gek wordende Ronja, ophalen bij het asiel <filmpje>

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:50

Ibbel schreef:
Bedoelt TS niet gewoon een hondenpension? Dat noemden wij vroeger als kind ook 'asiel'...
Ik denk niet dat je een Pyreneeër zomaar in een asiel brengt en 'm dan ook weer gewoon na 3 weken als oud-eigenar gaat halen / meekrijgt. Bovendien betaal je dan twee keer, één keer voor het brengen en één keer voor het kopen.

Je broers zijn niet mee geweest op vakantie? Konden zij niet op Ronja passen?

Ik denk dat de broers niet mee waren om de hond op te halen ;) Dus bij thuiskomst zag ze die pas weer :D :)

Wat een enthousiast ding zeg! Leuk! :D

caboclo

Re: gek wordende Ronja, ophalen bij het asiel <filmpje>

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:55

haha zo doet onze hond al als we maar 5 min weg zijn geweest
heerlijke begroeting idd

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:58

Liefffff....

hoewel ik het onwijs zielig vind denk ik niet dat mijn hond er moeite mee zou hebben...k vind kom wel eens als vrijwilliger in t asiel en dan gaat hij mee tussen alle asiel honden...nou ik besta echt niet meer voor hem....

k denk niet dat je hond iets te kort komt hoor.... genoeg speel maatjes gehad.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:01

lieff :):)
De hond van mijn ouders zit ook wel eens een weekendje in pension.
Als hij daar binnenkomt crosst hij zowat over de toonbank, want daarachter zijn allemaal vriendjes en speelmaatjes. En als je hem komt ophalen crosst hij net zo hard over te toonbank naar jou, want daar zijn de baasjes :)) Die heeft daar heerlijk geen probleem mee.
Veel minder zielig dan iemand die dan 2x per dag een rondje komt wandelen, een bak brok neermikt en weer gaat ;)
Fijne keuze voor de woef :D en lekker dat je nu weer thuis bent en met 't beestje kunt ravotten :D

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:07

Wat super lief om te zien! Mijn kat is helemaal door het dolle heen als ik weer thuis kom. Vind ik ook altijd geweldig om te zien :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:16

Volgens mij ben je net zo blij om de hond weer te zien, als de hond om jou weer te zien. *\o/*

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:16

Sorry; ben van België, dus nam het woord asiel mssn te letterlijk op dan :o
Bij asiel denk ik aan kleine kooien waar dag en nacht honden zitten te blaffen, hele stressboel dus.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:33

hmm ik heb hier gemengde gevoelens bij. Allereerst goed dat je toch opvang zocht voor je hond. Maar moest ik vanuit mijn situtatie kijken zou ik dit nooit doen. Zou haar nooit of nooit achter kunnen laten, het is nog maar jaar geleden dat ze uit asiel komt en daar heeft ze een groot trauma aan. (en ze heeft grote verlatingsangst). Hier pas ik men vakanties aan... maar gelukkig zijn er nog honden zonder zo'n voorgeschiedenis. al blijf ik me toch vragen bij stellen of dit wel goed is voor een hond zo plots volledig uit zijn roedel gezet worden, want dan gaat een hond toch rouwen enzo...? helemaal niet negatief bedoelt wat ik zeg, maar ik heb gewoon mijn bedenkingen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:18

Ik ken genoeg honden die hartstikke blij zijn dat ze naar het pension mogen. Mijn huidige hond is er helaas niet een van, maar mijn vorige hond zat te piepen in de auto dat ze weer op vakantie 'mocht'. Volop foto's van een tevreden hond die met alle andere hondjes over het veld aan het rennen is. En overigens weer even hard aan het piepen was toen ze ons weer zag. :+:

Je kunt hier niet een mening over geven zonder de betreffende hond te kennen.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:04

Klopt, het verschilt per hond. Per hond moet dan ook gekeken worden of het zielig is of niet. Hele oude beestjes vinden het vaak niet zo'n succes, is mijn ervaring. De jongere honden spelen lekker met elkaar en de baas is eigenlijk alweer vergeten zodra deze de deur uit loopt.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:33

Het zou toch wat zijn als je geen familie hebt die op je hond kan passen dat je dan maar thuis moet blijven :=

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:08

naaah sommige opmerkingen vind ik wel wat bizar hoor.
je complete leven/vakantie aanpassen zodat hondlief niet naar een pendion hoeft?
het zijn DIEREN hoor :+ die kunnen dat prima aan ( extreme gevallen daargelaten)
en niet iedereen is in staat om voor 2 weken iemand te vinden die 4X per dag langskomt of zo'n beest in huis neemt.
vind de laatste tijd dat veel bokkers over the top gaan, en zeer onrealistische dingen denken mbt de zogenaamde welzijns niveau van dieren.
beest werdt daar waarschijnlijk prima verzorgd en kreeg z'n natje en z'n droogje en aandacht. en dan nog is het zielig? :?

echt.. bizar....

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:29

Vind de reacties hier wel heel erg overdreven, volgens mij weten de meesten die het zeggen niet eens hoe een asiel eruit ziet.
Honden worden daar wel goed behandeld hoor ze zijn erg lief voor de dieren en ze worden ook gewoon uitgelaten zoals iedere hond ze kunnen naar buiten wanneer ze willen en hebben een groot hok & ze kunnen ook genoeg spelen met andere honden!
Dus vind de reacties echt te overdreven wat moet je anders als niemand op je hondje kan passen hem aan een boom binden & dan zorgen dat hij in het asiel beland? Sommige honden & katten zien er soms slecht en zielig uit maar de aanstichter daarvan is het baasje die fout is geweest.

TS wat leuk dat je hondje zo blij was! :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:19

schattig filmpje :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:22

orienta schreef:
whisperramse schreef:
Ikzelf zou mijn hond nooit drie weken in het asiel dumpen maar goed :oo Zijn toch andere oplossingen? Vakantie met hond, vriendin die bij jou thuis komt dogsitten of naar kennissen. Mijn honden zouden helemaal over de rooie gaan als ik ze in het asiel zou achter laten...

Hond ziet er heel blij uit, en kan 'm zeker verstaan :')

Nou nou een beetje minder kan ook wel :x
Niet iedereen heeft daar de mogelijkheid voor

Ach natuurlijk wel. Je kunt een vakantie boeken in Nederland, Duitsland, Belgie met adressen waar je hond mee mag. Ga camperen in Frankrijk, op de meeste campings mag de hond mee. Er is gerust wel een mouw aan te passen. Drie weken asiel hoeft echt niet.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:38

Niks mis mee, om je hond in een Asiel/pension onder te brengen. Ik heb in een dierenasyl gewerkt en de vakantiegasten hadden het prima! Lekker ravotten met soortgenootjes en sommige honden kregen daar meer beweging dan thuis................ Beetje zeikerig al die opmerkingen hier.. Niet iedereen kan zijn hond overal mee naar toe nemen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:17

Wat leuk TS, dat je hond zo blij was om jullie te zien! En wat doen sommige bikkers hier moeilijk zeg... Hele topics worden volgeschreven als er een hond aan een boom is gedumpt. En nu heeft iemand netjes opvang geregeld en is het weer niet goed :? Muggenziften vind ik dat.