(FILMPJE) Een stukje uit het leven van Qiki (hulphond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:29

kleinvosje schreef:
Geweldig toch, hoe zo'n hond je leveren weer positief kan beïnvloeden! Jammer dat het geluid het niet doet, ik had graag gehoord hoe je hem aanstuurt en beloont!

Het aansturen gaat gewoon met aangeleerde commando's en meestal een simpel dank je wel of goedzo!!Alle commando's zijn natuurlijk al helemaal ingetraind. Mijn dochter heeft met haar hond een thuistrainingprogamma gehad. Dit gaat wat anders, want meestal krijg je de hond bijvoorbeeld kant en klaar getraind van Stichting Hulphond. In ons geval train je je eigen hond vanf 14 maanden, als deze geschikt is. De hond wordt dan puur op jouw behoeftes thuis getraind. Bij ons ging dat met Clickertraining, super om van dichtbij mee te maken, je leert en zo ontzettend veel van!
Wisten jullie trouwens dat hulphonden voor kinderen niet vergoed worden??

wizewo

Re: (FILMPJE) Een stukje uit het leven van Qiki (hulphond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:35

Fijn om dat wederzijdse respect te zien en te voelen! Fijn ook dat hij ook nog echt hond mag zijn!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:54

jee,wat leuk!
Die hond doet meer dan mijn vriend :o

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:00

Wat leuk om dat zo te zien zeg, ze doet het echt met plezier :D En een mooie slanke labrador inderdaad, netjes hoor :j

Mijn hondje kan ook veel van dit soort kunstjes, maar dat heb ik hem meer geleerd om hem bezig te houden :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:13

Wat ontzettend leuk en gaaf om te zien!!!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:31

HalloDan schreef:
kleinvosje schreef:
Geweldig toch, hoe zo'n hond je leveren weer positief kan beïnvloeden! Jammer dat het geluid het niet doet, ik had graag gehoord hoe je hem aanstuurt en beloont!

Het aansturen gaat gewoon met aangeleerde commando's en meestal een simpel dank je wel of goedzo!!Alle commando's zijn natuurlijk al helemaal ingetraind. Mijn dochter heeft met haar hond een thuistrainingprogamma gehad. Dit gaat wat anders, want meestal krijg je de hond bijvoorbeeld kant en klaar getraind van Stichting Hulphond. In ons geval train je je eigen hond vanf 14 maanden, als deze geschikt is. De hond wordt dan puur op jouw behoeftes thuis getraind. Bij ons ging dat met Clickertraining, super om van dichtbij mee te maken, je leert en zo ontzettend veel van!
Wisten jullie trouwens dat hulphonden voor kinderen niet vergoed worden??

Dat weet ik wel, maar iedereen doet het op een andere manier, heeft een andere stemklank. Ik vind het juist leuk om te zien hoe de hond op haar stem persoonlijk reageert, daarom vind ik het jammer dat er geen geluid bij zit...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:42

Fantastisch om te zien, wat een wereldhond! :+:

Hier ben ik degene die alles voor mijn hond doet ipv andersom :')

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 10:47

HalloDan schreef:
Ze heeft een Stichting Hulphonddekje als ik het goed zie, dus daar is de hond dan ook getraind. Dit moet door een officiele opleiding gedaan worden, zodat je hond gediplomeerd is en overal mee naar binnen mag, zoals de supermarkt!
@ TS ben jij weleens geweigerd met je maatje? Ik hoorde laatst van een blindengeleide hond waarvan de eigenaar met collega's uit eten wilde en de hond niet mee naar binnen mocht in het restaurant. Toen is iedereen ergens anders gaan eten, maar belachelijk gewoon. Je zegt toch ook niet tegen iemand dat je je rolstoel buiten moet laten?? Zelf heb ik met mijn dochter meegemaakt dat de bedrijfsleider van de AH vroeg wat mijn dochter mankeerde omdat ze een hulphond heeft maar er op het oog niet direkt iets te zien is aan haar!!Anders mochten we niet naar binnen, de brutaliteit, alsof ik die kerel ga vertellen wat zij allemaal mankeerd...

Dat hoeft niet waar te zijn voor zover ik weet, maar idd is mijn hond daar ook getraind en heb ik haar gekregen toen ze ruim 1,5 was. Daarna moest ze dingen leren in de thuissituatie, en dat doe ik wel zelf. Steeds iets erbij leren mbv clicker.

