nooit een konijn gevangen. Sja..zie het maar als bewust genomen risico... Afdekken kan niet, staat een boom in de weg :o en opsluiten 's nachts zou kunnen, maar ze willen juist graag buiten rennen als de zon net op is, dan ben ik nog niet wakker om 6.00 haha.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:04

Supergaaf zeg!

Geef mij ook zo'n vriend :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:06

Ik heb dezelfde combi van nijnen, is jou zwart kniertje een Pooltje? :D Mijn witje is niet zo pluizig, maar verder is het ook zo'n muppie. <3

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 19:07

Breghje schreef:
Ik heb dezelfde combi van nijnen, is jou zwart kniertje een Pooltje? :D Mijn witje is niet zo pluizig, maar verder is het ook zo'n muppie. <3

Het is een kleurdwerg en een leeuwenkopje(?) de zwarte past wel 2x in de witte, maar ze zijn zooooo verliefd, echt schattig hele dag wassen, kroelen spelen enze.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:39

CK88 schreef:
Breghje schreef:

Het is een kleurdwerg en een leeuwenkopje(?) de zwarte past wel 2x in de witte, maar ze zijn zooooo verliefd, echt schattig hele dag wassen, kroelen spelen enze.

Ah oké, ik heb een Hollands wit ex mannetje, en een Pools zwart vrouwtje. Witje is idd een keer zo groot als zwartje, maar het is echt Jut en Jul samen. Heeeerlijk!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:42

die zwarte lijkt echt op die van mij :D

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:43

Wauw! <3 Zo'n prachtig verblijf wil ik later ook!
Neit dat het huidige verblijf van mijn nijnen niet mooi is ;)

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:48

Mooi hok hoor, daar zou menig konijn jaloers op zijn! Maar als ik jou was zou ik toch echt de bovenkant afdekken... Wij hadden ook een kat die regelmatig diertjes ving, en een konijn is helemaal makkelijk te vangen in zo'n relatief kleine ruimte. Je zegt dat de boom in de weg zit, maar als je het met gaas afdekt, dan maak je toch gewoon een gat in dat gaas? Wordt misschien even passen en meten zodat hij open en dicht kan, maar dan hoef je niet bang te zijn dat je straks 1 konijn zonder vriendje hebt :(:)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:51

Erg mooi hok hoor :D Top
Die knaagsteen op foto 1 zit die nu ook in dit hok ? Dat is namelijk erg slecht voor konijnen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:57

Wauw wat een mooie leefruimte hebben zij. :j

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 20:03

WinSel schreef:
Erg mooi hok hoor :D Top
Die knaagsteen op foto 1 zit die nu ook in dit hok ? Dat is namelijk erg slecht voor konijnen

Weet ik, had mams gedaan maar die is er uit, weet dat het niet goed is voor konijnen.
Ren afdekken doe ik niet, wil makkelijker bij de konijnen komen en zie mijn andere reacties :)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:05

Ze hebben echt een mooie leefruimte. Geef mij zo'n vent :D

Wij hebben dan ook een groot hok Afbeelding en aan de achterkant een stuk afgezet met hek en een bak van gaas gemaakt zodat ze uit het hok kunnen en dan lekker kunnen graven. Heb daar wel een net overheen gedaan want 1 van de 2 is er dus overheen gesprongen en liep heerlijk los in de tuin := Afgelopen winter had ik veel stro bovenin in het zoldertje gedaan en om het hok zit dan een hele hoes. Ik kan je zeggen dat ze echt niet koud hebben gehad ;)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:10

Ik heb mijn twee dwergjes ook in de tuin in een flinke ren die open is aan de bovenkant. Zo heb ik ze al vanaf het begin. En er wonen zeker katten in de buurt, die ook regelmatig komen buurten ;) Soms, in de winter, zie ik pootjes van katten in de sneeuw boven op het konijnenhok. Maar dan zijn mijn konijnen allang pleite. Die zijn zo alert. Mijn konijnen hebben een ren van 2.50 meter bij 1.25/0.80 (wordt op een gegeven moment wat smaller). Daarin staat hun hok (zo'n bovendeel met ren eronder, deurtjes van die ren staan altijd open naar de grote ren), maar die is inmiddels wat ouder en niet langer volledig waterdicht. Via een kattenluikje komen ze in het tuinhuis, waar ze nog een nachthok hebben. Die is uiteraard wèl waterdicht en in de winter gevuld met een dikke laag zaagsel en daaroverheen stro.

