De arme verschoppelingen in Turkije

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

me_myself_i

Re: De arme verschoppelingen in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:44

Ik vind dit zo hartverscheurend.. Mensen die zuur over een hond gooien moeten voor mijn part zelf maar eens een flinke laag zuur over hun heen krijgen... stelletje achterlijke... Zoiets noem ik geen mensen meer... Top werk dat jullie doen hoor!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:48

me_myself_i schreef:
Ik vind dit zo hartverscheurend.. Mensen die zuur over een hond gooien moeten voor mijn part zelf maar eens een flinke laag zuur over hun heen krijgen... stelletje achterlijke... Zoiets noem ik geen mensen meer... Top werk dat jullie doen hoor!

Dat vind ik ook zoooo ergggggggg.

Blij dat er wel iemand is die ernaar omkijkt, ze krijgen te eten enzo.

Een collega was op vakantie in Turkije met haar gezin in een 5 sterren hotel, aan een bar even wat koels te drinken, opeens hoorden ze een verschrikkelijke gegil/gejank van een hond nou wat denken jullie?................ een Hollander dat een kleine teefje aan het verkrachten was en een turk die de hond vasthield, bah 2 zoons van een collega waren helemaal overstuur van wat ze te zien kregen, hotel deden er niets aan want er zijn zoveel zwerfhonden............ ze gingen hals over kop weg van het hotel en naar huis, vakantie totaal verpest.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:52

Ik ben er stil van ... :(:)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:58

ehhh en ze hebben zelf niet ingegrepen?!laf hoor...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:00

Ze hebben wel ingegrepen maar hoteleigenaar of manager werd kwaad, en ze gingen gewoon weg om elders verder te gaan, echt ze trokken er niets van aan, vreselijk, daarom zijn ze ook gelijk weggegaan.

Eenmaal thuis hotel aangeklaagd en geld teruggevraagd.

Ik zal het nooit meer vergeten, zo ongelooflijk gruwelijk gewoon en dan was het een hollander die het deed met een hond, bah :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( .

Het gebeurde in een nieuw aangebouwde aanbouw dat nog verder verbouwd moest worden tegen het hotel aan en met open ruimte/schuifdeuren waarin ze aan de bar wat koels aan het drinken waren.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 09-10-10 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:02

Na het zien van deze foto's knuffel ik onze Portugese straathond nog maar eens....geboren op een vuilnisbelt, moeder dood, zusje dood...en nu gelukkig bij ons.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:46

Goof schreef:
Ik snap niet altijd waarom men maar willens en wetens wil proberen dieren in leven te houden. Er staan er hier echt een aantal tussen die je uit liefde toch juist een spuitje zou geven?
Die herder bijvoorbeeld, er staat al bij of je twijfelt of die het gaat halen, geef hem dan gewoon zijn rust.

Voor de dieren die er wat beter aan toe zijn trouwens super dat er goede zorg is!

Ik ben het volledig met je eens. _/-\o_

Een dier dat zo extreem mager is, compleet verbrand, onder de teken, waarom is het diertje niet ingeslapen?
Het heeft geen toekomst, dat geven jullie zelf aan. Waarom dan nog zoveel langer laten lijden?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:01

Werk jij zelf bij deze organisatie?

Dit heeft me echt heel erg geraakt.. Ik ben er stil van. Natuurlijk weet je dat er honden zijn die het slecht hebben maar dit is wel erg met mijn neus op de feiten.

Ik ga je even een pb sturen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:26

Nikki__ schreef:
Goof schreef:
Ik snap niet altijd waarom men maar willens en wetens wil proberen dieren in leven te houden. Er staan er hier echt een aantal tussen die je uit liefde toch juist een spuitje zou geven?
Die herder bijvoorbeeld, er staat al bij of je twijfelt of die het gaat halen, geef hem dan gewoon zijn rust.

Voor de dieren die er wat beter aan toe zijn trouwens super dat er goede zorg is!

