jonge ratjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: jonge ratjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:01

Hihi, kan kloppen. ;) Hoewel ik van de 5 opvangertjes die ik de laatste tijd heb gehad er maar eentje heb gehouden, vind ik best knap van mezelf. :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:02

Als ik pech heb eindig ik net als jij na mijn studie hoor... _O-
Heb wel woestijnratjes gehad maar weet ook wel iets van rattenhuisvesting dus het kennisgedeelte zal geen probleem zijn. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:28

Het is helemaal niet erg om te 'eindigen' zoals ik hoor. >;) ;)
Ik zou het in dit geval gewoon sneu vinden als TS tijd en liefde aan deze rittens besteed en ze vervolgens naar een onzorgvuldige fokker moet brengen omdat ze de middelen niet heeft om de rittens te houden (of in ieder geval tot er nieuwe eigenaren zijn). Dan is er wel een betere oplossing te bedenken waar ik wel bij wil helpen. :)

Wanneer het er de tijd voor is moet je zeker ratjes nemen, ze zijn zo leuk. En dat komt inderdaad wel goed. :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:34

Ja dan kunnen mensen als wij ze beter overnemen!
En nee zo bedoel ik het ook niet, maar mijn vader maakt nu al grapjes over dat ik later entree kan gaan vragen voor m'n "dierentuin" als ik het over mijn geplande huisdieren heb. _O-

(En mijn eigen DA had ook al een hele zooi opvangbeestjes thuis... Een volière vol, een grijze roodstaart, een stel honden, een stel cavia's...)

Maar inderdaad, het is fijn dat ze altijd bij jou terecht kunnen om tijdelijk rittens onder te brengen. Gaan ratjes ook met 9 weken weg bij mama, of al eerder?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:37

Zoals te lezen is is de fokster iemand die fokt voor slangen, dus als de rittens terug komen gaan ze waarschijnlijk alsnog door als voedsel ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:40

Herkenbaar Nemurin. :D

Ze mogen weg als ze zo'n 6 weken zijn, of rond de 100 gram wegen. :) Maar de mannetjes moeten wel tussen 4 en 5 weken gescheiden worden van de mama's en zusjes omdat ze vanaf 5 weken vruchtbaar kunnen zijn.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:41

susupluus schreef:
bedankt voor alle hulp die hier aangeboden wordt! ik denk dat wij ze toch met vier weken uit elkaar halen omdat de kans op nog meer jonkies het kleinst is. dit willen wij namelijk niet nog een keer laten gebeuren. :+

passowa: ze zijn inderdaad super schattig, volgens mij groeien ze met de dag! :P

als je alleen de mannetjes bij de dames weghaald kunnen de jonge damesratjes nog 2 weken bij de moeders blijven..
die dekken de moeder niet.. de mannetjes dekken rustig de moeders en zusjes.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:42

Dan heb ik eventueel nog even. :)
Iemand enig idee of veel studentenkamers ratjes toestaan, mocht ik binnen een jaar het huis uit gaan?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:43

Dat moet je echt per huis bekijken, er zijn er veel die niets toestaan, maar anderen knijpen wel een oogje dicht :)

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 19:44

nemurin: ik kom over een tijd wel bij je dierentuin kijken! :P
pluttersput: het is inderdaad een fokster voor haar eigen slangen. 'k heb dus niet zo veel zin om ze naar haar terug te brengen, want dan weet ik al wel waar ze eindigen! ;(
redpassion: bedankt voor wat je allemaal aanbied! ik kan zelf geen geslacht bepalen (het is onze eerste keer met ratten) dus zou u als ze 4 en een halve week zijn een keer langs kunnen komen om de mannetjes en vrouwtjes te scheiden? :) en als wij ze niet kunnen plaatsen kijken wij wel even wat wij er mee doen.

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 19:46

wij wonen trouwens in hattem :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:46

Met 4 weken kan je vrij duidelijk zien wat de mannen zijn :)
Het is dat ik er hier al 3 heb zitten, maar mocht je nou alles kwijtraken en nog één kerel overhebben en die niet kwijt kunnen, moet je het maar even laten weten :o

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:47

Ja veel van mijn studiegenoten hebben rustig katten en ratten dus misschien daar eens rondvragen. _O- Bedankt!

Susupluus: Over een jaar of 6 ben je welkom in m'n dierentuin hoor! Ik mag er helaas nog niet aan beginnen, dat is niet eerlijk in mijn woonomstandigheden. _O-
Wat betreft het bepalen van het geslacht van een rat: bij een volwassen rat is het een eitje natuurlijk := maar bij de jongere ratjes kun je kijken naar de afstand tussen de twee gaatjes, zeg maar. Bij een mannetje is die afstand groter dan bij een vrouwtje (of was het andersom?)
Helaas heb ik het nog nooit bij hele jonge ratjes gedaan, dus weet niet hoe goed het dan te zien is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:48

Het geslacht is nu al wel te zien, maar dat wordt later duidelijker. :) Maar ik wil gerust langskomen om ze te seksen, misschien zie je het zelf al wel eerder (balletjes zijn vrij aanwezig bij mannenratten), maar dan weet je het zeker. :) Ik PB je wel even! :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:49

Ik vind seksen zelf erg leuk, kans om lieve jonge diertjes vast te houden. _O- Slecht he?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:53

Zeg alsjeblieft dat je niet in Hattem woont.. dat het een grapje is :')
Hattem is wel heel dicht bij... zou best 2 ratjes kunnen nemen...

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:54

Nemurin schreef:
Ik vind seksen zelf erg leuk, kans om lieve jonge diertjes vast te houden. _O- Slecht he?

Ik snap het volledig. :D Heb net ook al in de PB gezet dat ik sowieso wel wil komen, al is het maar om te knuffelen. :o

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 20:06

daphne: helaas voor je! ik woon wel in hattem! *D
ik kijk dan wel of ik de mannetjes en vrouwtjes kan scheiden en anders pb ik een van jullie wel!
ik ga nu even nieuwe foto's plaatsen hier!

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 20:16

foto's van vandaag: <3 *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:26

zijn beide nestjes vn dezelfde leeftijd?
aangezien enkele rittens duidelijk kleiner zijn :P

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:28

Haha! ik zag de titel en de naam en ik dacht; hee volgens mij ken ik die persoon.. :+
en ja hoor

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 20:30

ze zijn allemaal in drie dagen geboren dus verschillen sommige twee dagen. de vrouwtjes hebben ze toen zelf samengevoegd. ze verzorgen ze nu samen. :D

karien: :wave: ik ken jou ook! :+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:42

Agush, dat grijs witte hele kleintje op de foto's is wel heel schattig <3 Dat kleintje dat op de 4 onderste foto's bovenaan ligt, die hele kale :D

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 20:48

pluttersput: ik vind de kleinste ratjes inderdaad het leukst! <3 er zit ook een hele leuke grotere bij met een hele mooie kleur bruin op zijn hoofd <3

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:49

Tis wel een lekkere mengelmoes zeg. :)
Zwartjes, agouti's, blauwtjes al gespot en wrs dus ook wel blauw agouti.
Bij de kleintjes mogelijk minkjes er tussen? Mooi hoor.