5 weeskittentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:11

Wat zijn het een schatjes! :)
even een tip over het gebruik van je camera, aan je eerste foto maak ik op dat de automatische sportstand de volgende instellingen heeft gebruikt: Auto exposure, Creative (Slow speed), 1/15 sec, f/3, ISO 800 Nu wil sportstand lang niet altijd de bevestiging geven dat je geen bewegingsonscherpte krijgt, zo zie je dat hij hier heeft gekozen voor een sluitertijd van 1/15, wat een aardig lange sluitertijd is en ik zelf meer had gekozen voor minimaal 1/200 nu zie ik dat je een compact camera hebt en waarschijnlijk niet die camera hebt gekocht zodat je hem zelf kan gaan instellen, maar de sportstand geeft vaak niet het resultaat wat je van die stand verwacht en kan je eigenlijk nog beter bij de gewone automatische stand blijven of zelf je sluitertijd (de snelheid waarmee je camera een foto maakt) in stellen.

Maisie

Re: 5 weeskittentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:33

ahh super lief. Wij hebben het ook een keer gehad. Onze eigen moederkat overreden toen ze 3 weekjes waren ongeveer. Toen ook melk gegeven en later melk met vlees gemengd. Wat een smurrie was dat en ze waren ook zo gulzig zaten helemaal onder. Ging op den duur nogal stinken. Ze hadden ook een eigen doos van 2m bij 1 m die maar net in huis paste. Wij hebben ze gewoon een keer met shampoo gewassen in de gootsteen. Ging best goed. Het zijn allemaal behoorlijk grote en vooral lieve katten geworden.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:34

ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de dierenarts, maar wij deden het al vanaf 2 weken met pasta, maar ik praat over een jaar of 15 geleden, dus waarschijnlijk is er al wel het een en ander veranderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:00

De knuffel gaat vandaag op de bus, sorry voor de vertraging! Ik hoop dat je 'm morgen al hebt.

Wat een lieve foto's, het zijn echt jonge kittens nog. Ik denk dat ze een week of 3 zijn als ik ze vergelijk met 'mijn' nest opvangkittens van 3 jaar terug. Als ik jou was zou ik wat kittenbrokjes (Royal Canin heeft mooie kleintjes die ook nog goed zijn) weken en neerzetten, áls ze dan toe zijn aan het eten van brokjes kunnen ze op die manier beginnen. Verder gewoon melk geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:13

Heel goed van je dat je ze opvangt! <3
Heb je al huisjes voor ze? :)
Jou lievelingetje heeft schattige oogjes! :)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 18:22

Helaas heeft de update een beetje vertraging.. Ook zonder foto's omdat de camera nogsteeds opgeladen moet worden. :D

De kleintjes drinken allemaal perfect en groeien als kool! Ze kunnen al aardig snel lopen en je moet echt opletten dat ze niet wegrennen als je even snel wat melk in de speen doet. De katjes hebben allemaal grote oren, dus luisteren kunnen ze wel. :D Grappig dat je aan de oren kunt zien hoe hard ze wel niet groeien.

Ik wil nog even Ffortuna bedanken voor de knuffel, ze zijn er werkelijk waar verslaafd aan! :D De beloofde foto komt er nog steeds aan! :)

Ook hebben we gister bij de V&D een doos meegenomen die HUGE is en ze superveel ruimte in hebben. :D

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:36

ik heb ook 2 flessenkittens huis. ( nou ja inmiddels 3 en 4 maand oud) de jongste kwam van de boerderij lag in de gierput
ong 3 hooguit 4 weken jong, die heb ik de 3 e dag bij mij wel gewassen, beestje zat geheel onder de vlooien en is ook nog langharig.ik heb hem gewassen in een bakje met lauw water en gewassen met wat afwasmiddel. ontwormen kan ook vanaf een week of 4 met pasta

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:42

Oh wat een scheetjes zeg! <3 <3

Zijn automerken geen leuke voor de naampjes? :D
Audi, Rover, Ferrari, Porsche, Bentley ? :)

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:47

heb je een hond?? toen ik kittens had zette ik ze na het voeren op de grond en likte de hond ze helemaal schoon, dat vonden ze heerlijk en goed voor de darmwerking (doet mammiepoes natuurlijk ook) Op een gegeven moment lagen ze allemaal lekker bij de hond in de mand (lekker warm)
De hond was helemaal in de wolken, net of het haar kindjes waren..echt schattig

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 00:06

xLoki schreef:
Oh wat een scheetjes zeg! <3 <3

Zijn automerken geen leuke voor de naampjes? :D
Audi, Rover, Ferrari, Porsche, Bentley ? :)

Daar ben ik 100 % voor, alleen vinden ma en pa dat minder.. Ben de enige auto liefhebber. :D

We hebben wel een hond, maar die kijkt meer met een 'WTF?' blik richting de kleintjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:04

Heb je al foto's? Ik ben erg benieuwd, helemaal om ze met de knuffel te zien nu :D

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:31

Joh, dit ga ik even volgen. Wij hebben zo ook een keer een jong katje gevonden, langs de kant van de weg, naast zijn dode moeder. Vervolgens hebben we hem ook steeds 's nacht gevoerd etc etc, en we hebben hem nog steeds. Het is echt zo'n knuffel :j