Mijn grasparkietjes in the picture!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:10

Careano schreef:
Leuk Wuis! Ook in een voliere buiten?

Haha, die nestkastjes was ik niet helemaal goed over geinformeerd bij de dierenwinkel ;) Maar ze vinden het leuk om er mee te spelen, zitten er vaak op/hangen eraan dus ik heb ze er in laten hangen. De broedkasten voor hunzelf komen er in het voorjaar weer in.

Ja, ik heb ze ook buiten. :)

Samiyah

Re: Mijn grasparkietjes in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:28

Leuk! Heb zelf ook heel lang parkietjes gehad, superleuke beestjes! :)

Je hebt de namen erg origineel uitgekozen haha! :))

Super volière heb je ook, zijn ze vast blij mee. :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:31

ziet er leuk uit zeg! maarre...

1: hoe verzin je in vredesnaam die namen :P
en 2: hoe onthoud je wie wie is? ;)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 12:44

Hahaha ja die namen, ik wou originele en m'n vader heeft nogal wat werkcontact in China, zo zijn Mr. en Mevr Yamamoto vernoemd naar collega's van m'n vader :P En zo heeft elke parkiet weer een andere naam haha.
Onthouden wie wie is gaat heel makkelijk! Zowiezo kijk ik wel meerdere keren per dag hoe ze er bij zitten en wat ze aan het doen zijn en je herkent ze best goed. Alleen Lana zit nu in de jeugdrui en die lijkt dezelfde kleur te krijgen als Sashimi dus daar moet ik af en toe even goed naar kijken wie wie is :D

Sophie, ik heb ook wel het idee dat m'n birdies er blij mee zijn! :)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:22

Ey Careano, wat heb jij een prachtige volière zeg! :) Kan ik jaloers op zijn :P Wat fijn dat degene waar je mee naar de kliniek was gegaan nu weer beter is. En die namen... ge-wel-dig! :) Ook echt meneer en mevrouw Yamamoto , meesterlijk :) Hoop je op broedsels komend voorjaar, of heb je daar niet zo'n behoefte aan? Ziet er echt top uit! Veel plezier ermee :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:34

Mooi hoor. Ik had ook een (tamme) grasparkiet.
Nu heb ik een grijze roodstaart, iets groter maar wel een langere houdbaarheids datum.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 21:51

Ik hoop op broedsels ja Stephanie :) !

Moonfish, grasparkietjes kunnen ook zo'n 15 jaar mee als alles goed gaat, dus dat hoop ik maar!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:56

O wat gaaf! Ik neem aan dat je een goede tropische vogelarts hebt, maar mocht je er een zoeken dan weet ik er een in Amersfoort. Die doet ook de vogels in Dierenpark A'foort.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 22:01

Ik zit dicht bij de universiteitskliniek Utrecht :)
En ik studeer zelf diergeneeskunde dus ik hoop daar ook veel van te leren als ik eens een arts nodig heb voor m'n birdies.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:22

Careano schreef:
Ik hoop op broedsels ja Stephanie :) !

Moonfish, grasparkietjes kunnen ook zo'n 15 jaar mee als alles goed gaat, dus dat hoop ik maar!

Die van mij werd helaas maar 6, plots ziek en het ging inneens héél erg snel.
Er heeft vermoedelijk iets vast gezeten. Twee keer mee naar een dierenarts geweest maar het mocht niet baten. Mijn huidige exemplaar word hopelijk minimaal 50. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:25

Ik heb er nu ook 2 in een binnenvoliere zitten.
Het is een echt stelletje. Ze zitten het grootste gedeelte van de dag aan elkaar geplakt :+
Helaas is het vrouwtje de afgelopen dagen ernstig ziek geweest en wacht ik momenteel op de uitslag van de ontlastingstest. Hopelijk komen we erachter waar ze last van heeft. Gelukkig voelt ze zich inmiddels iets beter, maar donderdag en vrijdag was ze er echt heel erg slecht aan toe.

Mocht ze er bovenop komen, dan hang ik er pas eind februari/maart een nestkastje in. Eerst maar eens bijkomen, want ze is werkelijk brood en broodmager.
Het is wel ontzettend mooi om te zien hoe goed het mannetje voor haar zorgt :+: Hij voert haar en houd haar snachts warm.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 23:52

Awhh wat sneu Cayenne. Is echt lief om te zien hoe ze voor elkaar zorgen he!
Ik heb alleen 1 man die aan polygamie doet, maar die houdt alle vrouwtjes warm hihi :D

Ben je met je vrouwtje naar de dierenarts geweest?
Sashimi was ook te mager en die moest ik dwangvoeren. Is toch moeilijk om ze in zo'n grote voliere goed op gewicht te houden, ze hebben wel onbeperkt eten maar of ze het zelf opeten is de vraag.. Sommige zijn wat dunner dan anderen. Daarom doe ik ook wat extra vitamines in het water en krijgen ze eikrachtvoer en trosgierst voor extra energie.

Ik hoop dat die van jou het redt hoor! Toch sneu zo'n ziek kleintje..