Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Re: Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:16

Leuk!!!

Wij willen ook eenmalig pups van onze kruising chi x pincher, welke erg veel weg heeft van een Prazsky Krysarik.
Momenteel zijn we ons aan het verdiepen in dit ras en hebben aankomende donderdag een afspraak met een fokster die dit ras al meer dan 35 jaar fokt.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:40

spannend zeg!! ze ziet eruit als een super lieve hond, wordt vast een goede moeder!!

Wel jammer dat jij zo reageert op een nette vraag.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:46

Ik heb je een berichtje gestuurd over een evt pupje.

Wat een leuke mama <3!
Ben erg benieuwd naar de vader!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:50

vivana schreef:
Zo kan je overal wel je eigen druk om maken,zoals het spreekwoord zegt; Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

Idd, begin bij jezelf en help niet meer honden het asiel in.. :n

Ik hoop van harte voor de pups dat ze een huisje krijgen... :(:)
Desondanks, veel succes ermee.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:58

Leuk hoor, ben benieuwd naar de pups :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:06

vivana schreef:
_/-\o_ Wat is een goed doel om te fokken?
Fokken is geen goed doel....met geen enkel dier want paarden zijn er ook te veel,alleen 1 geluk dat een hond nogal wat goedkoper is in onderhoud dan een paard......
Zo kan je overal wel je eigen druk om maken,zoals het spreekwoord zegt; Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

Voor diegene die wel positief zijn /denken in iedergeval het leuk vinden, bedankt. *D

Fokken met een goed doel is het fokken om een ras in stand te houden. Dus ouderdieren met stamboom, die gezond zijn, en die qua uiterlijke kenmerken genoeg toedoen zodat de pups wat bij kunnen dragen aan het ras.

En ja, ik begin bij mezelf. Ga een keer een nestje fokken met mijn whippet. MAAR hier zit goed papier achter, meerdere shows gelopen, oogtest, hart test, en een ontzettend mooie reu uit het buitenland waarbij hetzelfde het geval is.

Maar aan de andere kant kun je ook zeggen dat jij idd niet aan het fokken bent, maar aan het vermeerderen.

Dus nee, geen "och wat leuk" reactie. Kan er niets, maar dan ook niets positiefs in vinden.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:15

*zit op handen*

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:04

Ben echt benieuwd naar de pupjes!
*blijft dit volgen*

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:55

Anke_Amigo schreef:
spannend zeg!! ze ziet eruit als een super lieve hond, wordt vast een goede moeder!!

Wel jammer dat jij zo reageert op een nette vraag.

ik ben op zoek naar een leuk jong jack russeltje. en dan kijk ik ook naar de profilatie van een fokker. hoe staat die aangeschreven of reageerd dit persoon op internet. waarom juist deze combienatie.voor mij is dit een reden om geen pupje bij deze fokker te kopen ik deel je mening dus dat de fokker best antwoord kan geven op de vraag waarom dit nestje, juist deze combinatie op aarde moet worden gezet. een goede fokker is hier namelijk trots op en kan niet wachten dit naar buiten te brengen, sommigen zijn al maanden op zoek naar een rei. dus ja ik vindt het zeker geen rare vraag die gestelt word.succes met verkopen van je puppen en het fokken zal wel lukken denk ik hoop alleen dat ze niet zo kritisch zijn als sommigen hier in dit topic.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:24

Ze ziet er leuk uit. :)

Ik weet niet bijzonder veel van jack russels, maar ik dacht dat black and tan jack russels geen echte jack russels waren?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:30

*doet mindfields na*

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:37

*doet mee met benfan en mindfields*

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:37

Gaby schreef:
Ze ziet er leuk uit. :)

Ik weet niet bijzonder veel van jack russels, maar ik dacht dat black and tan jack russels geen echte jack russels waren?

Dat dacht je dan goed...

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 21:29

Geloof dat de Jacks van oudsher ook geen RAS is.....
Net als de boerenfox ;)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:40

http://www.nvjrt.nl/rasbeschrijving.htm

Is pas 200!! jaar selectief op gefokt...

