Hihi voetballen geweldig! Beet ze de ballen dan niet kapot? Was zij ook bang als pup zijnde voor andere honden of had ze meer een collie karakter?
Joanne, ja mijn vriend had al een groenendaeler gehad en die had inderdaad hetzelfde als pup zijnde. Maar vandaar dat ik haar wel gelijk aan andere honden wil laten wennen. Wel heel raar, die grote dog van me ouders is lomp en onbehouwen en daar is ze dan weer niet bang voor. Maar komt er een klein teckeltje aangelopen duikt ze achter me.
Ook met in het donker uitlaten is ze ook echt angstig, als er iemand langs gelopen komt duikt ze gelijk naar me toe. Ik denk dat dit inderdaad het ras is, als meerdere er last van hebben hihi. Bedankt, plezier gaat wel lukken!! We genieten heel erg van der en hebben echt veel lol om der. Mevrouw is helemaal gek van water, komt bij je onder de douche staan maar denkt ook dat haar drinkbak een zwembad is
3x per dag ben ik me keuken aan het droogmaken met allemaal handdoeken omdat mevrouw er gewoon in gaat lopen graven haha. (heb een eigen zwembad thuis)Lovepaints, bedankt!!
dan beschadig je de vacht alleen maar. Af en toe keer met borstel doorheen, maar zeker niet elke dag en het liefst nog niet eens elke week. op zich ideaal
beetje een alfa-mannetje, wat best wel vervelend is. 
)