Mijn twee nieuwe biggels (kat-sphynx)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:30

Mijn peterbald komt iig niet buiten, die gaat met iedereen mee en aangezien ze een tikkie duurder dan de huis tuin en keuken kat zijn :P ( rond de 800 euro per sphynx/peterbald kitten en dan heb je nog geen dure )

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:15

Kim90 schreef:
Mijn peterbald komt iig niet buiten, die gaat met iedereen mee en aangezien ze een tikkie duurder dan de huis tuin en keuken kat zijn :P ( rond de 800 euro per sphynx/peterbald kitten en dan heb je nog geen dure )

En in de tuin? Misschien een afgeschermd stukje ofzo?
Ik zou ze idd ook niet los naar buiten laten gaan, die zie je nooit meer terug :D

Lizz

Re: Mijn twee nieuwe biggels (kat-sphynx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:31

Heerlijke poezels!! Ik vind ze erg gaaf, overigens nog nooit één in het echt gezien/gevoeld.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:06

geweldige katten!!! Ik wil ook zo graag een sphynx... ze zijn zo mooi en lief en leuk :j

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:12

Wat een mopjes! <3 Geweldige namen trouwens! :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 09:35

Linde_ schreef:
Wat lief, nog nooit een baby Spynxje gezien <3

Ja ze zijn als ze klein zijn nog veel rimpeliger <3 _O-

jammes schreef:
Blote Poezels :D

Die moeten vast wel ingesmeerd worden met zonnenbrand als ze buiten zijn?

klopt :')
alleen de eerste paar keer buiten of met extreem felle zon, want hun huid went er snel aan :j Princess is nu zon-proef... ze krijgt elke zomer ook zomersproetjes, het schijnt dat veel katten die krijgen... maar normaal zie je ze natuurlijk niet :+:

Kim90 schreef:

Die van mij komen wel buiten, maar niet op straat :D
Ik heb een groot balkon/dakterras en die hebben we zo aangepast dat de katten lekker buiten kunnen maar niet van mijn grondgebied af :+
Het zijn idd dure katten, 800 is best een laag bedrag voor een sphynx :o , maar ook mijn oosterse, of een htk kat wil ik niet op straat hebben :n met alle gekken die er tegenwoordig rondlopen. Ik maak dus altijd mijn buitenterrein ontsnappingproof :D

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:44

Hier durf ik het niet aan, die kat is zo vinding rijk in verstoppen/ontsnappen :P

Idd 800 is het start bedrag voor een sphynx of peterbald, verschriikkelijk die prijzen, maar ze zijn het zeker waard, al zeg is het zelf :D Ik heb een seal spotted tabby, met een donkere huid dus, scheelt weer insmeren haha. Ze bakt enorrm graag in de zon :')

Vind die van jou wel echt enorm gaaf!, ik zou ook nog wel een sphynx erbij willen hebben :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 10:26

Ja het is flink klussen, investeren en proberen te denken als een kat wanneer je je tuin of balkon katproof maakt :D Ik zal even een foto zoeken van hoe het er bij mij uit ziet.

Prijzen zijn idd hoog, maar de goede fokkerijen, waar de prijzen wel vaak hoog liggen, steken enorm veel tijd en geld in het testen op ziekten, kleur, stamboom/bloedlijnen e.d.
De fokker van Princess haalde zelfs katers uit scandinavië om vers bloed in te brengen :j
Daarom zijn de kale 'uitkruis' nestjes ook zo duur, allemaal om het ras gezond te houden :D
Veel mensen vragen zich altijd af waarom ze zo veel geld vragen voor een sphynx x harige poes :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 10:43

c_alsemgeest schreef:
Ja het is flink klussen, investeren en proberen te denken als een kat wanneer je je tuin of balkon katproof maakt :D Ik zal even een foto zoeken van hoe het er bij mij uit ziet.

Hier een stukje van de zijkant... het zit dus echt aan de muur vastgemaakt. Ik heb speciaal katten-net gekocht, gemaakt voor zware tot zeer zware kattenrassen. :) (noor, mainecoon, ragdoll) Aangezien ze graag klauteren.
Afbeelding

Aan de voorkant een plankje waar het net helemaal onderdoor gaat, de muur in.
Ze zitten graag op dot plankje te zonnen en de tuuren.
Afbeelding

Princess speelt graag verstoppertje buiten... al is ze er niet zo goed in :')
Afbeelding

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:50

haha leuke foto's! maar gaat dat net door tot helemaal bovenaan? :)

Peterbald is nog niet zo bekend in nederland, die van mij komt van een van de weinige fokkers in NL geen idee of zij ze ook uit het buitenland haalt, maar ik denk dat dat wel haast moet met een onbekend ras.
Ik zal die van mij eens showen, ze is een peterbald flock ( kaal met een beetje haar )
Ze heeft een soort mini haartjes/dons op hoofd en benen verder niet :P
http://i835.photobucket.com/albums/zz27 ... 011951.jpg

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 10:52

Ja ik ken ze... ook een heel apart ras, uit rusland volgens mij toch?

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:54

ja russsche naaktkat :j

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:56

wat grappig dat ze allemaal een zwarte vlek om de neus hebben haha, is princess familie van de andere 2?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 11:38

Nee totaal niet :D De stambomen komen totaal niet overeen.
Als ze haar hadden gehad waren ze ook totaal anders van kleur geweest :D
De kleintjes wit met choco (Gustav) en wit met creme en een bruine neus (heidi) en Princess zwart/wit.

[edit] het gaat trouwens steeds beter met Cookie, hij durft nu al de huiskamer in te komen en bij ons op de bank te liggen als de kittens er bij zijn :+:
Bange poeperd :+

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:29

Dat ze aan de zon 'wennen', tenminste, het huidje, dat had ik echt nooit gedacht.
Apart zeg.
Je balkon is een aardig projectje geweest :D .

De rus is ook errug apart :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:53

Ja het was flink klussen, scheelt dat mijn ouders een bouwbedrijf hebben waarvan het pakhuis onder ons huis zit... dus we hadden toegang tot allerhande zwaar gereedschap :')
Maar ik merk dat mijn katten het heerlijk vinden buiten.
In de zon liggen, jagen op insecten, ruziezoeken met de buurkat door het gaas heen (cookie) :+ Dus het was het wel waard.

Cookie begint trouwens echt de oude te worden en durft nu zelfs achter de wurmen aan te hobbelen en aan ze te snuffelen. Ook heeft hij met Princess gespeeld waar ze bij waren :D

Nog even een foto van pleegmoeder en haar baby's voor het raam:
Afbeelding

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:30

Ik liet gisteren die foto van de babies aan manlief zien :D , die schrok zich te pletter, hahahah: Wat zijn dat???
Nou, blote poezels, leuk he? Hij: vind je dat leuk??? Ik zei dus dat ik ze wel leuk vond en ik zag m denken..

Wel heerlijk dat ze lekker op het balkon kunnen hoor.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 22:00

het leukste zijn altijd de reacties van mensen die op visite komen en niet weten dat hier blote poezels rondlopen :wow: _O-