horsii schreef:Hok is te klein als ze er ALTIJD in zitten, niet als ze van sochtends tot savonds los lopen meestal.
Dan is het nogsteeds 12 uur per dag te klein...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marlis schreef:Buitenhok van ze was niet veel groter hoor, gewoon standaard konijnenhok met ren ook maar daar konden ze geen gebruik van maken. Doordat ze dan gaan graven dat ze eronder door kunnen lopen. Konijnen zijn beschermend voor de cavia's en heb ze nog nooit zien schoppen. Hier in de dierenwinkels zitten cavia's en konijnen ook bij elkaar en wordt er ook gezegd dat dit kan. En ze lopen elke dag een tijd los. Zeuren over het hok heeft geen zin, want voorlopig zitten ze hier goed en blijven ze hier ook zitten.
eilleen333 schreef:Marlis schreef:Buitenhok van ze was niet veel groter hoor, gewoon standaard konijnenhok met ren ook maar daar konden ze geen gebruik van maken. Doordat ze dan gaan graven dat ze eronder door kunnen lopen. Konijnen zijn beschermend voor de cavia's en heb ze nog nooit zien schoppen. Hier in de dierenwinkels zitten cavia's en konijnen ook bij elkaar en wordt er ook gezegd dat dit kan. En ze lopen elke dag een tijd los. Zeuren over het hok heeft geen zin, want voorlopig zitten ze hier goed en blijven ze hier ook zitten.
Het feit dat je huisvesting al eerder aan de kleine kant was wil niet zeggen dat dit hok dan wel kan. Het is gewoon te klein voor 4 van deze dieren. Punt. Als je daar geen commentaar op wil hebben, moet je of geen foto's posten, of zorgen dat je je huisvesting voor elkaar hebt.
Overigens... De cavia's zijn wel echt schatjes! Wij hebben vroeger ook altijd cavia's gehad. Inmiddels besteed ik mijn tijd en geld liever aan mijn paard, dus zijn er geen nieuwe cavia's meer bijgekomen. MAar vroeger hebben we er heel veel lol mee gehad.
themuisje schreef:horsii schreef:Ze krijgen cavia voer gemengd met konijnenvoer. en paprika etc extra voor de vitamine.
jammer dat je post is aangepast, net kregen ze nog cavia voer, en dat zou niet schadelijk zijn voor de konijnen
H_Nalanta schreef:Ik vind dat je nogal kinderachtig reageerd.
Ieder weldenkend mens ziet dat dit een véél te klein hok is voor deze dieren.
Waar lopen ze als jij een dagje weggaat met vriendinnen? Of een paar uur naar je paarden gaat?
Of 's nachts? Dit hok is echt veel te klein. Dat jij dat niet vind kan prima, het merendeel hier zegt dat het echt te klein is. Wie zou er dan gelijk hebben?
Citaat:1 konijn heeft 1 vierkante meter nodig.
Citaat:Twee cavia’s kunnen in een kooi van ongeveer 80-100 bij 50 cm gehouden worden