Er zat er eentje heel lang in het asiel, die ging ik altijd lekkers brengen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nemurin schreef:Leuk ras, mooi kleurtje!
Voor de mensen die over de leeftijd beginnen:
7 of 8 weken kan wel "normaal" zijn maar ik wil toch pleiten voor minstens 9 weken, zowel bij fokkers als bij amateurs!
Waarom?
Omdat in ongeveer 7-9 weken leeftijd de pups alle sociale regels van mama leren. Inclusief wat voor regels mama heeft m.b.t. haar mensen, en eventuele andere huisgenoten zoals katten of knaagdieren. Zeker voor moeilijk opvoedbare rassen is het dus een aanrader ze eerst nog even bij de moeder te laten.
Fysiek kan het dus geen kwaad, en ik zou ook helemaal niet kunnen wachten... maar het zou vooral voor onervaren opvoeders een extra voordeel kunnen zijn. Er zijn genoeg verhalen van onopgevoede honden (geef toe, ligt vaak ook aan de eigenaar!) en daar doe je de honden ook geen plezier mee.
That said, TS, als je weet dat het een moeilijk ras is, lijkt het me dat je je duidelijk verdiept hebt en ervaring hebt met pups, dus veel plezier met het kleine ding!
Mireille schreef:Hahaha wat leuk om te horen, secricible!!!
Vanwaar ben je dan eigenlijk toch voor een Akita gegaan, als je eerst je oog op de Shiba had? Dan moeten bepaalde dingen je toch aangesproken hebben.
En leuk dat de fokker je een papiertje over de vereniging heeft meegegeven!