Onze nieuwe aanwinst: asielhondje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mikster

Re: Onze nieuwe aanwinst: asielhondje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:16

Oeeooe wat een scheet!
Ik zou zeggen veel geduld, heel veel geduld ook met de katten. Laat ze elkaar maar eens tegen komen, na een tijd regelt he zich vanzelf.
Tja en die verlatingsansgt kan ik ook alleen maar zeggen....geduld.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 18:06

Vandaag in het park heeft de kleine meid met de hondjes gespeeld en mijn oude hondje met Buddy gerend *\o/* Daar was het mij grotendeels om te doen <3

Afbeelding

Afbeelding

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:44

Jennyxx schreef:
Lizz, daar heb ik echt alles voor over! Maar er is een groot probleem...hij blijkt niet bij katten te kunnen en ik heb er 3. Buddy is de hele dag bezig met het zoeken naar de katten om ze na te jagen. Hij is heel onrustig en zijn zindelijkheid wordt er niet beter van. Eén van mijn katten heeft 15 maanden op straat geleefd, omdat hij de weg kwijt was. Wat was hij gelukkig dat hij weer thuis was. Van een buitenkat is hij verandert in een binnenkat. En nu heb ik hem sinds gisteren al niet meer gezien ;( Maar Buddy terug brengen naar het asiel kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen. Helaas reageert hij tot nu toe niet op correctie of beloningen, maar ik blijf zoeken naar een gedragsexpert met de gouden tip....

Ooh dat is wel minder, maar ik zou hem toch even laten wennen. Ik heb overigens geen ervaring met honden, dus hoe te handelen weet ik niet, ik zou denken corrigeren en het goede uitbundig belonen.
Succes!

xIsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:47

Geweldig van die mensen die zo ontzettend lief zijn om hondjes uit het asiel te adopteren! Veel plezier!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:30

mikster schreef:
Oeeooe wat een scheet!
Ik zou zeggen veel geduld, heel veel geduld ook met de katten. Laat ze elkaar maar eens tegen komen, na een tijd regelt he zich vanzelf.
Tja en die verlatingsansgt kan ik ook alleen maar zeggen....geduld.

We hebben t er natuurlijk al uitgebreid over gehad, maar geduld werkt niet echt bij verlatingsangst :) Dit zal je echt moeten gaan trainen. EN om te beginnen start je dan met heel eventjes de kamer uitgaan en terugkomen als ie stil is. En dat breid je uit, uiteindelijk ga je dan korte tijd het hius verlaten en zo :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 20:51

xIsmay, lief bericht *D

SS, bedankt weer voor de tip. Ik ga er mee aan de slag. Eerst even het 'kattenprobleem' en de zindelijkheid. Alhoewel hij al wel aan het leren is in de huiskamer te blijven als ik in de open-maar-gebarriceerde-voor-de-katten-vrijheid-keuken ben :D En als hij dan stil is, krijgt hij meteen een hondenkoekje, die hij nu in ene wel luste :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:55

Super dat je dit diertje een tweede kans gegeven hebt!
Die laatste foto <3

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:59

Ontzettend lief hondje <3 ! Goed dat je een hond uit het asiel neemt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:04

Ik ben helemaal verliefd op Buddy. Goed dat je hem een plekje hebt gegeven.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:52

super leuk hondje heb je daar
en tja; asielhondjes zijn vaak hondjes met problemen
maar problemen zijn er om opgelost te worden!
ik heb zelf momenteel 2 asielhonden en heb in totaal 4 herplaatsers gehad; weet er dus wel het een en ander vanaf

verlatingsangst hebben de mijne ook gehad
het is nu al bijna over
beginnen met ff 5 min weg uit de kamer en steeds verder opbouwen en veel belonen met stem en speeljes
ik doe ook altijd snoepjes verstoppen als ik weg ga en geef ze een kong gevuld met lekkers; dat gaat erg goed; misschien ook een tip v je buddy

en dat van die katten najagen zal zelf wel minder worden; je katten zijn sneller en vluchten wel en ondertussen als buddy erachteraan wil corrigeer je direct door NEE en hem bij zijn nekvel te pakken en terug op zijn plaats te zetten.
veel succes met buddy

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:47

ja dat laatste zou ik dus zeker niet doen.. Daarmee leer je je hond niet aan dat ie niet achter de katten aanmag, maar dat katten niet leuk zijn en dat je daar steeds op wordt gestraft. Met een beetje pech krijg je dan dus een hond die bij elke kat die hij ziet gaat denken dat ie wordt gestraft en zal dan OF angstig kunnen worden OF juist agressief. En die agressie zou zich dan JUIST op de katten kunnen richten. Met straffen moet je ECHT enorm uitkijken, want je kunt op een hele hoop verschillende manieren verkeerd straffen en daarmee alleen maar kwaad doen.

Hihi ben wel heel beniewd hoe je woonkamer er inmiddels uit ziet :')

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:37

ik denk dat ik na 23 jaar ervaring en 4 herplaatsers wel genoeg ervaring heb om te weten of iets wel of niet goed werkt.

jouw verhaal is niet zinnig; de hond leert alleen dat hij niet achter de katten mag jagen als je goed mijn bericht leest

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:48

Aaaah 't is wel een moppie hoor <3

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:50

Zeg, zullen we wel een beetje vriendelijk blijven? Iedereen ervaart dingen anders, en handeld anders.