Vooral dit stukje vind ik mooi:
Citaat:
De Jack Russell Terriër een Rashond! Er zijn veel honden in Nederland die Jack Russell terriër genoemd worden. Er is alleen sprake van een werkelijke Jack Russell als de voorouders dit ook waren en dat kan alleen worden bewezen met een afstammingsbewijs, de stamboom.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:42

En dan mooi aangevuld met dit stukje:
Citaat:
Waarschuwing

Met enige regelmaat worden in advertenties en op internet, Black and Tan-kleurige Jack Russells aangeboden. Deze honden zouden dan zeer exclusief zijn en worden (dus) ook tegen hoge prijzen aangeboden. Misschien zijn deze honden dan "exclusief", Jack Russells zijn het zeker niet!
Een Jack Russell is volgens de rasstandaard "overheersend wit met zwarte en/of tankleurige aftekening". Het tankleur mag van licht tot warm kastanje-kleur zijn. Maar de hond is dus overheersend wit.

Volgens de zg. kleurvererving kan een Jack Russell nooit black and tan zijn. Stelt u zich eens voor; een witte Rottweiler of Dobermann (beide rassen zijn normaal black and tan)! Dan zou u toch ook zeggen; dit is een miskleur, of dit is geen "echte".

Een dure exclusieve Black and Tan-Jack Russell Terriër is gewoon een hele dure bastaard! Dit heeft niets meer met een rashond te maken.
LET OP: ook blauwe, gouden zilver en voskleurige enz. zijn GEEN Jack Russell Terriers!!

bron: http://www.nvjrt.nl/waarschuwing.htm

Met andere woorden, je hebt vuilnisbak hondjes, en die heb je gedekt met een vuilnisbakkie. Zonder stamboom, zonder test, zonder naar uiterlijke kenmerken te hebben gekeken.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:48

*zit op handen en bijt op lip*

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:53

Eerlijk gezegt voor de leuk vind ik ook not done..

Nu ik heb een hond van het asiel en ze is gesteriliseerd, maar ik ken al minstens 4 mensen die er een pupje van zouden willen (ikzelf eigenlijk ook wel), maar helaas kan dat niet meer (en ga ik de volgende keer wel het zuivere ras kopen). Wat ik ermee wil zeggen is, als het echt een doel heeft dan vind ik het voor "vuilbakjes" nog meer door beugel kunnen maar zo niet nee...

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 16:00

Even balen....de mooiste en beste foto van de reu gewoonweg gewist |(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nog 2 van mijn 2 kleintjes bij elkaar :D
Afbeelding
Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:04

Gaat toch maar meedoen met de rest.. Op de hand zitten en heeeeel hard op de lip bijten....

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:13

Volgens mij is die reu geen Jack maar eerder een dwergpincher. Mijn vriendin heeft er ook zo eentje en die lijkt er precies op.... En dat is een echte dwergpincher (ofwel toy pincher).

Veel succes met de puppy's.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:46

TS ik snap dat een nestje van je eigen hondje voor jou heel leuk is. Echter is het voor het ras erg jammer dat er vaak zo ondoordacht (vermeerderd) gefokt wordt met dit leuke ras. Als ik het goed begrijp heb je op de goede gok een reutje gekozen omdat je kennis er toevallig één had zitten, zonder jezelf af te vragen of het reutje raszuiver is?
Zo'n keuze vind ik op zijn zachtst gezegd wat ondoordacht, heeft je teefje wel een raszuivere afstamming? Potentiele kopers zullen toch graag willen weten wat zij in huis halen als ze een pupje afnemen :) Ik ben dan ook benieuwd of je de pups gaat aanbieden als zijnde Jack Russels of als kruisingen?

