Sumiko (akita inu) alweer 7 maanden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:55

Ik wil er ook heeeel graag 1 (of 2) bij maar dat krijg ik er niet door bij mijn vader, dan heeft ie helemaal geen leven meer zegt ie :+ (mijn vader is niet zo kordaat en concequent in de opvoeding haha) 'hond kijkt baas aan met bal in de bek' 'nee, nu niet Akira' 'Paps pakt de krant' 'Hond denkt, het draait hier om mij, wie denk je dat je bent, slaat de krant uit baasjes handen met haar pootje' 'baasje pakt bal en hond heeft gewonnen' *einde* :D Neeu een Akita zou bij ons niet gaan passen, dat komt niet goed!

secricible

Re: Sumiko (akita inu) alweer 7 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 10:59

haha, dat klinkt alsof de akita heel erg verwend zou worden Percy, en inderdaad, dat zou niet goed komen.
Vooral als ze jong zijn is het zo moeilijk om consequent te zijn. We hebben met Sumiko ooit gehad dat ze zichzelf met heel veel moeite op de salontafel had weten te werken toen wij in de studeerkamer waren. Toen ik de kamer in kwam zat ze op de tafel, super trots dat ze dat klaar had weten te krijgen!
Ik moest echt mijn lach inhouden en haar op haar kop geven, maar vond het zo schattig, dat zelfvoldane puppiekopje dat me aan zat te kijken "kijk eens hoe goed ik dat kan baas!"

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:02

Oh ik zou idd ook heel hard gaan lachen :+ geweldig! Ze hebben wel een beetje dezelfde humor!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:06

Ja, die koppen zijn echt fantastisch :D toen onze hond een jaar of 4 was is hij ook enorm verwend. Brood met smeerkaas in blokjes vanaf een vork :+ uiteindelijk zat het brood nog aan de vork maar de smeerkaas niet meer op het broodje. Zat hij op een stoel aan tafel met zijn eigen bord :x

Het is ook grappig om te zien hoe verschillend hij meeloopt bij mijn vriend of bij mij. Bij mijn vriend loopt de hond 4 meter voor hem :+ bij mij loopt hij schuin achter me met zijn snoet ter hoogte van mijn knie. Hij luistert ook beter naar mij :+ al is ie nog steeds oostindisch doof :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 11:11

het klinkt ook alsof jullie je hond een beetje te veel verwennen Evelli, haha. Heb weinig verstand van malamutes, maar als ze vergelijkbaar zijn met akita's dan geloof ik ook niet dat het goed komt als ze zich zo mogen gedragen :P
Veel mensen vinden ons erg streng voor de hond, maar weet je, ze heeft het ontzettend goed, weet wat ze aan ons heeft en mag absoluut niet klagen naar mijn idee. Enige wat ze mist is een lief vriendje, en die zit in de planning!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:14

Laten we het erop houden dat mijn vriend niet tegen de grote bruine ogen van onze hond kan :+ en niet erg consequent is geweest. Hond was ook zijn eerste hond (hij had eigenlijk een Saarloos "besteld")

Maar ik heb er inmiddels wat regels ingekregen, wordt amper meer gebedeld (alleen als we met bord op schoot eten wil er nog wel eens een hondensnoet bij op het bord liggen) hij kan zit :+ en incidenteel ook plaats. Hij doet al minder grommelen als je hem aait. Maar ja, probeer een 12jarige hond nog eens te heropvoeden zonder hondenkennis :+ kansloos :+

Wees streng en consequent en dan krijg je er een prachtige hond aan!
Ow ja, hoe meer beweging je ze geeft, hoe meer ze nodig hebben ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 11:24

ja, als ze ouder zijn is het zo lastig om een hond nog goed op te voeden. Jong geleerd is oud gedaan, dat is een feit.
Beweging, ik weet het. Hier wordt ongeveer 2 uur per dag gelopen, maar soms ook wel eens een dag maar een uur in het totaal. Vaak gaan we 's avonds gezamelijk een rondje doen in het park (en dan dus ijsje eten!!) en dat vind ze heerlijk. Voordeel van akita is dat ze echte bankhangers zijn in huis, dus als ik een dag minder loop betekend dat niet dat ze tegen de muren opklimt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:35

Ons oudje kan niet meer als 5 km lopen, anders loopt ie de volgende dag niet meer :+ beetje artrose.
Lopen 3 keer per dag 30 min (inclusief wachttijd bij het grasveldje) in het weekend gaan we iets verder met hem lopen. Gelukkig speelt ie het liefste vloerkleedje :D

Hoe denkt jouw Akita over water?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 11:39

moeilijke vraag Evelli, haha.
Water was hier tot voor kort crisis. Was leuk om te drinken uit de waterbak, maar verder ook echt niet hoor. Wat dacht ik wel niet? Als het regende dan ging ze met moeite een plasje een plasje doen en dan terug naar binnen!

Afgelopen week zijn we echter naar een bos geweest waar veel water is en heeft ze heerlijk door het vennetje heen gespetterd daar, dus blijkbaar begint er een ommezwaai te komen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:47

http://www.youtube.com/watch?v=n-8IUr1G8Qk
Dit is het diepste wat we hem kregen. Tevens de eerste keer dat we hem in het water kregen (was ook vrij warm) de actie op 42sec hadden we dan ook niet echt verwacht :+ Maar als ie gaat drijven, of denkt dat ie gaat drijven dan gaat ie krijsen. Dan is het net een zeemeeuw.
In de zomer gaan we vaak met hem naar het strans, kan ie in de vennetjes lopen, goed voor zijn pootjes.

Dus die van jou is ook niet zo'n waterrat :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 12:00

oh, maar verder dan haar buik is Sumiko nog niet geweest.
Tot zover geen waterrat, maar wat niet is, kan nog komen. Er komt verbetering in dus. Misschien over een half jaartje wel een waterrat ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:02

Zijn buik mag nog nat :+ als de pootjes maar op de grond mogen blijven :D held op sokken. Zooo stoer, maar een inieminie klein hartje :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 21:36

ja, dat is bij die van ons eigenlijk hetzelfde. Af en toe vind ze zichzelf een echte held. Maar ik sluit ngo niet helemaal uit dat ze een waterrat gaat worden. Nu ligt ze in de kamer, maar met haar hoofd bij het deurgat, zodat ze me wel in de gaten kan bljiven houden.