Geweigerd ben ik idd ook wel eens in een restaurant. Ik weiger daar nog heen te gaan. Nu kan ik best zonder hond gaan eten, maar het gaat mij om het principe. En geen hand vol, maar een land vol restaurants hoor. Dan gaan we gewoon naar de volgende ;)

geerke schreef:
jee,wat leuk!
Die hond doet meer dan mijn vriend :o

hahahahaha

kleinvosje schreef:
Dat weet ik wel, maar iedereen doet het op een andere manier, heeft een andere stemklank. Ik vind het juist leuk om te zien hoe de hond op haar stem persoonlijk reageert, daarom vind ik het jammer dat er geen geluid bij zit...

ik heb expres het geluid weggehaald :o hihi. ik doe extreem overdreven en daar reageert ze goed op.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:51

Nu kan ik het filmpje wel zien :) Leuk om te zien wat ze allemaal kan, je zal zeker veel aan haar hebben :D Mooie lab is ze ook <3

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:43

Volgens mij moet je toch een officiele pas, plus foto hebben? Als een soort 'diploma' zeg maar?Tenminste mijn dochter en hond hebben die gekregen na het examen en die draagt ze altijd in het hulphondenjasje bij zich. Dacht eigenlijk dat zoiets verplicht was, een soort oficiele erkenning?
Heel gaaf dat je dat filmpje hebt geplaatst, veel mensen hebben nl geen idee!En inderdaad, als je ergens niet welkom bent met je hond: lekker niet meer komen hoor! :+ :+

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 21:15

IK heb inderdaad een pasje ook.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:33

Wauw, wat geweldig zeg. Onvoorstelbaar dat een hond je zo goed bij alles kan en wil helpen. En wat kwispelt hij er lekker enthousiast bij. :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:45

Ik vind dit echt heel erg bijzonder. Erg mooi om te zien dat het wederzijds respect is. :)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:49

Ah daar hebben we Qiki weer :+:.
Ik vind jullie nog steeds een geweldig stel samen. Vind het ook nog steeds heel leuk om te zien hoeveel plezier Qiki wel niet heeft in het helpen van jou.

Topstel! +:)+

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 09:49

dankjulliewel :)

zal vaker wat over haar posten!

we zijn gister naar t strand geweest. zal eens kijken of ik nog mooie foto`s heb voor jullie ;)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:53

hey :)

Wat ontzettend leuk om te zien zeg!!
Je hond heeft er ook veel plezier in om jou te helpen, dat straalt ervan af!! :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 10:16

Hier wat foto`s van het strand gister. Ze vond het prachtig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:19

Haha dat zandsnoetje :+: En van de laatste foto springt de lol er echt vanaf.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 13:23

tsja, ze heeft nogal wat kunsten en koprollen uitgehaald steeds om de bal te pakken. en dat gaat op het strand makkelijk gepaard met zandhappen ;)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:25

haha ja, heerlijk he als ze zo helemaal uit hun plaat gaan.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:32

Wat een mooi filmpje, ontroerend zelfs. Ze kijkt zo vol vertrouwen naar je en lijkt zo blij je opdrachten uit te voeren. Heel mooi om te zien. :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:38

Prachtig om te zien wat een hond kan betekenen voor mensen met een handicap.

Je hebt een erg aansprekende hond. Dat snoetje is echt om op te vreten. En ze doet het zo te zien met heel veel plezier.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:48

Ik kan het filmpje nu wel zien. Wat knap dat ze dit allemaal kan!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:49

Wat een heerlijke hond zeg! En wat een fijne hulp voor jou! Ik heb genoten van het filmpje!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:03

En dan vinden sommige mensen hulphonden zielig haha....
Geen hond heeft het zo goed volgens mij! Nooit alleen, altijd lekker bezig met de baas. Jouw hond ziet er super uit hoor!

Toen onze Dazzle in opleiding was, werd ik af en toe niet goed van de mensen die haar toch persé wilden aaien en roepen. Als ik dan uitlegde waarvoor ze een jasje aan had met: GEEN AANDACHT GEVEN, vonden ze dat zielig voor de hond pffff...
Ik probeerde dan altijd vergelijking: jouw man mag toch ook alleen door jou betast worden? Is dat dan ook zielig voor hem? Komt hij iets te kort dan?? :D
Werd niet altijd begrepen of gewaardeerd :+