Bedankt allemaal voor de complimenten
Rock schreef:Wat een prachtige hond! Volgens mij zijn jullie heel bewust en serieus met hem bezig, hoe kan je daar iets tegen hebben?

Woest schreef:Erg leuke hond! Je ziet dat het een ontdeugend aapje is aan zijn ogen

En ras... puh ik heb zelf een bull terrier van 6 maand.
je moet maar zo denken: dé nr 1 gevaarlijkste hond ter wereld is..... EEN KONINGSPOEDEL!
dus pas op dat de jouwe je niet dood likt

dancertje schreef:zijn kleur is helemaal het einde en ik heb liever zo'n hond die goed is opgevoed dan een golden retriever ofzo waarvan gezegd wordt hij bijt niet echt hij hapt alleen.
maarja het is de eigenaar die een hond maakt zoals die is zeg ik altijd maar (uitzonderingen daar gelaten)
Dit zijn inderdaad de feiten
Onderzoek hondenbeten
Eind 2007 is een ook een publieksonderzoek gehouden door TNS NIPO. Hiervoor is eerst in een steekproef onder ca. 140.000 Nederlanders gevraagd of iemand uit hun huishouden de voorafgaande 24 maanden is gebeten door een hond. Hierop reageerde iets meer dan één procent met ja. Met deze groep is een vervolgonderzoek gedaan.
In dit vervolgonderzoek zijn 80 verschillende rastypen genoemd als bijter. Onder rastypen vallen dus ook de zogenaamde look-alikes. Indien er alleen naar de absolute aantallen van rassen zou worden gekeken ontstaat er een vertekend beeld. Van het ene rastype komen er nu eenmaal veel meer voor als van het andere, dus de kans dat veel voorkomende rassen vaker betrokken zijn bij een bijtincident is ook groter. Vandaar dat de absolute aantallen zijn geïndexeerd. De onderzoekers hebben hiervoor het aantal honden van een bepaald ras dat gebeten heeft afgewogen tegen het totale aantal honden van dat rastype. Dus als alle rastypen even vaak zouden bijten, dan zou de bijtindex van alle hondenrastypen gelijk zijn aan 1.
Hieruit bleek dat de meeste van de 80 genoemde rastypen niet significant meer of minder bijten dan gemiddeld. Voor een aantal rassen blijkt de bijtindex wel significant hoger of lager te zijn. Onderstaande tabel geeft weer om welke rassen dit gaat.
De bijtindex, berekend uit % hondenbezit (Onderzoek Hondenbezit TNS NIPO) en % hondenbeten (Onderzoek Hondenbeten TNS NIPO).
Rastype % hondenbeten
Weimarse staande hond 0,7
Airedaile terriër 0,9
Bull terriër 0,8
Leonbergse hond 0,6
Rottweiler 3,5
American Staffordshire terriër 0,7
Dalmatische hond 1,3
Dobermann 1,0
Border terriër 0,8
Duitse herdershond 4,8
Belgische herdershond 5,0