vd met me geitje <3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:00

och meid, dit is bokt hoor :(:) trek t je niet teveel aan, sommige mensen moeten alles graag opblazen ;)
Ik zie bij foto 'poging 1' dat je idd een beetje aan de riem trekt, maar wellicht was dit een 'kom maar!' bemoedigend rukje...
die eerste foto dat ze bij je lift te slapen.. Hij/zei? superlief! Die zou ik echt inlijsten!
En die stijgerfoto is ook heel cute! volgens mij vond ie dat ook hartstikke leuk!
Het kruiwagentje alleen niet zo volgens mij hihi!

lekker blijven spelen met je dier hoor! die heeft geen aandacht tekort ;) En vooral niet gekwetst zijn hoor, zolang jij maar weet dat t goed zit toch ;)

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:02

Rider01 schreef:
Tellisto schreef:
Trouwens, waarom mag een hond overal heen gesleept worden in een mandje op de fiets en mag Marysa niet een beetje spelen met die geit in een kruiwagen. Zolang de geit zelf de gelegenheid krijgt er ook weer uit te springen, kan die dat best aan. En die gelegenheid krijgt de geit.
In het circus doen ze wel gekkere dingen.

Beetje vreemde reactie dit aangezien ik de vergelijking niet zie met een hond in een fietsmand..
en niemand zegt dat 'we/ik' dieren in het circus wel goedkeuren.

Ingaande op je eerdere post wordt er wel aan de riem/halsband getrokken voornamelijk op foto 1 & 2.
Mijn post ging vooral over de inhoud van VD ( voornamelijk dingen niet onder dwang doen)

TS heeft aangegeven dat de foto's misschien misleidend zijn, nou niks aan het handje dan toch?

Inderdaad, niks aan het handje! Dus waarom dan zo'n ophef?
Ps. ter vergelijking; een dier is een dier, of het nou een geit is of een hond.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:56

Wat grappig zeg. Leuk geitje! Ben benieuwd naar de betere foto's, kan me voorstellen dat je eens wat anders wil met je geitje. Zo ben ik me cavia aan het trainen hihi. Zolang je respect voor je dier toont is er niks aan de hand. Probeer alleen de volgende keer niet zo aan het lijn te trekken, lok hem/haar erop met wat lekkers en als ze het goed doet moet je belonen (uitbundig belonen helpt vaak goed). Ben benieuwd :D Verder vind ik het leuke foto's. Vooral de steigerfoto en slaapfoto vind ik cute

mika11

Re: vd met me geitje <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 23:21

Leuke foto's, vooral die eerste ziet er heel lief uit :+
Ik heb wel eens vaker gehoord dat je geiten veel kunt leren.

marysa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 10:42

hehe eidelijk is menzen die verder kijken dun hun neus lang is :P (helemaal niet onaaridig bedoelt) maar dit is wel tipisch bokt hoor. ik ga indd maandag is proberen of ik de andere geiten het andere weiland in kan doen. en dan probeer ik het is zonder lijn.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 10:48

De eerste foto vind ik erg lief!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 10:54

Hè bah wat heb ik een hekel aan mensen die zo gemeen zijn als ze veilig achter hun beeldschermpje zitten. In real life zeg je alles toch ook niet zo direct? Als je vind dat TS iets anders had moeten doen, zeg dan hoe en waarom. Niet alleen maar dat gezeik...
Ik vind het super dat je dit met je geitje doet :P Wel zou ik graag vaker een los touwtje willen zien ipv een strak touwtje. Laat haar het zelf maar doen. Anders gaat ze straks rekenen on een touwtje die haar overal op trekt.
Misschien kan je er een stemcommando aan vast maken? Of doe je dat al? :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 10:59

Haha, wij hebben ook een geit. Maar die steigert écht!
En niet uit speelsheid :P
Hij mag mijn vader gewoon niet zo :+

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 11:12

Jammer dat sommige mensen meteen zo gemeen reageren. :n
Ik kan me voorstellen dat TS hier verdrietig van wordt.
Ik vind het knap dat je dit met je geitje kan. ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:15

Ja, en misschien vond de geit het wel leuk.
1906, ik ben het met je eens.
Als je iets hebt op te merken, mag, maar houd het redelijk.
De meeste mensen vinden het niet aardig als je zo, over zijn/haar dieren praat.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:24

Marysa: dit kun je heel makkelijk voorkomen door duidelijker te zijn.
Jij plaatst: foto's, die altijd een momentopname zijn.
Wij zien: een konijn dat zich wellicht de apenootjes schrikt omdat er kabaal boven hem is en een geit die niet bepaald uitstraalt alsof hij de dag van zijn leven heeft.

