jonge nijntjes, soooo cute

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:26

sunny_l0ve schreef:
Nou, hardstikke schattig baby nijntjes.
Alleen zo jammer dat het ten koste van moeders moet gaan.
Hopelijk kan ze inderdaad nog een nestje gelijk hierna aan, geef haar veel witlof voor de melkproductie.
Ik zou paps eerlijk gezegd nu meteen weghalen en laten castreren, ze is nu toch al gedekt. Anders blijven ze maar achter elkaar doorgaan.
Heb je er ook goed over nagedacht wat je met al dat kleine spul gaat doen? Het is namelijk lastig om een goed huis te vinden, er zijn zoveel konijnen die namelijk ook een nieuw huis zoeken.
En zodra ze zometeen ouder worden moeten de mannetjes en de vrouwtjes gescheiden van elkaar zitten, heb je daar de ruimte voor?
Kun je ook het geslacht herkennen met 8 weken, dit is namelijk erg lastig. Heb je anders een konijnkundige dierenarts die dat kan? Want zelfs dierenartsen kunnen fouten maken.
Heleboel vragen en info, maar puur uit bezorgdheid.

De dierenarts had bij mijn vroegere konijntje juist afgeraden veel witlof te geven.
Want ze kunnen daarvan vreselijk aan de diaree raken. en diaree met konijntjes, s vaak geen goede afloop.

essie_blue

Re: jonge nijntjes, soooo cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:27

aah wat zijn ze leuk! :D

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:27

Wat een leuke konijntjes, vooral die met japannertekening.
Je doet ze dus weg? Zoja waar woon je?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:34

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 17:40

Cchanny schreef:
De dierenarts had bij mijn vroegere konijntje juist afgeraden veel witlof te geven.
Want ze kunnen daarvan vreselijk aan de diaree raken. en diaree met konijntjes, s vaak geen goede afloop.

Oké. bedankt voor je reactie. Ze krijgen nu ook af en toe wel een stukje witlof, maar dat is niet in grote hoeveelheden, en tot nu toe gelukkig geen diarree.

Cchanny, is een mooie hè!

Essieblue bedankt!

Lianne, begrijp ik niet helemaal. Een bepaalde groente is goed of fout voor een konijn. Los van zwangerschap of niet toch? Daarbij, zie mijn vorige post, is het nog helemaal niet zeker dat het vrouwtje nu zwanger is. Joppie en Saar hebben al maanden bij elkaar gezeten voordat Saar zwanger werd. Het kán zijn dat ze zwanger is, maar het hoeft helemaal niet. Ik zie nu niets aan haar terwijl we al een maand verder zijn.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:55

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 18:08

okidoki, snap 'm :)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:57

Cchanny schreef:
sunny_l0ve schreef:
Hopelijk kan ze inderdaad nog een nestje gelijk hierna aan, geef haar veel witlof voor de melkproductie.
Ik zou paps eerlijk gezegd nu meteen weghalen en laten castreren, ze is nu toch al gedekt. Anders blijven ze maar achter elkaar doorgaan.
Heb je er ook goed over nagedacht wat je met al dat kleine spul gaat doen? Het is namelijk lastig om een goed huis te vinden, er zijn zoveel konijnen die namelijk ook een nieuw huis zoeken.
En zodra ze zometeen ouder worden moeten de mannetjes en de vrouwtjes gescheiden van elkaar zitten, heb je daar de ruimte voor?
Kun je ook het geslacht herkennen met 8 weken, dit is namelijk erg lastig. Heb je anders een konijnkundige dierenarts die dat kan? Want zelfs dierenartsen kunnen fouten maken.

Toen mijn konijn drachtig was van haar zowel eerste als 2e nest ( Zat misschien half jaartje tussen ) kreeg ze genoeg brok, gewoon normaal groen enzo en het zijn echt kanjers geworden.
Dit is 1 van de 11 jongen ( in totaal van 2 nesten Moeder ligt er achter )
http://i52.tinypic.com/2ji2dk.jpg

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:01

Cchanny schreef:
sunny_l0ve schreef:

Dan mag die dierenarts wel is een studie konijnen gaan volgen zoals vele dierenartsen :+

Maar wellicht dat het verhaal incompleet was, want een konijn mag veel witlof mits deze gewend is aan groenvoer, anders eerst opbouwen, klein stukje, reageert er goed op, volgende dag wat meer etc.
Ze raken niet zo maar aan de race van groenvoer :n