een ijslandse hond kan er misschien ook nog inzitten. Maar zeker weten kun je het toch niet, er zijn zoveel rassen die er een beetje van weg hebben
Jakary
Geplaatst: 07-05-10 13:09
Volgens mij zit daar toch duidelijk Border Collie in, leuke hond!
lovelanga
Geplaatst: 07-05-10 13:22
ik weet het , ik ben gek, maar ik hem iets weg hebben van een golden retriever, ookal heeft ie een spitse snuit maargoed heb er geen verstand van, maar vind het wel een superleuk dier! edit: zie dat TS dat misschien ook dacht
Imago01
Geplaatst: 07-05-10 13:40
En toch heeft hij de typische amandelvormige ogen van een Samojeed; tevens de vachtstructuur en ook nog eens de kleur. Maar ja, dit kan jouw hond ook van een ander ras hebben meegekregen natuurlijk.
Een Samojeed valt officieel onder de groep 'keesachtigen en poolhonden' en ondanks dat ik al járen Samojeden heb (gefokt), vind ik het soms nog lastig om een kees van een sam te onderscheiden...
Ik dacht ook meteen aan golden retriever. En border collie (oortjes, manier van doen) en de staart.. Hmm.. In ieder geval leuke combinatie haha! Mooie hond!
Ik zie er totaal geen golden retriever in, dit is nogal misleidend door de kleur van de vacht. Ik ga zoals velen mee met keeshond/samojeed. En hij heeft ook wel de bouw van een border collie. Terriër zie ik helemaal niets van terug.
Jullie noemen in het begin allemaal vrij grote rassen (husky, border collie, stabij) en die zouden in combinatie met een golden retriever niet een kleiner, smaller hondje produceren. Dus ik zou zelf ook een soort keeshond denken, de border collie bouw komt ws door combinatie golden retriever met een spitser ras en dan krijg je die toevallige tussenvorm.
TinkerTreas
Geplaatst: 10-05-10 16:38
Ik vind jouw hondje wel wat van die van mij weg hebben:
Ik kan je alleen niet verder helpen, want die van mij is ook een onbekende kruising