Buiten dat het zonde is voor het ras om op deze manier nestjes te krijgen vind ik het persoonlijk jammer dat mensen alleen het beeld van de schattige pupjes voor ogen hebben en daarom een eigen nestje willen. Dat vind ik niet verder kijken dan je neus lang is, want zoals eerder genoemd zitten de asiels overvol met lieve hondjes die tevergeefs wachten op een baasje.

TS, ik snap dat posts zoals die van mij en diverse anderen in dit topic aanvallend over kunnen komen als je je verheugd op een nestje pups. Maar het fokken van hondjes is niet alleen een mandje met schattige pups in de woonkamer omdat het zo leuk is voor de kinderen. Er komen diverse verantwoordelijkheden bij kijken, naar het ras, naar de hondjes zelf en naar potentiele kopers. En aan je OP te lezen maak ik op dat je die aspecten niet overdacht hebt voordat je de keuze maakte om je teefje te laten dekken.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 18:01

Zilfstar schreef:
Volgens mij is die reu geen Jack maar eerder een dwergpincher. Mijn vriendin heeft er ook zo eentje en die lijkt er precies op.... En dat is een echte dwergpincher (ofwel toy pincher).

Dan moet die haar hondje maar eens na laten kijken,mijnn vriendin die erbij was heeft er nl ook eentje,nou daar lijkt deze reu écht niet op ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 18:05

Mas schreef:
TS ik snap dat een nestje van je eigen hondje voor jou heel leuk is. Echter is het voor het ras erg jammer dat er vaak zo ondoordacht (vermeerderd) gefokt wordt met dit leuke ras. Als ik het goed begrijp heb je op de goede gok een reutje gekozen omdat je kennis er toevallig één had zitten, zonder jezelf af te vragen of het reutje raszuiver is?
Zo'n keuze vind ik op zijn zachtst gezegd wat ondoordacht, heeft je teefje wel een raszuivere afstamming? Potentiele kopers zullen toch graag willen weten wat zij in huis halen als ze een pupje afnemen :) Ik ben dan ook benieuwd of je de pups gaat aanbieden als zijnde Jack Russels of als kruisingen?

Buiten dat het zonde is voor het ras om op deze manier nestjes te krijgen vind ik het persoonlijk jammer dat mensen alleen het beeld van de schattige pupjes voor ogen hebben en daarom een eigen nestje willen. Dat vind ik niet verder kijken dan je neus lang is, want zoals eerder genoemd zitten de asiels overvol met lieve hondjes die tevergeefs wachten op een baasje.

TS, ik snap dat posts zoals die van mij en diverse anderen in dit topic aanvallend over kunnen komen als je je verheugd op een nestje pups. Maar het fokken van hondjes is niet alleen een mandje met schattige pups in de woonkamer omdat het zo leuk is voor de kinderen. Er komen diverse verantwoordelijkheden bij kijken, naar het ras, naar de hondjes zelf en naar potentiele kopers. En aan je OP te lezen maak ik op dat je die aspecten niet overdacht hebt voordat je de keuze maakte om je teefje te laten dekken.

Ze worden idd als Jack russels aangeboden.
En deze hebben zoals de meeste(bijna alle die aangeboden worden) geen stamboom. (bestond er voorheen ook nog niet).
Misschien moeten ze maar heel goed doorlezen wat die Black And Tan inhoudt en waarom ze zo worden genoemd dat heb ik nl ook gedaan.
En gezien deze kennis een "pension"draaid en geregeld een ander fokreutje neemt is hij heel bekent bij ons in de regio :D
Helaas voor jullie heeft deze man geen slechte relaties :D
Komen zijn gefokte honden regelmatig op vakantie's :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:07

vivana schreef:
Zilfstar schreef:

Dan moet die haar hondje maar eens na laten kijken,mijnn vriendin die erbij was heeft er nl ook eentje,nou daar lijkt deze reu écht niet op ;)

Zo goed zijn jouw foto's nou ook weer niet. (vooral niet van de kop) en mijn vriendin heeft er stamboompapier bij.
Dusssss
Enneuh... moet dit nou EN in topic EN per PB. Zo wereldschokkend is het niet.