Ik ben het volledig met je eens. _/-\o_

Een dier dat zo extreem mager is, compleet verbrand, onder de teken, waarom is het diertje niet ingeslapen?
Het heeft geen toekomst, dat geven jullie zelf aan. Waarom dan nog zoveel langer laten lijden?

Ze zullen wel denken dat hij er weer bovenop kan komen. Als hij weer goed gaat eten dan word hij vanzelf
dikker en wonden kunnen genezen zodat ze geen pijn meer doen. Teken kun je weghalen. Ik heb meer honden gezien
die er erg aan toe waren. Maar deze ´vechters´komen er meestal binnen een paar maanden weer bovenop.
Zo een hond heeft zn hele leven alleen maar elende gekend. Het zou juist toch heel fijn zijn als hij er bovenop
komt en een goed tehuis krijgt zodat hij ook van de rest van zn leven kan genieten en een keer geluk krijgt

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:27

opisop_shop schreef:
Wij wilden geen opknapper maar gewoon een leuke hond en op dat moment zaten er bij de asiels hier in de buurt alleen maar herders en Jacks en beide zijn niet zozeer mijn ding.

dat hadden wij ook :)) ons hondje was net overleden en we wilden een leuk jong klein hondje. En dat was hier in de buurt gewoon niet te vinden. We hebben ook nog een labrador

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:34

:( Ik heb hier gewoon geen woorden voor. Wij hebben tot nog toe al onze honden vanuit een asiel of opvang hier in Nederland gehaald maar mijn eerst volgende zal zeer zeker een hondje zijn uit Kroatië of Turkije o.i.d. Ze hebben het zo ongelovelijk hard nodig.

Ik wil deze dieren zo graag helpen... Ik zou alles geven om deze dieren te helpen. Echt waar, die hondjes van ons, zouden in de pootjes moeten knijpen!

Het hondje wat we nu hebben is een echte opknapper. Anti-sociaal, ondervoed. Maar we hebben er nu na 11 weken zo'n kei van een hond aan. We hadden niet beter kunnen treffen!

Het lef wat die mensen zich in de botten halen honden zo te behandelen. Ik wordt er misselijk van!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 09:35

Ok even voor de duidelijkheid, sommige honden in dat bos kan je niet even oppakken om mee te nemen naar een dierenarts voor een spuitje.

Ook zijn de mensen in Turkije die dus voor deze dieren zorgen veel emotioneler als wij vaak zijn en zij gaan dus vaak verder om een dier te redden als dat wij zouden gaan. Moet ik wel toegeven dat dieren waarvan ik zeg laat alsjeblieft inslapen het na een tijdje gewoon supergoed doen als ze even goed gevoerd zijn en medische behandelingen hebben gehad.
Wij halen ze dus af en toe ook naar Nederland, en dan vooral de hoognodige gevallen die anders naar een dodingsstation gaan en daar gaan ze niet met een spuitje dood, maar worden ze gerust in een groot gat gegooid met tientallen tegelijk, levend, dan sterven ze dus op zo'n manier.

Natuurlijk helpen we ook het liefst de dieren in het land zelf door educatie en alles en er zijn ook echt een hoop groepen en instanties daarmee bezig, maar het is een totaal andere cultuur als Nederland, dieren zijn daar gewoon veel minder waard.

Die hele magere hond kan het best redden, als hij dus ergens zou zitten waar hij genoeg gevoerd zou worden, de honden die namelijk gewoon goed op gewicht zijn kunnen op zich redelijk goed door de winter heen komen. Maar ja hondjes die al zo'n mager lijfje hebben, die kunnen zichzelf niet warm houden.

