Onze opvangkittens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Onze opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 18:05

Er zijn ongeveer 200 kittens in Beilen hiervan zitten wel ruim 160 in gastgezinnen, de overige kittens zitten op het asiel zelf.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:07

Pfoe, wat een aantallen! Fijn dat jullie gastgezin zijn. Zou het zelf ook graag willen doen, maar we hebben sinds april zelf een kitten aangeschaft (nu ong. 5 maanden) en hadden al een hond en papegaai.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:57

Wat goed dat je gastgezin bent! Ik heb dit jaar ook een ex zwerfkitten geadopteerd. Ik las dat de asiels dit jaar zo overspoeld worden dat ze zelfs ingeslapen worden links en rechts!!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 10:07

Dierenasielen aangesloten bij de dierenbescherming mogen niet inslapen maar er zullen vast wel wat onafhankelijke asielen zijn die daar voor kiezen.
Ik kan uit ervaring spreken dat het asiel waar ik voor werk alleen dieren inslapen als hun situatie medisch uitzichtloos is, ze echt aggressief zijn of (en ja heel vervelend maar soms is het niet anders) als een dier verwondingen heeft die te veel tijd en geld kosten om op te lappen.
Maar er zitten op dit moment best wel wat volwassen zwerfkatten in het asiel die niet echt hanteerbaar zijn maar wel heel geschikt als muizenvangers op boerderijen deze worden niet ingeslapen omdat ze niet tam zijn bijvoorbeeld.

sweety-loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:10

Wat een schatjes zeg <3
Echt super dat jij dit doet!!! +:)+

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:12

toen ik 15 jaar geleden bij de dierenarts ging werken heb ik ook vele kittens met de fles grootgebracht, ik had gehoopt dat het zwerfkatten probleem wel een keertje over zou zijn, maar nu ik dit lees is dat dus helaas nog steeds niet zo

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 10:14

Nee helaas, mijn coördinator is al 22 jaar actief met het vangen, castreren en terugzetten van zwerfkatten maar dit jaar lijken er zelfs meer zwerfkittens te zijn als de 3 jaar hiervoor.
Heel vervelend dat sommige mensen het onnodig lijken te vinden hun dieren te castreren en dus vervolgens de kittens niet kwijt kunnen en die vanwege vakantie maar op straat zetten.
Het asiel neemt nu niks meer op maar via de dierenambulances blijven de katten binnenrollen, kittens van 11 weken die tam worden gevonden midden in het bos, die zijn daar dus gewoon gedumpt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:44

wat schattig! maar de aanleiding is natuurlijk verdrietig dat je ze in huis hebt.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:45

jullie doen goed werk, maar jammer dat mensen het nooit leren! neem je verantwoordelijkheid en laat je beesten castreren of steriliseren.