Nieuwe aanwinst : Groenendaeler pup Nina

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 20:37

Gohya, wat een onwijs lief koppie! En die vacht, geweldig dik. Ik hou daar altijd wel van!! Maar erg moeilijk met kammen lijkt me.
Hihi voetballen geweldig! Beet ze de ballen dan niet kapot? Was zij ook bang als pup zijnde voor andere honden of had ze meer een collie karakter?

Joanne, ja mijn vriend had al een groenendaeler gehad en die had inderdaad hetzelfde als pup zijnde. Maar vandaar dat ik haar wel gelijk aan andere honden wil laten wennen. Wel heel raar, die grote dog van me ouders is lomp en onbehouwen en daar is ze dan weer niet bang voor. Maar komt er een klein teckeltje aangelopen duikt ze achter me.
Ook met in het donker uitlaten is ze ook echt angstig, als er iemand langs gelopen komt duikt ze gelijk naar me toe. Ik denk dat dit inderdaad het ras is, als meerdere er last van hebben hihi. Bedankt, plezier gaat wel lukken!! We genieten heel erg van der en hebben echt veel lol om der. Mevrouw is helemaal gek van water, komt bij je onder de douche staan maar denkt ook dat haar drinkbak een zwembad is :) 3x per dag ben ik me keuken aan het droogmaken met allemaal handdoeken omdat mevrouw er gewoon in gaat lopen graven haha. (heb een eigen zwembad thuis)

Lovepaints, bedankt!!

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:42

wat een liefe pluizenbol!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:44

Miichelle90 schreef:
Gohya, wat een onwijs lief koppie! En die vacht, geweldig dik. Ik hou daar altijd wel van!! Maar erg moeilijk met kammen lijkt me.
Hihi voetballen geweldig! Beet ze de ballen dan niet kapot? Was zij ook bang als pup zijnde voor andere honden of had ze meer een collie karakter?

Joanne, ja mijn vriend had al een groenendaeler gehad en die had inderdaad hetzelfde als pup zijnde. Maar vandaar dat ik haar wel gelijk aan andere honden wil laten wennen. Wel heel raar, die grote dog van me ouders is lomp en onbehouwen en daar is ze dan weer niet bang voor. Maar komt er een klein teckeltje aangelopen duikt ze achter me.
Ook met in het donker uitlaten is ze ook echt angstig, als er iemand langs gelopen komt duikt ze gelijk naar me toe. Ik denk dat dit inderdaad het ras is, als meerdere er last van hebben hihi. Bedankt, plezier gaat wel lukken!! We genieten heel erg van der en hebben echt veel lol om der. Mevrouw is helemaal gek van water, komt bij je onder de douche staan maar denkt ook dat haar drinkbak een zwembad is :) 3x per dag ben ik me keuken aan het droogmaken met allemaal handdoeken omdat mevrouw er gewoon in gaat lopen graven haha. (heb een eigen zwembad thuis)

Lovepaints, bedankt!!

Zij moest ook altijd geplukt worden,alleen borstelen was niet genoeg.Ze had ook hele lange/volle sokken en ze was superlief! Zij was als pup ook overal bang voor ja,echt een bangschijterd.
Nee de ballen beet ze nooit kapot,heel vaak 'kopte'ze de bal,en ze heeft zelfs een keer gescoord met een kopbal.
Mijn hond had wel een tang-gebit,weet alleen niet of dat groenendaeler eigen is of Collie?
De hoektanden zijn dan afgeplat,dus niet puntig/scherp.

Miichelle90

Re: Nieuwe aanwinst : Groenendaeler pup Nina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 22:08

Ja kan me voorstellen dat alleen borstelen niet genoeg was. Nou is dat natuurlijk wel snel, Groenendaeler die me vriend had toen ik hem leerde kennen moest ook vaak geplukt worden. Zij had wel scherpe hoektanden, maar ik weet niet hoe dat bij alle groenendaelers is. Ik heb zelf nooit een Groenendaeler gehad. Ik heb vroeger rottweilers gehad. Toen ik 15 werd een bernersenner voor me verjaardag en toen daarna heb ik een husky x rottweiler gehad. Die ik vorig jaar heb weggedaan. Vind het wel heel spannend om ineens op een ander 'ras' over te gaan. Maar gelukkig weet me vriend wel hoe het karakter van een Groenendaeler in elkaar zit. In principe is de opvoeding hetzelfde als een rottweiler. Goed consequent zijn heb je een hond die zo goed is. Maar die bernersenner was weer een hele andere opvoeding. Die was van zichzelf heel makkelijk. Dit is er weer 1 die consequent opgevoed moet worden. Zeker deze dame, ze is heel fel & pittig maar ook weer onwijs lief. Ze is hier nu een weekje en trekt al helemaal naar ons toe, dat vind ik wel geweldig om te zien. Ik liep net buiten met der, vind ze iets eng komt ze helemaal tussen me benen staan. Toch wel weer een goed teken lijkt me dat dan..