En nu heb ik dus ook een veldmuis bewoner in het tuinhuis. :D Dat kleine ding kan zelfs door het kattenluik, je lacht je een breuk. Inmiddels voer ik mijn konijnen dus weer buiten, hoeven ze hun voer minder snel te delen met muislief. In het onderste deel van het buitenhok... :+ En in de ren hebben ze verder ook gras groeien, wat ze lekker kunnen opeten en een deel waar ze holen kunnen graven (wat ze ook naar hartelust doen).

@TS: Prachtige ren en héél handige vriend! Wat zullen jouw konijntjes genieten. Heerlijk hoor, zo de pootjes kunnen strekken, lekker graven... Geweldig!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:24

Met die nieuwe foto's zie ik ineens hoe erg die zwarte van jou op de mijne lijkt, alleen dan iets compacter. :')

Mijn ren is ook open aan de bovenkant, we woonden voorheen in een vrij open buurt ook maar ze leren vanzelf wat ze moeten ontwijken. Konijnen zijn bij lange na geen domme afgestompte huisdiertjes!
Die van mij jagen zelfs katten weg, die leren na één keer al dat ze liever niet in die ren komen.
Dit deden ze dus ook toen ze nog maar kleine hummeltjes waren waar zo'n kat gewoon op kon gaan zitten om van ze te winnen. En elke keer die kat op topsnelheid die ren uit zien vliegen. :')

Ilsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:28

Wauw!!!!!!!!
Ik woon nu ook in een appartement maar als ik weer een huis met een tuin heb
wil ik ook graag zo'n groot hok echt zo gaaf en leuk om naar te kijken.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 07:54

Mooi gemaakt! Snap dat je konijnen zich helemaal uitleven daar! Elk konijn zou zoiets moeten hebben. :j

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:01

Wat een gaaf hok zeg!!!
Daar kunnen andere nijntjes nog jaloers op zijn :-)

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:23

wow echt een gaaf hok zeg , een konijnenparadijs

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:21

Mooi hok zeg! Maar dek hem aub af! Ik ben een keer smorgens vroeg wakker geworden van een heel hard ´gegil´ en toen ik uit m´n raam keek zag ik net mijn konijn over het hek van z´n ren springen (80 cm hoog) Met een kat achter zich aan! Gelukkig heeft die het wel gered maar je weet het maar nooit

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 08:05

Silver_Bolly schreef:
Mooi hok zeg! Maar dek hem aub af! Ik ben een keer smorgens vroeg wakker geworden van een heel hard ´gegil´ en toen ik uit m´n raam keek zag ik net mijn konijn over het hek van z´n ren springen (80 cm hoog) Met een kat achter zich aan! Gelukkig heeft die het wel gered maar je weet het maar nooit

Zie voorgaande berichten ;) mijn katten zijn bang voor de konijnen en verder lopen hier geen katten (redelijk drukke weg) hek is 1.10 hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:05

Onze hokken zijn ook niet geisoleerd. Heb er eerlijk gezegt van winter er ook weinig aan gedaan. Alleen flink wat stro en hooi er in gegooit. En alleen 's nachts zaten ze er met zijn allen in. Bij de ram heb ik wel veel meer spul ingedaan. Dan bij de vrouwtjes. Maar die elkaar nog. En het scheelt dat ze langharig zijn.
Maar meestal zitten ze lekker buiten in de ren van 4 bij 2 m. Want ze konden de kippen niet met rust laten. En zitten nu dus gesplitst. Anders hadden ze een ren van 4 bij 4. En 1.90 hoog. Maar dat is meer gemak voor mij.

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:53

Ik zou wel een bovenkant maken, ookal is het maar voor de zekerheid;)

Het konijn van een vriendin van me is opgegeten door een fret die ontsnapt was, de fret had het hok opengebroken.
Hiermee probeer ik aan te geven dat er altijd een dier ontsnapt kan zijn die je niet verwachten zou.;)
Ook hier gaat mijn kat soms de ren in(ook niet overdekt) hij gaat dan gewoon in het gras liggen, maar hij hoeft maar even in een jaagbui te wezen en het is gedaan met de konijnen.
Ondertussen weten ze wel dat ze niet in de ren mogen liggen als de konijnen er zitten, maar ik wil toch het risico lopen dat ze 's avonds gegrepen zouden worden, daarom zitten ze 's avonds in het nachthok;)

Mijn katten weten wel dat het niet mag, maar er kan altijd een andere kat in de tuin komen.

Wel een mooi paradijsje voor je konijnen :)