Ook wil ik wel even duidelijk maken, ik was er niet bij toen de foto's werden gemaakt, waarschijnlijk had ik dus die moeder met pups opgepakt en meegenomen, dat magere ding had ik waarschijnlijk ook gelijk meegenomen. Maar ja het probleem is dat daar de voorzieningen veel minder goed zijn als hier en ook de financiën, vaak doen de vrouwen deze dieren verzorgen uit eigen zak, die kunnen het zich niet veroorloven om 15 honden thuis te houden. Ook hoor je vaak dat ze in appartementen wonen waar geen huisdieren zijn toegestaan, dus dat maakt het ook niet makkelijk.

Overigens ben ik niet iemand die tegen iedereen die een hond zoekt, neemt een buitenlandse hond. Dat moet iedereen zelf weten.
Waar ik echter niet tegen kan, is als ik mensen spreek die met hun uit Engeland geimporteerde stikdure Jack Russel tegen mij zeggen, je moet geen dieren uit het buitenland halen, in NL zitten de asiels al vol genoeg....
Ja eeehm, sorry maar als je dat vind, neem dan zelf een asielhond, of als je geen asielhond wil, prima moet iedereen voor zichzelf weten, ik veroordeel jou niet, doe dat dan ook niet bij mij.

Overigens ben ik heel blij met de pb's ik zal eens met mijn kennis overleggen wat we ermee kunnen doen. Maar ik waardeer het enorm en alle hulp is natuurlijk welkom.

Ik las ook ergens de reactie van iemand in Groningen die iets van hondenvoer ofzo had? Verzenden is idd een beetje prijzig, maar er woont wel iemand die ik goed ken in Friesland, met haar ga ik ook al 2 jaar naar Roemenie om daar in het asiel voer en dekens te brengen. Misschien dat we iets met haar kunnen regelen, binnekort ga ik toch naar haar toe, dan zou ik het mee kunnen nemen zodat het weer richting Turkije ofzo kan.
Maar anders moet je me even een pb sturen, want ik weet dat je geen inzamelingsdingen hier mag plaatsen en dat was ook helemaal niet mijn bedoeling met dit topic, ik vind het gewoon belangrijk om mensen de waarheid te laten zien.

Oh en wij zijn geen organisatie, we doen gewoon alles vanuit onszelf, want met organisaties heb je zoveel andere poespas eromheen en het gaat ons om de dieren, dat we die direct kunnen helpen en niet via allerlei omwegen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:00

Lieke, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het werk wat jullie doen hartstikke goed, maar ik vind het vooral goed dat jullie op locatie helpen, en niet alles naar Nederland halen.
Je geeft aan dat het voor sommige niet mogelijk is de honden een huis te geven, daar in Turkije. Ik vraag me ook echt af hoeveel honden daar gelukkig worden van een huis.
De verwilderde gevalletjes, die zijn gewend om in een roedel te leven, afstand te houden van mensen enz.
Dat jullie ze voeren vind ik goed! Maar denk wel dat dat voor sommige honden al meer dan voldoende is, en je ze niet de stress van een druk huishouden moet geven.

Wel blijf ik van mening dat er gevalletjes worden gered die eigenlijk de rust moeten krijgen die ze verdienen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 11:33

Ik vind ook dat er soms honden gered worden die beter een spuitje hadden moeten krijgen, maar ja hoe vaak ik al niet keihard daarop terug ben gekomen, omdat je dan na een paar weken een hond ziet in blakende gezondheid, lekker op gewicht in zijn nieuwe mandje bij lieve baasjes, tja dan blijkt wel dat sommige honden dus duidelijk niet zo makkelijk opgegeven hoeven te worden.
Of bepaalde katten trouwens ook niet.

Daarvan is Foxy (voorheen Gulumser) een goed voorbeeld.
Ik heb een filmpje van haar. Ze woont overigens nu bij een bokker en doet het fantastisch
http://rockwitch20.hyves.nl/widget/123252710/Gulumser_a_real_story_een_superkatje/jGGw/

Ik hoop dat jullie het kunnen zien, het staat op mijn Hyves

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:42

Jou hyves is privé dus kan het filpmje niet zien..