haha geweldig, een doelpunt door een kopbal van een hond. Dat is wel echt heel erg leuk!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:32

Wat een geweldig stel honden zeg.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:26

Dat is dan wel weer een verschil tussen tervuerense en groenendaeler. Tervuerense moet je echt niet teveel borstelen :n dan beschadig je de vacht alleen maar. Af en toe keer met borstel doorheen, maar zeker niet elke dag en het liefst nog niet eens elke week. op zich ideaal :+
Haren groenendaelers ook zo weinig? Hunter haart bijna niet, echt ideaal.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:34

Mijn X groenendaeler verhaarde het hele jaar door.
Van al die haren per jaar kon je zeker 5 dekbedden vullen.
Ze kunnen heel fel zijn,je moet ze echt heel conseqent en duidelijk opvoeden.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:37

dat is dan wel echt een verschil met de tervuerense (terwijl men zegt dat het 'broertjes' zijn, die 2 rassen) Hunter verhaart echt weinig. Onze katten zijn tien keer erger.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:01

Bij deze honden moet je zeker consequent zijn en stevig in de schoenen staan. Wat betreft het tang-gebit, geen van onze Groenendaelers heeft dat. Ze hebben alle 4 scherpe hoektanden.
Onze eerste Groenendaeler is heel erg hyper. Herkennen jullie dat ook? Ze rent de hele dag alleen maar rondjes. 2 van de 4 zijn al oud en doen niet zoveel meer. Het volle zusje van onze eerste hond is een echt relnicht. Is er een klein opstootje tussen de honden, staat madame altijd met de neus voor aan. Verder is zij een echte held op sokken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:42

Onze X Groenendaeler was niet hyper maar barstte wel altijd v.d. energie,was niet moe te krijgen.
Ze bleef maar doorgaan met de bal [vooral voetbal],je moest zelf haar laten stoppen want ze ging maar door.
Zou het tang-gebit dan van een Collie afkomen?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 07:35

Inney, een Groenendaeler moet je ook niet teveel borstelen. Ze hebben dezelfde ondervacht als een tervuerense. Nou Nina heeft nu dr puppyvacht nog maar die verhaard wel al. Als ik der opgetild heb om de auto in te gaan of iets dergelijks dan zit me shirt onder de zwarte haren. Van mijn vriend ze oude Groenendaeler weet ik dat die wel veel verhaarde. Hele plukken verloor die dus dat was wel makkelijk op te pakken haha. Wel lekker dat Hunter niet zo verhaard scheelt echt heel veel in je huis haha. Nu heb ik nog 3 katten lopen en die verharen sowieso wel dus wat haren meer of minder in me stofzuiger maakt ook niet uit.

Gohya, Ja gelukkig ben ik dat wel gewend van die Rottweilers en zeker van die laatste kruising die ik had. Die was helemaal fel, was ook wel een dodelijke kruising. Maar het was een schat van een hond. Een vriendin van mij heeft een Collie, ik zal eens aan haar vragen of haar hond een Tang-gebit heeft!

Joanne, Nina is natuurlijk nog echt een baby. Ze slaapt heel veel, maar de tijden dat ze wakker is is ze wel hyper. Maar dat zijn natuurlijk alle pups. Toen ik mijn vriend leerde kennen was hun Groenendaeler al wat ouder, maar die was alsnog wel hyper. Altijd wel in voor een spelletje. Hun groenendaeler liep nooit aan de lijn, als je dan op de dijk aankwam dan ging ze keihard rondjes rennen om je heen & sprong gelijk de sloot in. Ook vond die hond het enig dat als er een dooie vis aan de zijkant lag om erin te gaan liggen rollen.

