HalloDan schreef:Ze heeft een Stichting Hulphonddekje als ik het goed zie, dus daar is de hond dan ook getraind. Dit moet door een officiele opleiding gedaan worden, zodat je hond gediplomeerd is en overal mee naar binnen mag, zoals de supermarkt!
@ TS ben jij weleens geweigerd met je maatje? Ik hoorde laatst van een blindengeleide hond waarvan de eigenaar met collega's uit eten wilde en de hond niet mee naar binnen mocht in het restaurant. Toen is iedereen ergens anders gaan eten, maar belachelijk gewoon. Je zegt toch ook niet tegen iemand dat je je rolstoel buiten moet laten?? Zelf heb ik met mijn dochter meegemaakt dat de bedrijfsleider van de AH vroeg wat mijn dochter mankeerde omdat ze een hulphond heeft maar er op het oog niet direkt iets te zien is aan haar!!Anders mochten we niet naar binnen, de brutaliteit, alsof ik die kerel ga vertellen wat zij allemaal mankeerd...
Dat hoeft niet waar te zijn voor zover ik weet, maar idd is mijn hond daar ook getraind en heb ik haar gekregen toen ze ruim 1,5 was. Daarna moest ze dingen leren in de thuissituatie, en dat doe ik wel zelf. Steeds iets erbij leren mbv clicker.
Geweigerd ben ik idd ook wel eens in een restaurant. Ik weiger daar nog heen te gaan. Nu kan ik best zonder hond gaan eten, maar het gaat mij om het principe. En geen hand vol, maar een land vol restaurants hoor. Dan gaan we gewoon naar de volgende 
geerke schreef:jee,wat leuk!
Die hond doet meer dan mijn vriend

hahahahaha
kleinvosje schreef:Dat weet ik wel, maar iedereen doet het op een andere manier, heeft een andere stemklank. Ik vind het juist leuk om te zien hoe de hond op haar stem persoonlijk reageert, daarom vind ik het jammer dat er geen geluid bij zit...
ik heb expres het geluid weggehaald
hihi. ik doe extreem overdreven en daar reageert ze goed op.