Baby cavia's Stoffer en Blik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:11

horsii schreef:
Hok is te klein als ze er ALTIJD in zitten, niet als ze van sochtends tot savonds los lopen meestal.

Dan is het nogsteeds 12 uur per dag te klein...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:12

Op bokt kan je niks normaal plaatsen, blijkt ook dit keer weer.
Maar zeg gerust wat jullie willen zeggen, mij heb je er totaal niet mee.
Blijf bij mijn mening.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:16

Leuke cavia's! :D En als de mensen lezen dan lezen ze ook dat ze lekker los kunnen lopen, niets aan de hand dus! Geniet van je cavia's en konijnen!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:20

horsii schreef:
Ze krijgen cavia voer gemengd met konijnenvoer. en paprika etc extra voor de vitamine.

jammer dat je post is aangepast, net kregen ze nog cavia voer, en dat zou niet schadelijk zijn voor de konijnen :x

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:22

Ten eerste mogen konijnen en cavia's niet bij elkaar in een kooi. (ze kunnen niet goed met elkaar omgaan)
En de kooi is veel te klein voor het aantal dieren. Laat ze lekker buiten zitten in een grote ren waar ze lekker kunnen rennen, springen en lekker gek doen.

Dit is echt zielig..
Ik dacht oh het zou wel een meisje van 12 zijn. Maar je bent 18 :n
Echt schaam je! Dat een twaalfjarige niet weet dat je cavia's en konijnen niet bij elkaar mogen en ze een veel groter hok nodig hebben oke, kan ik nog in komen. Maar iemand van 18, echt verdiep je eerst in huisdieren voor dat je ze neemt!
Laatst bijgewerkt door LauraM op 07-07-11 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:24

Leuke caven met erg leuke namen, maar ik zou je toch op het hart willen drukken je goed in te lezen wat cavia's nodig hebben. 2 cavia's hebben een hok van minimaal 1 meter breed nodig. Minimaal, want dit is al erg krap. Hier zitten 2 cavia's en 2 konijnen in een hok dat net groot genoeg is voor de helft van het aantal beesten. Daarnaast geloof ik niet dat jij de caven er in de ochtend uithaald, naar school gaat en pas 's avonds weer eens gaat kijken hoe het met ze gaat. In dat geval hoop ik dat je kamer knaagdierproof is en ze niet bij planten, verf en kabels kunnen.

Let goed op het voer. Caviavoer gemengd zorgt voor een onvoldoende hoeveelheid vitamine C. Een stukje groente is dan bij lange na niet genoeg! Ik raad je ook aan om een hooiruifje op te hangen. Hooi wat op de grond van de kooi ligt en waarover geplast wordt, wordt door de meeste caven niet gegeten. Een hooiruifje of hooibal zorgt ervoor dat er geen vervuiling van het voer plaatsvindt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:30

Marlis schreef:
Buitenhok van ze was niet veel groter hoor, gewoon standaard konijnenhok met ren ook maar daar konden ze geen gebruik van maken. Doordat ze dan gaan graven dat ze eronder door kunnen lopen. Konijnen zijn beschermend voor de cavia's en heb ze nog nooit zien schoppen. Hier in de dierenwinkels zitten cavia's en konijnen ook bij elkaar en wordt er ook gezegd dat dit kan. En ze lopen elke dag een tijd los. Zeuren over het hok heeft geen zin, want voorlopig zitten ze hier goed en blijven ze hier ook zitten.

Het feit dat je huisvesting al eerder aan de kleine kant was wil niet zeggen dat dit hok dan wel kan. Het is gewoon te klein voor 4 van deze dieren. Punt. Als je daar geen commentaar op wil hebben, moet je of geen foto's posten, of zorgen dat je je huisvesting voor elkaar hebt.