Ik heb gister zo gelachen, ik ging naar me ouders toe. En hun hond is echt onbehouwen. Dus die wou spelen, vergeet even dat ze zoveel kilo meer weegt als dat Nina doet. Dus wil er bovenop springen. Nina is nogal een aansteller en gaat gelijk liggen piepen terwijl Dog nog genees in de buurt kwam. Toen ze even gewend was aan de Dog gingen ze spelen nou niet normaal. Nina past nog onder de salontafel, Dog natuurlijk niet tafel ging door de hele kamer heen! Wij elke keer maar op de dog letten dat ze zachtjes moest doen met die grote lompe voorpoten. Terwijl nina heel de tijd heel hard in der wangen en oren hing. Arme Dog! Ze bedoelt het allemaal zo lief, Nina ging voor der zitten dog wil even snuffelen onder der buik. Nina vloog zo met een koprol der rug op. Ze vond het echt geweldig om met die dog te spelen. Kan zij lekker wild doen.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:49

Aah wat een snoepje!
Wij hebben ook een groenendaelerpup, nou ja, sinds gisteren is hij inmiddels al 6 maanden oud...
Bang voor andere honden is hij nooit geweest, eerder het tegenovergestelde :Y) beetje een alfa-mannetje, wat best wel vervelend is.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 11:01

shanelle, wat leuk! Heb je een foto van hem met 6 maanden oud? Ik ben best wel benieuwd hoe ze er dan een beetje uitziet. Hier zie je namelijk bijna geen Groenendaeler. Wel veel Mechelse & duitse herders. Ook zie je dan wel weer veel van die witte herders.

Staan bij die van jou de oren al helemaal rechtop? Bij Nina gaan ze nu een beetje staan, maar niet de hele oren. Dat ziet er echt heel erg grappig uit als ze aan het rennen is haha.

Nina was ook niet bang voor de honden die allemaal bij de fokker liepen. Voor de pup van me nicht is ze ook niet bang, voor de Dog van me ouders moest ze even wennen maar dat ging daarna wel goed. Kom ik op straat een hond tegen duikt ze gelijk tussen me benen, ook is zij dominant maar ze geeft zich wel snel over. Dat word bij jullie hond snel laten castreren of willen jullie ermee fokken? Anders is het ook zo zonde als die dan bv ineens teveel alfa gaat worden en andere reuen gaat aanvallen.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:10

Ik hoop dat het mag dat ik hier wat foto's plaats? Anders open ik wel een topic... :j

Meet: Koolio Di Terra Meiga (lees: Koeliejo zoals de gansta-rapper 8-) )

Hier was hij nog bij de fokker:
Afbeelding
Dit is hij enkele weken later bij ons thuis:
Afbeelding
Bij de paarden - die hem trouwens niet konden imponeren (foto's genomen eind april en hij is van 31 januari):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dit is hij op 5,5 maanden (recentere heb ik niet, inmiddels is hij bijna alle puppyvacht kwijt en is hij alweer flink gegroeid!):
Afbeelding
Rare foto, maar dan heb je toch een idee :Y) :
Afbeelding

Je ziet op alle foto's dat zijn oortjes al heel snel echt stonden. Eentje flapperde een ietsiepietsie meer aan het puntje maar dat is snel over gegaan!

Het is inderdaad de bedoeling dat er wordt gefokt met deze, maar als zijn gedrag niet verandert dan laten we hem uiteraard spoedig castreren. We zijn trouwens niet aan ons proefstuk toe, dit is momenteel hond nr. 3 in het huishouden (anderen zijn Tervuerense Herder en een Golden Retriever) maar dat zijn wel teefjes - gaat trouwens uitstekend tussen hun 3tjes. We zien wel hoe het evolueert, maar zijn kansen raken wel uitgeput :=

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:15

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Het is echt een dotje hoor :D
Wij hebben zelf ook een groenendaeler, echt geweldige honden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:27

@Shanelle

Wow jij hebt ook een hele mooie hond zeg!
Die oren zijn idd. snel rechtop gaan staan.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:34

gohya schreef:
Zie ik witte haren op de borst van je pup? dat had de onze ook,maar die had ook wit op haar poten.Het schijnt dat dit ras ook wit mag hebben he,voorheen mocht dat niet geloof ik.
Ik pik dit even, want is van toepassing op ons... Onze pup moest eigenlijk nooit 'onze pup' worden :Y) Hij is gefokt door vrienden van ons, de eigenaars van de moeder. De eigenaars van de vader hadden 1e keuze, en wilden graag deze hebben. Maar toen ze hem 'in het echt' zagen (ze zijn van Tsjechië dacht ik) hebben ze hem afgekeurd vanwege het witte.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:40

