Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ziet er goed uit! Een vriendin van mij heeft ook nijnen buiten met ongeveer net zo'n hoge/lage omheining en die nijnen blijven er ook binnen. 

Heb me hele leven al katten en ze hebben nog nooit een konijn gevangen. Sja..zie het maar als bewust genomen risico... Afdekken kan niet, staat een boom in de weg
en opsluiten 's nachts zou kunnen, maar ze willen juist graag buiten rennen als de zon net op is, dan ben ik nog niet wakker om 6.00 haha.
Breghje schreef:Ik heb dezelfde combi van nijnen, is jou zwart kniertje een Pooltje?Mijn witje is niet zo pluizig, maar verder is het ook zo'n muppie.

CK88 schreef:Breghje schreef:Ik heb dezelfde combi van nijnen, is jou zwart kniertje een Pooltje?Mijn witje is niet zo pluizig, maar verder is het ook zo'n muppie.
Het is een kleurdwerg en een leeuwenkopje(?) de zwarte past wel 2x in de witte, maar ze zijn zooooo verliefd, echt schattig hele dag wassen, kroelen spelen enze.
Zo'n prachtig verblijf wil ik later ook!
WinSel schreef:Erg mooi hok hoorTop
Die knaagsteen op foto 1 zit die nu ook in dit hok ? Dat is namelijk erg slecht voor konijnen

en aan de achterkant een stuk afgezet met hek en een bak van gaas gemaakt zodat ze uit het hok kunnen en dan lekker kunnen graven. Heb daar wel een net overheen gedaan want 1 van de 2 is er dus overheen gesprongen en liep heerlijk los in de tuin
Afgelopen winter had ik veel stro bovenin in het zoldertje gedaan en om het hok zit dan een hele hoes. Ik kan je zeggen dat ze echt niet koud hebben gehad
Soms, in de winter, zie ik pootjes van katten in de sneeuw boven op het konijnenhok. Maar dan zijn mijn konijnen allang pleite. Die zijn zo alert. Mijn konijnen hebben een ren van 2.50 meter bij 1.25/0.80 (wordt op een gegeven moment wat smaller). Daarin staat hun hok (zo'n bovendeel met ren eronder, deurtjes van die ren staan altijd open naar de grote ren), maar die is inmiddels wat ouder en niet langer volledig waterdicht. Via een kattenluikje komen ze in het tuinhuis, waar ze nog een nachthok hebben. Die is uiteraard wèl waterdicht en in de winter gevuld met een dikke laag zaagsel en daaroverheen stro.
Dat kleine ding kan zelfs door het kattenluik, je lacht je een breuk. Inmiddels voer ik mijn konijnen dus weer buiten, hoeven ze hun voer minder snel te delen met muislief. In het onderste deel van het buitenhok...
En in de ren hebben ze verder ook gras groeien, wat ze lekker kunnen opeten en een deel waar ze holen kunnen graven (wat ze ook naar hartelust doen).
Silver_Bolly schreef:Mooi hok zeg! Maar dek hem aub af! Ik ben een keer smorgens vroeg wakker geworden van een heel hard ´gegil´ en toen ik uit m´n raam keek zag ik net mijn konijn over het hek van z´n ren springen (80 cm hoog) Met een kat achter zich aan! Gelukkig heeft die het wel gered maar je weet het maar nooit
mijn katten zijn bang voor de konijnen en verder lopen hier geen katten (redelijk drukke weg) hek is 1.10 hoog.