Voedertijd!(Slangen krijgen levend voer, kan schokkend zijn)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:41

van doodslaan blijven muizen wel heel hoor, goede tik tegen een tafel oid en klaar
of je moet ze strekken, leven in de vriezer is gruwelijke dood

leuke gutjes, dat ze 2 van die grote achter elkaar eten, die van mij doet dat niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:00

inowa schreef:
nou,vooral de eerste muis heb ik even vervloekt haha...sprong uit mijn hand dus muis los door de huiskamer!
ik achter die muis aanrennen en ondertussen word ik stom aangekeken door de katten die niet eens even kwamen helpen!
vervolgens had ik muisje te pakken,toen beet dat kreng me ook nog in mijn vinger!

en als wraak naar de slangen :)

eelk148

Re: VOEDERTIJD!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:09

mijn oom heeft ook slangen 2 boa's echt leukerds heb het alleen nog niet aanh=gedurft om het kijken bij het voeren want 1tje doe het echt heel wind die rukt z'n muis eerts in 2e omdat hij het anders niet naar binnen krijgt dus dat bloed nogal maar wel mooierds en die slangen eten 1X per 1 of 2 maanden eten ze een stuk of 10 van die dingen vaker willen ze niet eten dus ja

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:15

1. Waarom levend voeren als ze ook dood pakken?? Mijn inziens je slangen onnodig blootstellen aan gevaar.
2. Levend warmbloedige als muizen levend in de vriezer stoppen is NOT DONE!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:18

Super gaaf! Ik ben altijd nieuwsgierig geweest naar die beesten.. hoe weet je eigenlijk of een slang honger heeft?

eelk148

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:21

nou heel simpel kijken wat eer gebeurt als je er een muis in de kooi gooit
en na een tijdje ga je er een patroon in zien en kan je je daar aan houden

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 20:30

idd er ontstaat een patroon en die houd ik dan aan..

ik voer levend omdat het diepvriesvoer hier altijd van zeer slechte kwaliteit is en ik dat dus echt niet meer aan mijn slangen wil geven.
en bovendien kunnen ze heel erg lui worden en gaan ze sneller vervetten wat zeer slecht is voor een slang.

en dit is nu eenmaal mijn manier en ook de manier van vele anderen en die houd ik ook aan.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:32

Hahahaha, lui?? Sneller vervetten??? Denk je nou echt dat die paar sec. achter een muis aan gaan dat zouden voorkomen??
En als je je voedsel dieren zelf koopt (levend) en dan op een NETTE manier dood maakt en in de vriezer stopt, snap ik niet hoe die slechter van kwaliteit zouden zijn...

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:33

JAKKIE :( Maarja slangen moeten ook eten :Y) toch vind ik het een naar gezicht

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:40

WAUW wat n gave foto`s Inowa......tsja slangen moeten ook eten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:49

Mooie foto's...ja ook zielig als je die muize oogjes ziet. Maar ja....zo zal dat kippetje wat ik net gegeten heb ook wel gekeken hebben.
Mooie slangen ook.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:53

Invriezen kun je alleen met pinky's als je ze allemaal apart legt bijvoorbeeld in een bakje voor ijsklontjes.
Volwassen muizen invriezen is echt not done. :n

Als je ze een tik tegen de tafel geeft dan zijn ze zo dood en blijven ze hartstikke heel hoor.
De enige die ik ooit met bloed gezien heb was een rat van bijna een kilo. Muizen echt nog nooit.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:23

Mooie gutjes, maar menn je moet echt geen dieren levend invriezen hoor... Alleen dierenbeulen doen dat. Echte slangenmensen doen dit echt niet, die doden ze (door bijv. strekken) en vriezen ze dan in..
Als je wilt weten wat zo`n dier meemaakt, moet je je hand even tegen het vrieselement van je vriezer houden...

Lui en vet worden van prekilled of diepvries is echt een fabel, weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt?
Vet worden ze van teveel voer, en lui zijn ze eigenlijk altijd tussen de voerderbeurten door. Wat je kan doen is wat minder vaak voeren, dan kunnen ze wat actiever zijn. Maar dit hangt ook van de soort af, en temperatuur van de bak waar ze inzitten.

En levend voeren.. tja vind het onnodig stress voor het prooidier (strekken is sneller) en je loopt altijd het risico dat de prooi tijdens het verweren de slang verwond..

Hier liggen allemaal diervries etende dieren (4 boa constrictors, 2 tuinboa`s en 1 haakneus) en ze zien er allemaal super uit!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:09

Goed, als je persee levend wil voeren..

