Wat een lef als het echt waar is, en ze pakken hem dan kan hij betalen.....
Roane
Geplaatst: 10-06-11 14:14
Ja, is echt waar. En ze hebben hem nog steeds niet, ik wens ze veel succes daarmee
Spikers
Geplaatst: 10-06-11 14:57
Roane schreef:
Ja, is echt waar. En ze hebben hem nog steeds niet, ik wens ze veel succes daarmee
Hoorde in het geluidsfragment dat ze een foto hadden maar niet wisten of die gemanipuleerd was.
Roane
Geplaatst: 10-06-11 17:18
Klopt, ooggetuigen hebben gezien dat de jongen op de walvis zat, maar daarna werd een foto opgestuurd door een 'getuige', maar daar weten ze niet zeker van of die echt is of niet.
Afgezien dat het 'sielugh' is (heeft zo'n giga het beest het uberhaupt door, of voelt hij zich uberhaupt bedreigd?) en gevaarlijk (wederom, GROOT) ik vind het wel een stunt eigenlijk free willy
Neej
ja echt heel mooi om te zien. ik wilde daar best bij zijn op een klein bootje .
Woest
Geplaatst: 12-06-11 09:22
ik wist niet dat bultruggen ook tot bij ons komen!!
Wat ik wel weet is als ze zo met hun vinnen slaan en springen dat ze hun zelf aan het wassen zijn klinkt raar hé
waarom zou het zielig zijn voor de bultrug als er een "vlieg" bij wijze op hem zit, het dier weegt normaal volwassen 35 ton! denk niet dat hij echt door heeft als een mens op hem zit, en als hij dat niet wilt, duikt hij toch gewoon. Aan de andere kant waarom zou je überhaupt een boete geven aan deze persoon, als hij met zijn eigen leven speelt is dat zijn keuze, hij doet de walvis toch geen mishandeling aan?
Je mag wilde dieren nu eenmaal niet storen in hun doen en laten, dat is nu eenmaal in de wet vastgelegd, en bij walvissen is dat nogal gevoelig.
Zo zit er bij ons in het Lauwersmeergebied een paartje zeearenden te broeden, een van de eieren is uitgebroed, dus er is een jong, maar toen het paartje aan het broeden was werd het nogal door de boswachters in de gaten gehouden om verstoring te voorkomen, de boete bij verstoring zit rond de 10.000 euro.