Tussen de 20 en 40 gok ik Maargoed ik zie er maar 1, maar ik vermoed dat er meer aan de andere kant van het hout zitten aangezien het mannetje daar ook de hele tijd zit
Wat bijzonder zeg! Gefeliciteerd met je ei! Hoop dat ze ook uitkomen!
Wat ik me nou afvraag.. Heeft jouw camera nou een waas over je lens of is het water gewoon smerig ? Hoort dat bij die soort vissen?
Rena100
Geplaatst: 09-04-11 14:44
Wat grappig! Het is sowieso heel erg moeilijk om vissen in gevangenschap zich te laten voortplanten. Mijn moeder is het echt al meerdere keren 'gelukt'. De vissen deden 't zelf en ze heeft volgens mij inmiddels al wel 200 nageslachten gehad. Het zijn trouwens maar gewoon sluierstaartvissen. Alleen een beetje een vreemde mix, zo 1: Welke inmiddels helemaal oranje is geworden.
met zo 1 zonder boloogjes:
Dit geeft dus vreemde resultaten. Vissen met 1 boloog en en gewoon oog
Ze zijn dan ook redelijk zwak en vele zijn er al dood gegaan...maar van de laatste keer zijn er nog heel veel over en die doen 't heel goed. De 'moeder' is al een tijdje dood en de 'vader' leeft nog steeds (dat is die met de boloog) en is ongeveer 25 à 30 cm groot (inc. staart).
Hier een updateje van de zus van TS... ER ZIJN EITJES :D:D:D Pappie en mammie zijn onwijs waaks. Het is dus ownijs bijzonder en nog niet voorgekomen in gevangenschap. We zijn zo trots
Melvern
Geplaatst: 12-04-11 20:18
Hier een foto van de eitjes. Pappa waakt er de hele tijd boven, dat is zo'n mooi gezicht
XLeandrosX
Geplaatst: 12-04-11 20:19
Ik zou toch eens contact opnemen met een vakblad of hobbytijdschrift op gebied van aquaria. Wellicht willen ze er n artikel over schrijven. Hebben wij ook gehad met n bijzondere kweek van vogels, we waren toen zo trots als n pauw.
Zijn er volgens mij veel meer als 40 of niet? Wel een mooi gezicht dat hij er zo bij zwemt om de boel te beschermen!
Cowgirl
Geplaatst: 12-04-11 23:12
Wat ontzettend leuk en bijzonder.
Mijn vader heeft ook een aquarium met een bepaalde soort die zich volgens internet bronnen maar lastig laat kweken. En laten ze bij mijn vader nou enorm voortplanten! De hele bak is zowat over bevolkt