@ TS, wat een lief klein rakkertje :D En wat een lief vriendje voor je oudere Keeshond. Leuk stel hoor.
Over je katten probleem: hoe reageren je katten? Als mijn kat zich in een hoekje gevangen voelt, dan word het een heuse rotkat. Ze mept alles weg, zelfs mij. De hond schrikt ze dan enorm af, en dan is het klaar :)
Mijn hond vind het ook leuk om katten achterna te gaan, en ik heb het op commando geleerd. Heel fout, maar het helpt :oo
Ze is nu zo ver, dat als ze een kat ziet, blijft wachten tot ik iets zeg. Wat ik niet doe natuurlijk. (Enkel bij onze eigen kat, maar die doet ze niks.)

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:39

Jenny, sorry dat ik niet eerder had gereageerd :P
Maar wat is hij leuk! :D
En die foto ook met je dochtertje <3

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:05

Engeltjes, helaas zijn mijn poezen doodsbang. Ze zijn gek op mijn oude hond. Liggen spinnend bij hem en geven hem kopjes. Ook voor vreemde honden zijn ze niet zo bang. Voor Buddy wel. Denk dat ze weten dat het menes is.. Buddy heeft wel een flinke haal gehad van de stalkat, maar dat deed hem niks, de kat was belangrijker.

Vandaag een gedragsdeskundige gesproken, die had Buddy 1x gezien bij een vreemde kat, verder nog niet hoor. Maar zij heeft er een hard hoofd in. Hij is zo gefixeerd op katten dat training (straf, beloning of zelfs pijn) bij lange na niet aankomt. Zij is bang dat een slipketting of andere vorm van straf hem meer ophitst. Beloning helpt niet, want de kat is vele vele vele malen belangrijker voor Buddy. Het enige wat ik kan proberen is om een band met Buddy op te bouwen in de hoop dat hij meer 'gefixeerd' raakt op mij en in de tussentijd de dieren gescheiden houden en dat ze elkaar alleen van een afstand kunnen zien en wennen.

Tjee wat is wijsheid? Ik heb alles over voor Buddy, maar mijn katten zijn ook super lief! Hoe langer het duurt hoe meer Buddy zich aan ons gaat hechten... Tjee wat zouden jullie doen?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:29

de uitdaging aan gaan!
alle problemen kun je af leren; de een duurt langer als de ander maar het kan !
ik heb inmiddels mijn 4 e herplaatser en mijn 2e herplaatser was een kruising duitse herder x rottweiller; zo vals als het maar zijn kon naar andere honden.
ik kreeg het binnen een week v elkaar dat zij en mijn toenmalige andere hond echte vrienden werden. en na heel lang trainen werd de obsessie v andere honden ook steeds minder.
ik ging van mezelf en de hond aan een boom vasthouden tot losjes aan de riem erlangs kunnen lopen. ze heeft andere honden nooit leuk gevonden maar ze onderwerpte zich wel aan mij en aan mijn regels.

ik weet zeker dat dat bij jou ook gaat lukken.
trainen, trainen, trainen!!

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:30

Ach wat een schatje, heel veel plezier ermee!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 20:46

SuperSmurf schreef:
Hihi ben wel heel beniewd hoe je woonkamer er inmiddels uit ziet :')

Daar durf ik geen foto van op internet te zetten :o :D Heb een boekenkast, een speelgoedkast en de box voor de opening van de keuken gepropt. Krijg je goede armspieren van om die box steeds opzij te schuiven als je de keuken in wilt :')

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:55

Ik zie nu je toppic pas!
Wat een moppie is het zeg! :+:
Ik hoop voor je dat hij het gaat leren dat hij niet achter de katten aan mag!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 20:40

Helaas heb ik vandaag dit lieve hondje terug moeten brengen naar het asiel. Hij raakte helemaal in paniek toen hij daar aan kwam ;( Maar Buddy kan gewoon niet met katten. Hij is 3 jaar en heeft nog nooit een liefdevol huis gekend. Hij wil zo graag, doet zo lief, vrolijk en knuffelig! Als jullie iemand kennen die dit lieve hondje een kans wil geven....hij zit in het asiel in Enschede en staat ook op ikzoekbaas.nl (Robby)..

;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:54

oh je hebt het wel 6 dagen geprobeerd? Arm dier.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:55

Ooh... moeilijke beslissing zeg... Maar beter voor beide partijen.

Ik weet zeker dat hij een heel leuk ander baasje vind.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 20:57

Engeltjes, bedankt voor je reactie, van die van Sancha moet ik alleen maar meer huilen en ik heb het al zo moeilijk omdat ik het zo zielig voor Buddy vindt. Ik heb diverse gedragsdeskundigen geraadpleegd en als het hondje zo over zijn toeren is van de katten dat hij gaat happen naar je kleine dochtertje, dan moet je helaas de moeilijke keus maken om hem terug te brengen. Zonder katten is het een top hondje!!!!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:00

Je hebt niet eens het dier de kans geven om zijn ware aard te tonen. Honden hebben tijd nodig om te wennen, logisch dat ie over zijn toeren raakt.

Ik vind dat je het niet eens hebt geprobeerd. Na 6 dagen kun je echt nog niet zeggen of het goed gaat komen.