Maar... dat is het lastige van een foto. Als je meteen had gezegd "het lijkt misschien alsof ik hem erop sleur, maar hij is gewend om het touw te volgen" had niemand er iets lelijks op gezegd. Als je had gezegd "het is niet zichtbaar op de foto, maar in die hand heb ik wat lekkers en daarom houdt hij zijn hoofd zo" dan hadden de reacties veel vrolijker geweest.
Maar niemand kan het verhaal achter de foto's erbij bedenken, dus is het wel een tip voor volgende keer om meteen meer te schrijven.

Verder vind ik wel de slaapfoto echt superlief, ik vind het sowieso een geitje waarvan ik denk "ooeee!!! Koetjie koetjie wat een <3 "

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:27

renatevb schreef:
De bokt brigade slaagt op hol!
TS niet aantrekken hoor. De team leden van de bokt brigade zijn nou eenmaal zo perfect dat ze nooit lol hebben en dat alles serieus moet. Fouten kunnen absoluut niet en mens zijn al helemaal niet..
Ik zie hier gewoon een topic dat bedoelt is om even te lachen, maar eerlijk, jullie reacties zijn wel om te huilen..

Inderdaad, ts heeft lol met haar geit en bokt slaat meteen op hol zeg!
Ziet er leuk uit hoor ts en veel plezier nog met je geitje. Ik denk niet dat veel mensen een geit hebben die op schoot komt slapen!!!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:30

Inderdaad. Zie je haar niet lachen?
Onze geit die vindt mijn vader niet zo aardig, en steigert daardoor :P

Maar wees eens aardig voor iemand.
Heb je het gezien, dat ze dat deed? Nee, dus koest :P

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:36

delerium schreef:
Wij zien: een konijn dat zich wellicht de apenootjes schrikt omdat er kabaal boven hem is en een geit die niet bepaald uitstraalt alsof hij de dag van zijn leven heeft.

Ik zie trouwens een konijn wat gewoon rustig zit. Lijkt alsof het konijn het al veel vaker heeft mee gemaakt.
+ dat bokt niet gelijk zulke opmerkingen hoeft te maken. Oke TS heeft niet alles erbij vermeld, maar kunnen mensen dan niet eens ff vragen hoe het nu echt zit i.p.v. gelijk zo 'agressief' te reageren?

Ik zie overigens vaak hoor dat geiten op konijnenhokken staan. Lijkt me niet echt iets om je druk over te maken.

Nogmaals, ben benieuwd naar nieuwe foto's! :D

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:41

Sommige mensen zeggen het bozer dan dat ze bedoelen :)

Leuk geitje! Die eerst foto is heel schattig!
Over die lijn, ach hij zal er niet dood aan gaan, konijntje ook niet! Zonder lijn = nog leuker :D!
Succes!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:51

Ooh wat een mooie geit heb je!

Ik heb vroeger ook altijd geiten gehad en daar deden wij ook echt van alles mee.. heerlijk mee wandelen en spelen! Als ik dit zo zie dan wil ik ook meteen mijn geitjes weer terug! Heel veel plezier samen :D Die eerste foto echt geweldig!

marysa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 20:36

van deze reacties word ik blij! <3 dank jullie wel! ik ga wel wat doen met alle aardige en minder aaridge tips hoor! enne mijn konijn loopt bij de geiten in de wei en de geiten zitten soms wel is bij hem in het konijnenhok (hoe ze erin passen is me een raadsel :o ) hij is dus echt gewent aan de geiten en al helemaal dat die op zijn hok staan springen steigeren en soms zelfs vechten :') nogmaals: maandag ga ik filmpjes maken van ons als we aan het vden zijn (nu wel sirieus ;) +wat oude foto's en ik geloof dat ik het ditmaal zonder lijn ga proberen ! (voor ons een uitdaging hoor gr :))

marysa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 20:37

Kaaaren schreef:
Ooh wat een mooie geit heb je!

Ik heb vroeger ook altijd geiten gehad en daar deden wij ook echt van alles mee.. heerlijk mee wandelen en spelen! Als ik dit zo zie dan wil ik ook meteen mijn geitjes weer terug! Heel veel plezier samen :D Die eerste foto echt geweldig!

je mag ze hebben word gek van ze :o :+ (krijg je als je er 6 hebt :P)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:43

haha leuk, nog iemand die 'speelt' met z'n geitje!
Ik vind landgeiten trouwens echt leuk, maar wat een kleintje is dit zeg.

marysa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 13:48

ja t is een inteelt beest haar vader is de broer van haar moeder.. progelijk gegaan bok over het hek gesprongen :P

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:03

Moraalridders van bokt hebben zich weer laten zien :') Want jullie weten alles perfect natuurlijk, i don't give a damn en zij waarschijnlijk ook niet.
Ik vind het super leuk wat je met je geitje doet, niet veel geiten krijgen zoveel aandacht! :D Ga zo door ;)