Overigens super dat er zo op lokatie wordt gewerkt!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 11:48

oh das jammer, ik zal even kijken of hij nog ergens anders staat

Ah kijk op YouTube staat ze ook.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:58

Kippenvel en tranen in m'n ogen...
Heb hier echt geen worden voor, het enige wat er bij me opkomt is waarom?!
Super dat er mensen zijn die zich om deze dieren bekommeren!!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:01

Hartverscheurende foto's... Maar ondanks dat moet ik eerlijk bekennen dat ik het volledig eens ben met Mister.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 13:13

Ik begrijp dat ook volkomen en het eerste wat ik zeg als ik hoor dat iemand een hond zoekt is kijk eens in het asiel er zit genoeg.
Maar het gebeurt wel eens dat daar dus geen geschikte hond bij zit, of dat mensen bewust al kiezen voor een buitenlandse hond omdat ze daar goeie ervaringen mee hebben, of ze kennen mensen die al een buitenlandse hond hebben en die zijn hardstikke leuk.
We maken verder geen reclame voor ons, als er een opvangertje hebben wordt die op z'n hoogst een keertje geadverteerd in een plaatselijk krantje, maar dat is niet zo vreselijk vaak.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:39

Ik bedoel het ook niet vervelend tegenover jou. Ik vind het prachtig wat je voor deze beestjes doet, echt geweldig. :)) Ikzelf ben alleen van de diertjes in onze eigen 'achtertuin' eerst. Ik heb alleen soms het idee dat zij een beetje vergeten worden, maar dat heb ik bij jou verhaal niet het idee.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 13:44

Ok bedankt.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:53

Ik vind het dubbel...

Ik vind het echt geweldig dat er voor die straathonden wordt gezorgd, maar dat die dieren ook worden herplaatst in Nederland/Duitsland daar ben ik minder fan van.
Op die manier worden er nl. ziektes verspreid die hier nog niet voorkomen.
Dat is absoluut niet wenselijk voor de hondenpolpulatie hier.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 14:15

En dat is dan weer een vooroordeel wat niet klopt.

De honden die naar Nederland of Duitsland gaan worden uitgebreid getest op allerlei ziektes die daar meer voorkomen als hier. Ze worden ontwormd, ontvlooid, gechipt, ingeent en alles.
Ze krijgen zelfs een bloedtest of ze genoeg antistoffen hebben tegen hondsdolheid na ze zijn gevaccineerd.
Dus dat is iets wat absoluut niet klopt.
We doen dit al jaren en in al die tijd is er nog geen een hond geweest die een ziekte mee heeft genomen en hier dieren heeft ziek gemaakt.
Het enige wat we ooit hebben gehad is een nest jonge hondjes met kennelhoest, maar ja dat komt hier ook voor en was met een paar dagen antibiotica weer over. En dat is ook iets wat ze ook kunnen krijgen ondanks de entingen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:00

Ik stuur je even een pb TS :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:11

Topwerk doen jullie, TS!!!! :j

Verder heb ik juist een beetje moeite met dat denken in 'grenzen'. Ik ben iemand die blij is dat elk dier op de wereld dat gered en geholpen kan worden, er weer eentje is. Tuurlijk is het zo dat wij ook dieren in NL hebben, die graag een goed tehuis willen, ben ik ook helemaal voor. Maar ik kan ook niet echt heel negatief zijn over dieren die uit het buitenland hierheen komen en alsnog een fijn tehuis krijgen. Ik zie het gewoon wat breder allemaal, probeer niet teveel in grenzen te denken. En dat heb ik ook bij mensen die hierheen komen, om een moeilijke situatie te onvluchten en hier opnieuw te beginnen. Maar goed, dat is weer een hele andere discussie. Maar om maar even aan te geven dat ik wat minder in 'grenzen' denk en wat meer in het leed in zijn algemeenheid. Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. ;)

TS, SUPER!!!! Want wat een ellende zie je op die foto's. Arme honden, kl.temensen die dieren dat aan kunnen doen. Hartverscheurend..... ;(