Oh wat zijn ze toch schattig als ze klein zijn. Die van mij wordt in oktober alweer 4 jaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:46

Shanelle schreef:
gohya schreef:
Zie ik witte haren op de borst van je pup? dat had de onze ook,maar die had ook wit op haar poten.Het schijnt dat dit ras ook wit mag hebben he,voorheen mocht dat niet geloof ik.
Ik pik dit even, want is van toepassing op ons... Onze pup moest eigenlijk nooit 'onze pup' worden :Y) Hij is gefokt door vrienden van ons, de eigenaars van de moeder. De eigenaars van de vader hadden 1e keuze, en wilden graag deze hebben. Maar toen ze hem 'in het echt' zagen (ze zijn van Tsjechië dacht ik) hebben ze hem afgekeurd vanwege het witte.

Weet niet hoelang dit geleden is? maar het wit op de borst en op de poten is toegestaan in het stamboek.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:49

De pup is van 31 januari dit jaar... Volgens mij is het ook gewoon toegestaan, anders zouden ze met de onze niet verder kunnen/willen fokken denk ik zo. Misschien dat het in Tsjechië nog anders zit? Of dat zij dat zelf gewoon niet mooi vonden.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:55

gohya schreef:
Weet niet hoelang dit geleden is? maar het wit op de borst en op de poten is toegestaan in het stamboek.

Dat het toegestaan is betekend natuurlijk niet dat iedereen het mooi vindt. Mijn werkgever en tevens de fokker van mijn hond vindt wit op de Groenendaelers ook verschrikkelijk. Dus misschien wilde die mensen er ook gewoon 1 zonder wit. Mij maakt het in ieder geval niks uit, ik vind ze allemaal schattig.

Shanelle schreef:
De pup is van 31 januari dit jaar... Volgens mij is het ook gewoon toegestaan, anders zouden ze met de onze niet verder kunnen/willen fokken denk ik zo. Misschien dat het in Tsjechië nog anders zit? Of dat zij dat zelf gewoon niet mooi vonden.

Wit is inderdaad toegestaan, witte teentjes en 1 witte vlek op de borst. De vlek mag niet onderbroken zijn voor zover ik begrepen heb.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 20:54

Ja onze fokker vertelde ook dat de Groenendaelers wit mogen hebben & ik heb toen de tijd toen we gingen zoeken naar een Groenendaeler pup heel veel informatie op internet opgezocht. Hier zie je ook dat de eerste Groenendaeler wit op de borst had.

Wat zijn die oren snel gegaan zeg, ik vind het een prachtige hond om te zien! Ik vind ze nu echt schattig bij Nina(de oren), zou ze bijna zo willen houden haha. Het is een mooie man! Zou wel leuk zijn als ermee gefokt kan worden en hij zijn dominantie een beetje wil afgeven. Zijn de teven wel geholpen?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:09

Onze Golden is geholpen, maar de Tervuur niet (is inmiddels 13 en dus nogal riskant); dat wordt dus opletten geblazen!
Al speelt hij wel veel meer met onze Golden, echt uuuuuren aan een stuk, terwijl hij bewust meer afstand houd van onze Tervuur - die is nogal een karaktertje. :Y)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 08:39

Hij zal ook wel weten dat die bij die Tervuur rustig aan moet doen omdat die anders een goeie knauw krijgt!! :) Meestal hebben ze dan wel respect voor de 'oude' generatie haha.

Leuk he als ze zo aan het spelen zijn, ik zal straks even proberen om een foto te maken van hoe Nina haar horen nu staan!

Ze heeft deze week echt niet geboft. Ik was bij me ouders geweest maar die hebben natuurlijk die Dog, zat ze helemaal onder de kwijl dus moest der kammen. Gister uiteindelijk toch maar ineens wel naar het strand gegaan om met me dochter te genieten van het zonnetje. Hup Nina mee, kon ze weer gekamt worden want mevrouw was de zee in gegaan en ging daarna languit op der plaat in het zand haha.