Dankjewel allemaal voor de leuke reacties. Ik geloof dat ze jullie gehoord heeft, want vannacht heeft ze zich weer lekker als een spook gedragen Zie algemene deel van BB. Hopelijk vannacht een beetje rust
oww ik vind ze zo mooi...prachtige foto's van een heel mooi hondje
Daantjuh20
Geplaatst: 13-02-11 23:27
Prachtige foto's!! Ik ben gek op Akita's
PercyLeen
Geplaatst: 13-02-11 23:29
Gewaagd om een Akita Inu te nemen als eerste hond, ik neem aan dat je je goed hebt laten voorlichten en dat ze bij een erkende fokker vandaan komt? Ik heb zelf een Shiba Inu en beide rassen zijn nauw aan elkaar verwand en hebben een heel groot karakter!
pressent
Geplaatst: 13-02-11 23:31
Geweldig beestje! Erg mooie kwalitei fotos! Ik moet gelijk weer aan de film Hachiko denken die ik een paar weken terug gekeken heb. Dat was echt een geweldige film! TS weet niet of je hem al hebt gezien maar zo niet heel snel gaan doen!
secricible
Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-11 09:51
@Percyleen: Jup, we weten dat het heel gewaagd lijkt. We hebben ons goed laten voorlichten en zijn in totaal 2 jaar bezig geweest met de beslissing om er een te kopen. Eerste idee van ons was ook een Shiba, maar uiteindelijk kwamen we bij een Akitafokster en met haar hebben we veel gesprekken en veel overleg gehad. Zij heeft ons geholpen er eentje uit te kiezen die bij ons paste en is nauw betrokken bij ons. Ook volgen we uiteraard puppycursus. Fokster is erkend bij de vereniging, zit zelfs in het bestuur daar. De aankoop van Sumiko was geen aankoop die we op een middagje besloten hebben.. In het eerste topic dat we geopend hebben over Sumiko staat meer informatie over hoe we tot aankoop zijn gegaan ([BB-ITP] sumiko, de akita pup! (7 wkn))
@Pressent: Ja, ik heb de film nu 3x gezien. 2x voor we Sumiko hadden, toen moest ik huilen, was echt in tranen. NAdat we Sumiko kochten heb ik hem nog een keer gezien, maar dat was echt de laatste keer, ben zo overstuur geweest daardoor, niet normaal. Is niet goed voor me, om die film te zien nu
Mooie hond! Zelf hebben wij ook een kruising tussen een Akita Inu en Noorse Buhond en een Shiba Inu (de kleine versie). Erg mooie foto's ook.
PercyLeen
Geplaatst: 14-02-11 11:16
Fijn om te lezen Secricible wat je zo vaak hoort en leest is dat mensen vallen voor de lieve 'vossekopjes' en zich totaal niet verdiepen in het karakter en daar worden de honden uiteindelijk de dupe van!
ja, dat behang kunnen we af en toe goed gebruiken, maar eigenlijk doet ze het gewoon helemaal super.. Ze leert super snel. Wel zeggen we nog vaak tegen elkaar als ze akitagedrag vertoont "hadden we maar een labrador moeten kopen" Hihi.