maar van vage kennisen van ons, dus ik zou het niet weten
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) 
Ooooh, weet je zeker dat zijn vader geen eekhoorn was?
_Bitje_ schreef:haha cissy
Snor was trouwens de enige kater , voor de rest waren het allemaal poesjes

Een kat kan tijdens één dracht toch niet kittens krijgen van 2 katers?
cissy schreef:dit wordt leuk, ik ga even moeilijk doen: het kan haast niet anders dan dat dat een tortie poes is geweest. Mamma is rood en geeft dus alleen rood, die vader van dat kitten moet een zwarte geweest zijn want waar komt anders dat donkere vandaan, niet van dr moeder!
Een kater geeft kleur aan zijn dochters en geslacht aan zijn zonen, dus is dit een poesje. (snappen jullie het nog?)
En omdat mamma dan rood geeft is het een zwart/rode dus tortie. Omdat ze geen wit heeft zit het rood en het zwart lekker doorelkaar gehusseld ipv zoals bij een lapje wat wel wit heeft (en dus ook een tortie is maar dan met wit, dit wordt vaak een lapjeskat/schildpad genoemd maar is genetisch hetzelfde)
Het is alleen op deze foto wat lastig te zien omdat ze nog maar net geboren zijn.
Leuk hoor die kleurengenetica!
Wat Snor betreft, die heeft de kleur van zn moeder en het kater-zijn van zn vader dus dan boeit het niet welke kleur paps gehad heeft. Een nestje kan nl meerdere vaders hebben als mammapoes gewoon op stap is geweest.

Liessie82 schreef:Weet je trouwens wat het (gezonde) gewicht van je kat is?
Daar kan je soms ook wel een beetje wat uit afleiden.

ze heeft echt een megakop en dito poten. Het kleintje is een stuk minder zwaar maar heeft toch dikke pootjes en is een nichtje van die dikzak
Zegt dus helaas helemaal niks, in ieder ras zitten grote en kleintjes, dus ook bij de HTK, je kunt er dus qua gewicht niet vanuit gaan dat het dan maar een raskat zou kunnen zijn.
Dat zijn jouw woorden.
.
). Een vorige kat van mij had ook een dergelijk vacht,- en staartwerk (zie profiel, Muts, die rooie met die Staart) en kon bij boosheid bijna onaardse proporties aannemen.