Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

... moet wel weer zeggen dat mijn tjechje niet echt het tjechenkarakter heeft... is een klein underdogje...
Nemurin schreef:Vind ik ook Manishdra. Maar ze zeggen dat husky's, borders, wolfshonden etc. niet al te makkelijk zijn als beginnende hondenbezitter.
Podenco's ook leuk TS!
Wij zijn toenmalig als beginnende zoekende hondeneigenaar ook langsgegaan bij een fokker. Deze kijkt dan ook of jij qua karakter geschikt bent. Wij mochten toen wel een pup hebben (als er eentje overbleef... wachtrij he) maar hebben het uiteindelijk besloten niet te doen. Toen zijn we voor een Hollandse herder gegaan... en hebben 1,5 jaar later uiteindelijk toch een herplaatsertje erbij genomen... 
Nemurin schreef:Vind de Tsjechoslowaakse vaak qua kop nog te veel duitse herder in zitten (daar zijn ze mee gekruist) maar deze hebben dat absoluut niet! Toch wel weer in beweging en bouw helaas...Maar ja je kunt niet alles hebben.
Prachtig hoor!
Vind zelf juist de saarloos wat mooier em_papillon maar karakter schijnt te variëren.

em_papillon schreef:Ja ik vind de saarloos ook mooier.. Maar ik ben niet zo van het schuwe en bange.. eenkennig vind ik dan weer prima.. Dus zit even te peilen wie nou wat voor karakter het meest heeft:P
manishdra bedankt voor de uitleg!
Dus ik begrijp dat een saarloos een vrij makkelijke hond is? Ik heb ook stukken gelezen dat ze juist best lastig zijn in de omgang.. gauw vervelend.. knagen op alles.. kunnen niet alleen zijn.. bangig.. ?
Weet je toevallig ook een goede fokker?
'

Zal er eens gaan kijken
maar een ramp voor vreemden en grote honden buiten het eigen roedel. Al moet ik zeggen dat de saarloos ook hier mooier gevonden wordt dan de tsjech.