Hoevaak eten ze? Wat is het dan voor kleine moeite om via marktplaats een goed formaat kooi te kopen, een zak muizen voer en de muizen die je over houd, gewoon nog even te verwennen? :)
In plaats van ze op een gruwlijke wijze invriezen... Wie heeft jou dat wijs gemaakt? Dat het bij muizen kan?
Echt, levend invriezen is écht niet eerlijk :n arme muisjes!

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:12

Ik opende dit topic, las de waatschuwing en wist dat ik er misselijk van zou worden. Helaas kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen...

lieve muis !
en lieve slangen natuurlijk :+
tsjaa het is de natuur he... :9

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:17

Nikki__ schreef:
Goed, als je persee levend wil voeren..

Hoevaak eten ze? Wat is het dan voor kleine moeite om via marktplaats een goed formaat kooi te kopen, een zak muizen voer en de muizen die je over houd, gewoon nog even te verwennen? :)
In plaats van ze op een gruwlijke wijze invriezen... Wie heeft jou dat wijs gemaakt? Dat het bij muizen kan?
Echt, levend invriezen is écht niet eerlijk :n arme muisjes!

Jaah idd gewoon muisjes die je overhebt een weekje in een kooitje houden en dan geven aan de slangen (moet je ze niet elke dag gaan aaien enzo want dan wil je ze niet meer aan de slangen geven :P)

Haha, ik zag de foto's al voordat ik de waarschuwing zag staan :P

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:18

jeej weer een slangentopic :D

ik moet ook maar weer eens nodig een topic maken

maar een voertopic is hier vragen om een reltopic whahaha :+
Nee joh ben je gek die dieren moeten ook eten :Y)

Ik heb zo een 30 stuks iedere week om te voeren *\o/*

echt super leuke gutjes inowa van welk jaar zijn ze eigenlijk?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:21

Ben absoluut geen slangen liefhebber en had ook een heel ander beeld van deze titel :+ .

Maar invriezen van levende dieren is gewoon dierenmishandeling! Ik vind dat echt absoluut niet kunnen als dierenliefhebber :n
Bedoel zou je een levende slang invriezen??

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:25

ik zou ook wel een slang willen hoor!
maar dan vind ik het weer zielig voor de muizen (ben verliefd op muisjes) maar ja de slang moet ook eten!
je hebt mooie beestjes!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:57

onley schreef:

Volgens mij is er nog niemand aan het rellen hoor? :)

Eilinora

Re: Voedertijd!(Slangen krijgen levend voer, kan schokkend zijn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 09:04

@ only; de eerste,de missing black, is van november 2009 en de wildkleur is van winter/voorjaar 2010,die weet ik niet precies.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:49

Had het niet allemaal zo goed gelezen, maar dit zijn dus wurgslangen. Ze zijn nog vrij klein, want de kleinste wurgslang ter wereld is volgens mij 1,50 meter. Groeien die van jullie nog?

Ik vind niet dat je muizen in de vriezer moet stoppen, sorry, het idee maakt me misselijk. Ik vind het eigenlijk dierenmishandeling, want het blijkt toch minimaal een half uur te duren voordat die beestjes dood zijn. Ze kunnen niet praten, dus we weten ook niet of het pijn doet voor de beestjes. Geef ze maar gewoon levende muizen, dan is het met een paar seconden gebeurd. Veel humaner!

Maar even OFF TOPIC. Waarom hebben jullie eigenlijk slangen? Kijk, het zijn toch koudbloedige dieren, het is niet even zo dat je een slang op je schoot neemt en er ff fijn mee gaat knuffelen. Was het een hobby van jou, je vriend of gezamenlijk. Ik vind het soms wel griezelig als ze bij de verkeerde mensen terechtkomen. Ja, zoveel gekken op deze aardkloot. En de katten, kunnen die de slangen en het hele ritueel zien? Zullen ze wel prachtig vinden. Elke keer een nieuwe voorstelling, haha.

Maar is eigenlijk een vraag aan alle slangenhouders, misschien moet ik die vraag maar eens gaan stellen, wat iemand beweegt om slangen thuis te houden of waar de "slangenliefde" vandaan komt. Fascinatie?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:57

TS had al eerder in dit topic gezet dat ze voor de sier en voorde kijk zijn en niet als knuffelbeesten.

wurgslangen knuffelen stevig hoor *D

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:02

onley schreef:

ik zie hier echt geen rel topic. Alleen adviezen over dat je muizen op deze leeftijd niet moet invriezen.
Dat is puur dierenmishandeling. Je moet niet gelijk ervan uit gaan dat dit een reltopic wordt :n
zijn genoeg mensen op bokt die dat niet doen.

En de slangen moeten idd ook eten hebben, is ook niks mis mee. Alleen wat ik hierboven geschreven heb.
daar is wél wat mis mee :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:03

Olster4ever schreef:
wurgslangen knuffelen stevig hoor *D

:') hier moest ik even om lachen hahah