Overigens... De cavia's zijn wel echt schatjes! Wij hebben vroeger ook altijd cavia's gehad. Inmiddels besteed ik mijn tijd en geld liever aan mijn paard, dus zijn er geen nieuwe cavia's meer bijgekomen. MAar vroeger hebben we er heel veel lol mee gehad.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:39

themuisje schreef:
horsii schreef:
Ze krijgen cavia voer gemengd met konijnenvoer. en paprika etc extra voor de vitamine.

jammer dat je post is aangepast, net kregen ze nog cavia voer, en dat zou niet schadelijk zijn voor de konijnen :x

Waarom jammer? :roll:

Want? Dan gaat het konijn dood, van caviavoer?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:43

eilleen333 schreef:
Marlis schreef:
Buitenhok van ze was niet veel groter hoor, gewoon standaard konijnenhok met ren ook maar daar konden ze geen gebruik van maken. Doordat ze dan gaan graven dat ze eronder door kunnen lopen. Konijnen zijn beschermend voor de cavia's en heb ze nog nooit zien schoppen. Hier in de dierenwinkels zitten cavia's en konijnen ook bij elkaar en wordt er ook gezegd dat dit kan. En ze lopen elke dag een tijd los. Zeuren over het hok heeft geen zin, want voorlopig zitten ze hier goed en blijven ze hier ook zitten.

Het feit dat je huisvesting al eerder aan de kleine kant was wil niet zeggen dat dit hok dan wel kan. Het is gewoon te klein voor 4 van deze dieren. Punt. Als je daar geen commentaar op wil hebben, moet je of geen foto's posten, of zorgen dat je je huisvesting voor elkaar hebt.
Overigens... De cavia's zijn wel echt schatjes! Wij hebben vroeger ook altijd cavia's gehad. Inmiddels besteed ik mijn tijd en geld liever aan mijn paard, dus zijn er geen nieuwe cavia's meer bijgekomen. MAar vroeger hebben we er heel veel lol mee gehad.

Dit vind ik dus echt van de zotte he... Omdat iemand anders dat vindt moet je maar geen foto's plaatsen??? Iedereen verschilt toch van mening? Persoonlijk denk ik dat deze dieren het heerlijk hebben, mede omdat ze los kunnen lopen. Dan zeg jij dat de huisvesting niet op orde is? Wie ben jij dat om te bepalen? Ze heeft de huisvesting prima voor elkaar hoor! Punt!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:46

themuisje schreef:
horsii schreef:

Ja dat is cavia voer, hebben bij de aankoop een zak meegekregen wat ze daar kregen en daarbij hadden we al voer geschept (gemengd knaagdierenvoer) mogen konijnen dus ook. Zo wordt het in de dierenwinkel ook verkocht en daar zitten de konijnen en cavia's ook bij elkaar. Stoffer en Blik zaten daar al in een hok met andere cavia's en konijnen en kregen ook zo gevoerd. Ze hebben de eerste week de zak voer gekregen die ze daar ook kregen en daarna hebben we nog een zak gemengd met het gemengde knaagdierenvoer zodat de overgang niet te groot is. Ze krijgen hiervan een bak(konijnen bak) en eten hier met zijn 4e lekker van en duren hier een hele dag mee. en daarnaast ONBEPERKT hooi en paprika en andere lekkernij.

Ik vind dit hok goed genoeg voor ze en wou wat leuke foto's van ze delen.
Maar omdat ik bij mijn mening blijf dat ik het goed vind hoe het nu is mag ik dus geen foto's plaatsen.
Hahahahaha echt ik lach me rot.

Maar zijk lekker een end weg. Ik ben blij met mn cavia's en weet dat ze het goed hebben.
Zal hier dus ook niet meer reageren, als het er alleen zo aan toe gaat.

Succes met verder met het zeuren. Want bokt is bokt niet als er op alles en iedereen COMMENTAAR en GEZIJK is.
_/-\o_ :wave:

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:48

Mij is altijd geleerd dat het qua gezondheid slecht is om cavia's en konijnen in één hok te houden.
Konijnen kunnen iets bij zich dragen waar cavia's aan dood kunnen gaan.

Ze zijn trouwens erg schattig!
Laatst bijgewerkt door Toby op 07-07-11 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:48

Ik vind dat je nogal kinderachtig reageerd. ;)
Ieder weldenkend mens ziet dat dit een véél te klein hok is voor deze dieren.
Waar lopen ze als jij een dagje weggaat met vriendinnen? Of een paar uur naar je paarden gaat?
Of 's nachts? Dit hok is echt veel te klein. Dat jij dat niet vind kan prima, het merendeel hier zegt dat het echt te klein is. Wie zou er dan gelijk hebben? ;)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:50

Leuke caafjes. Ben het met de rest eens het hok is veel te klein. Heb mijn 2 caafjes in een hok dat een keer zo groot is.

