Hier een kleine update,..
KLeine Zarabi is op 2de pinksterdag geboren en het bleek al snel dat zij veel meer moeite had met opstaan dan haar halfzusje Libby-Lou, die stond met een half uurtje al en Zarabi na 3 uur nog niet.
Ze wankelde heel erg en draaide ook vaak rondjes naar links.
Mijn man is snel naar brabant gereden om daar biest en melk te gaan halen omdat het er naar uit ging zien dat ze niet bij haar moeder kon drinken.
We hebben vanalles geprobeerd, moeders op de zij gelegd en veulen proberen te laten drinken, ik heb de moeder een paar keer kunnen melken en ook dat hebben we haar gegeven.
De dierenarts is langs gekomen en vermoed dat ze een evenwichts stoornis heeft.
Ze kreeg antibiotica en vitamine B en ze krijgt regelmatig de fles,..
En gelukkig doet ze het nu heel goed, we hopen natuurlijk heel erg dat het goed blijft gaan.
Zarabi zal wel groot gebracht moeten worden met de fles, drinken snapt ze niet.
Voor haar moeder is het heel sneu, ze snapt niet waarom haar kindje niet bij haar drinkt en soms is het hartverscheurend.
Ook als ik haar de fles geef en de kleine loopt achter mij aan is het een heel sneu gezicht om moeders te zien.
Ik geef dus nu de fles en probeer ook wat meer afstand te houden, in de hoop dat ze een band houdt met haar moeder.
Het is zo vertederend als ik vandaag zie hoe ze samen met Libby-Lou rondjes rend door de wei, in een rechte lijn en helemaal met een goed evenwicht.
Zarabi.
Laatst bijgewerkt door kavama op 16-06-11 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt