Even lachen... gek kipje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Re: Even lachen... gek kipje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:15

Kan begrijpen dat sommige mensen dit niet echt grappig vinden, maar om als kippenboer nou al je kippen met een afwijking te laten opereren vind ik ook een beetje kortzichtig hoor, want in de supermarkt willen jullie ook geen 5 euro betalen voor een doosje eieren..

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:17

Gewoon nuchter boeren verstand. Kan niet elk stadskippie waarderen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 12:44

Ik zie dat ik een woord fout gemaakt heb inderdaad.
Operen kan niet.
Wat ik denk ik al meerdere malen gezegd heb... kippen zijn kanibalen.
Als je een kip openmaakt kan je m niet terug zetten bij de andere, dan is ie de dag er na leven opgegeten door de andere.

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:52

minka schreef:
Kan begrijpen dat sommige mensen dit niet echt grappig vinden, maar om als kippenboer nou al je kippen met een afwijking te laten opereren vind ik ook een beetje kortzichtig hoor, want in de supermarkt willen jullie ook geen 5 euro betalen voor een doosje eieren..

Dit was ook mijn gedachte..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:57

niemand laat een kip opereren.maar met een beetje menselijkheid laat je een kip zo ook niet rondlopen.of ie er last van hebt, kan je niet vaststellen in een schuur vol kippen.idem dito met pijn. het is de instinct om zoveel mogelijk door te gaan, zwakte is immers dood.nu weet ik dat ze toch niet oud worden..
lachen vind ik het niet :n

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:05

Ik vind de topictitel ongepast.
Ik had die kip liever gezond gezien en kan niet lachen om haar afwijking.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:08

Snap het "gerel" niet helemaal.......Ik vermoed zomaar dat TS heel wat meer verstand van kippen heeft als wij allen samen. En het is dus juist geen "groot" maar juist een "klein" bedrijf als ik TS goed begrijp.

Het ziet er bijzonder uit TS.....En moet om de associatie met een balzak wel grinniken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:13

Ik denk dat het niet zozeer gaat over verstand hebben van kippen, maar meer over dat sommigen leedvermaak geen vermaak en het zeker niet grappig vinden. Ik kan het alleen maar triest voor het kipje vinden.

Had in de titel het woord lachen niet gestaan, dan had ik er geen moeite mee gehad.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:15

was het ook zo humoristisch geweest, als het een paard is, of een hond ?
een dier is een dier.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 13:52

Jammer van de reacties...
Ik heb al meerdere malen neergezet dat dit dier er geen last van heeft.
Ik weet niet hoevaak ik t nog neer moet zetten, maar schijnbaar nog 100x.

Nogmaals, een ziek dier hebben wij niets aan, en wij laten niet leiden.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:05

Stadskippies, snappen dat niet CarinaR.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:10

Wat apart zeg!! En ik geloof absoluut dat jij dieren niet laat lijden! ;)

Bijna net zo apart als de fazip gisteravond bij sbs 6.................(fazant x kip) :D :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:14

Niet gooien op stadskippies (je weet trouwens niet eens of je daarmee te maken hebt). Klinkt ook erg neerbuigend.
Het gaat om verschil in humor. Dat beest zou hoe je het went of keert beter af zijn in normale staat. Wil niet zeggen dat die kip geopereerd moet worden, maar wel dat het niet lachwekkend zou moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door Boras op 10-07-11 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:20

ook ik ben geen stadskip, en heb zelf kippen. maar ben toch liever een stadskip, als iemand uit de bio-industrie.
en leiden is met een lange IJ.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 15:10

Ho mensen...
Ik heb dit niet gemeen bedoelt, dit is de laatste keer dat ik t zeg.
Ik heb ondertussen en mod gePBt omdat het helemaal de verkeerde kant op gaat.

Daarnaast is bioindustrie iets heel anders en heeft hier niets mee te maken, daar hou ik ook niet van.
En sorry voor mn typfout, ben gelukkig neit perfect.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:54

Gelukkig heeft iedereen weer een andere soort humor en idd als je het vergelijkt met een balzak zie ik er de humor wel van in.
Als TS duidelijk zegt dat de kip er niet onder lijdt, geen probleem toch? Later we het gezellig houden en er geen reltopic van maken ;)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:36

Moderatoropmerking:
Hierboven worden al een aantal goede tips gegeven: laten we het vooral gezellig houden.
Iedereen mag zijn/haar mening geven, ook als die afwijkt van die van TS, zolang het maar respectvol blijft.

Het is verder niet nodig hier een discussie over de bio-industrie te beginnen, dat kan in een discussietopic op BB zelf; hier gaat het om de foto van deze individuele kip. Dank aan iedereen. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:39

Jolliegirl schreef:
Ik vind dit nou toch niet echt grappig...
Deze kip mankeert duidelijk iets... in mijn ogen ziet het er iig heel naar uit...
Lijkt me ook niet prettig voor haar, sleept maar over mee heen.

