daar zit ook wel wat vocht in.
voor de rest heb ik nu even niks in huis qua groenvoer.
maar dan moeten ze wel van hun plekje af komen om eraan te gaan eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sophie_midas schreef:IvysToeter schreef:hihi gelukkig maar dat is dan weer een geruststelling.
Is het stro echt zo slecht?
Pinky zit er nu zo lekker op en wil ze nu eventjes niet storen.
dan haal ik het er vanavond uit.
misschien dat ik ze vanavond om de beurt nog even wil knuffelen (ze zijn zooo schattig) of is dat dan weer te vroeg? kan ik ze beter wat langer met rust laten om bij te laten komen?
Heb al heel veel verhalen gehoord van caafjes met ontstoken/geiirriteerde oogjes door stro, vandaar. Voor nu kan je het er wel even in liggen, maar ik zou het niet vast in de kooi laten liggen als ik jou was.
Marjoow schreef:Heerlijke beestjes zeg!
Over dat cavia's niet op stro kunnen, onzin vind ikIk had het er heel lang ook in liggen, ze gingen er heerlijk in gangen graven, zeker mijn spook Shadow vind dat geweldig! Heb het er nu alleen uitgehaald vanwege de stank die het met zich mee brengt. Alleen zaagsel is wat hygiënischer. En ja, Shadow heeft een keer een beschadigd oog gehad, wat met een tube Cavazan zo genezen was
Heb nu 3 cavia's gehad, waarvan er 2 nu nog leven (eerste door ouderdom gestorven) en nooit echt problemen mee gehad eigenlijk. Hooi eten ze zo snel op, dat het echt onwijs veel geld kost om dat er steeds in te gooien...