Heb trouwens ook altijd cavia´s en konijnen samen gehouden. Nooit problemen gehad, maar ik had wel een hele ruime hok voor ze. Ook al wil je niet naar het advies luisteren van ons maar vind toch dat je een grotere hok voor ze moet halen. Ook al lopen ze wel eens los.

Marlis

Re: Baby cavia's Stoffer en Blik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:54

En ik vind dit hok groot genoeg en dus blijven ze in dit hok. Als de cavia's groter zijn zien we vanzelf weer verder of er een groter hok kom. En omdat het meerendeel zegt dat het hok te klein is moet ik dus maar nieuwe huisvesting kopen voor ze? Nou niet dus ik vind dat dit hok groot genoeg is voor ze nu en hou ze hier in.

En over konijnen en cavia's bij elkaar. Heb ik vroeger altijd zo gehad, en beesten werden gewoon oud en hadden het primaaaaaa!!!!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:54

H_Nalanta schreef:
Ik vind dat je nogal kinderachtig reageerd. ;)
Ieder weldenkend mens ziet dat dit een véél te klein hok is voor deze dieren.
Waar lopen ze als jij een dagje weggaat met vriendinnen? Of een paar uur naar je paarden gaat?
Of 's nachts? Dit hok is echt veel te klein. Dat jij dat niet vind kan prima, het merendeel hier zegt dat het echt te klein is. Wie zou er dan gelijk hebben? ;)

En ik vind dat er hier kinderachtig wordt gereageerd door heel vaak in herhaling te vallen en het maar te blijven zeggen.
En iemand anders de les te lezen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:56

jij kan dat heel goed vinden, maar het is overduidenlijk te klein!
ik kan ook wel zeggen, mijn paard staat prima in een stand, maar dat is gewoon dieronvriendelijk punt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:57

Citaat:
1 konijn heeft 1 vierkante meter nodig.

@Bunnybunch

Citaat:
Twee cavia’s kunnen in een kooi van ongeveer 80-100 bij 50 cm gehouden worden

@http://members.chello.nl/f.koornneef/huisvesting.htm

@Marlis; Tsja, als iemand niet luisterd is het soms goed om te herhalen. En dit is echt niet om te sarren, we denken alleen aan het welzijn van je dieren.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:57

Jullie mogen vinden wat jullie willen, maar ik mag dit ook.
Het zijn mijn huisdieren en dus mijn keuze en voor de 100ste keer blijf ik bij de keuze.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:58

dit hok is 1.20meter, groot zat. Aangezien ze van ochtend tot avond loslopen.staan geen planten in de slaapkamer en snoeren zijn bijna allen weggewerkt.dat jullie een hok van 4meter hebben doet mij niks. 1.20en een ruime slaapkamer is groot zat

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:58

ik zou zeggen sluit je zelf eens op in een toilet 12 uur lang :+ nou denk dat je het snel zat ben ;)
onvoorstelbaar dat ze dit soort dingen goed keuren! t is geen speel goed :')

wel leuke namen! had daar zelf nooit op gekomen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:01

onvoorstelbaar dat de meeste in een hok van 40cm zitten met zijn 2. :)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:03

ik kan meerder mensen met caafjes.... maar die zitten of alleen in zon hok of met ze 2 in een nog groter hok :Y)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 17:03

Pardon: onvoorstelbaar dat ze dit soort dingen goed keuren?
Moet je is naar een dierenwinkel of een winkel gaan waar ze hokken en kooien voor beesten verkopen.
Dar hebben ze kooien die veel kleiner zijn dan mijn hok en ik weet zeker dat genoeg mensen zo'n hok voor hun beesten hebben en er genoeg beesten dus nog in een veel kleiner hok zitten.

En cavia's met mensen vergelijken? Dat slaat dus al helemaal nergens op want mensen en cavia's kan je niet vergelijken met elkaar.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:04

Dus omdat andere dieren het slechter hebben is hetgeen wat jij doet goed?
Da's makkelijk! :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 17:06

Nee zo bedoel ik het niet.
Maar er zijn zat beesten die in nog veel kleinere hokken zitten, dit hok is NIET klein.