Ik zou ook denken aan een liesbreuk idd.

Ook ik vind het niet zo leuk, want als je zelf zoiets zou hebben, zet je moe of va je niet op een foto op het internet om over jou te gaan lachen met een "klootje" aan je buik hahahahaha, sorry ik moet nu wel lachen, maar dat komt er wel op neer.

Als het nou was om te laten zien wat het nou is ipv uit te lachen van gek kipje, lijkt me wel pijnlijk.

Dit is nou echt goeie reclame voor de pluimveehouderij, want ik weet gewoon er is heel veel mis ook al kunnen ze er lekker rondscharrelen binnen, maar ze zijn niet gezond en zijn vaak ziek, daarom ook zo snel mogelijk opfokken in paar weken en dan snel in de kisten gooien en slachten maar.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:49

Ragdollcat volgens mij is dit een kippenei-boer geen kippenvlees boer. Is totaal wat anders.

Ik vind het iig erg interessant, hoe is dit gekomen? Weet je dat toevallig?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:52

ha ha nooit geweten dat wind eieren echt bestondden, ik dat altijd dat dat gewoon een soort spreukje was.
tja kippen zijn echt rotzakken,wij hadden ook altijd kippen voor de hobby maar er lag elke dag wel een platte muis of kikker in het hok.
en tja ik begrijp heel goed dat je niet met zo'n beestje naar de dierenarts gaat.
sommige mensen gaan nog met een goudvis neer de dierenarts.
het is je brood op de plank, waar je in deze tijd al hard genoeg voor moet werken om een paar centen in het laatje te krijgen.
nou heel veel sterkte met je kippie!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 20:22

Windeieren, jazeker, echt heel maf voelen die aan.

Ragdoll, deze kippen zijn bijna 36weken en hadden dus al 30 weken dood moeten zijn volgens Jou.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:01

Juist, vleeskippen zijn eigenlijk puberkipjes van een week of 9 oud (en dan zijn ze nog best oud hoor want soms worden ze al eerder afgemaakt). Over de kippenvleesindustrie zul je mij niet horen maar ik heb toevallig TS eens gesproken over haar bedrijf en dit is, naar ik mij herinner, een bedrijf met kippen die leghennen produceren. Al hun kindjes worden dus scharrelkipjes die eitjes mogen leggen en een goed leven krijgen.

Het zijn zelfs betrekkelijk weinig kippen nog op zo'n groot gebied, maar ze gaan altijd zelf bij elkaar zitten.

Als de kip er geen last van heeft (en de kip kijkt zo "eng" op de foto omdat ze nieuwsgierig is naar de camera, dat is altijd goed want een kip die zich niet fijn voelt is niet nieuwsgierig) dan gewoon laten zitten. Kippen zijn inderdaad om het minste al kannibalen, want eigenlijk zijn het alleseters.

Ik ben wel benieuwd hoe dit kan komen, hoe komt een ei precies buiten de trechter?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 21:09

Waarschijnlijk geschrokken. Kippen zitten raar in elkaar.

Dit zijn leghennen voor slachtkuikens. En ja, die zullen inderdaad met 6 tot 9 weken geslacht worden.
Daar dit een speciaal (vlees)ras is, is er geen sprake van vol proppen. De oh zo bekende beelden bij ganzen.

Nu is de markt momenteel heel slecht, dus je doet er nu allex aan om beste van beste voor je kip te doen om nog wat te verdienen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:17

Een gezonde/blije kip smaakt ook beter. ;)
Ik moet zeggen dat ik de vleesindustrie bij kippen nog heel wat te wensen over vind laten, maar daar heb jij ook weinig over in te brengen. Bovendien willen mensen niet twee keer zo veel betalen voor hun vlees of eieren dus tja, wat kun je doen als industrie zijnde?

Maar ik wist nog wel dat dit een ouderbedrijf was inderdaad. :j

Enig idee waarom de markt zo slecht ligt?

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:20

Ik ben het volledig eens met Minka en Xena. Ze kan nu echt niet iedere kip laten opereren als er iets aan scheelt hoor.
Topicstarter bedoelt gewoon met de foto dat het grappig is dat het lijkt alsof deze hen een balzak heeft hangen.
Niet zo kleinzerig zijn mensen. Als ze morgen zou komen zeggen dat ze de kip de nek heeft omgedraaid dan
word er gezegd:
"Wat zielig? Waarom? De kip had toch geen pijn, die had toch gerust kunnen blijven leven?".

Dus mensen, take it easy... Vergeet niet te ademen tussen je woorden door en bekijk het eens nuchter.

Het is gewoon een grappige foto: Een hen met "balzak". Het is geen mishandelde kip, ook niet verwaarloosd.
Het is gewoon een kipje met een mankement, dat op foto grappig oogt. Als dit beest voor de rest geen last
heeft of pijn verdient dit dier een evenzeer waardig leven.