Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Nemurin schreef:Ik vind hem ontzettend stoer! Leuke verhalen ook over hem.Ik zou bijna ook een kraai willen omdat dat nou eenmaal een intelligenter soort beest is, maar ja, onzin om zoiets expres te doen natuurlijk.
(Sorry, bij ons op de studie zijn we allemaal zo. "Oh die is lief ik wil er later ook een!" en we vinden ALLES lief.)
Daar heb ik ook nog een filmpje van... (hij heeft nu een groter badje waar ie in past
)
Fiffill schreef:Het is ook wel heel leuk en aardig, maar eigenlijk hoort zo'n beestje gewoon in de vrije natuur thuis. Het liefste zou ik willen dat Aidan ooit terug kon, maar dat gaat gewoon niet. Het zijn hele sociale groepsdieren en wij als mensen kunnen natuurlijk nooit echte kraaien vervangen... maar het is niet anders.
Vooral de eerste twee vind ik heel mooi. Blijft een te leuke vogel. Fiffill schreef:@Vanneke: wat leuk dat je ook een kraai en een kauw hebt gehad! Je hoort/leest wel vaker dat ze mensen gaan aanvallen of vervelend worden, dit is vaak allemaal frustratie omdat ze eigenlijk gewoon lekker buiten met vriendjes horen te vliegen en niet onder de mensen horen te zijn... dan worden ze snel contactgestoord. Wat dat betreft scheelt het wel dat Aidan (nog) niet vliegt en een beetje bang is voor vreemden, hij zal niet snel mensen lastigvallen.
Hoe kwam jij aan je vogels dan?

Wel jammer dat hij is weggevlogen, hopelijk heeft hij het kunnen redden. 
En ze zijn zeker niet gek, die weten wel waar ze het eten vandaan moeten halen. 
Kauwen hebben idd van die lichte oogjes, kraaien hebben veel donkerder ogen... alhoewel die van Aidan ook blauw waren toen hij klein was. 
Bij de caravan hebben we zijn kooi open gezet en toen heeft hij nog dagen rond de caravan gevlogen en kwam gewoon nog eten halen.
Apart huisdier in ieder geval.
die ene foto recht van de voorkant vind ik hem net een strenge schoolmeester, zo kijkt ie xp
!

Zeker nu het weer wat beter wordt kan hij lekker scharrelen.
Hopen dat hij het ook gehaald heeft uiteindelijk.
leuk van jou zeg! Bedankt voor je tips en opmerkingen in mijn topic, nu begrijp ik van waar die komen, jij weer er dan wel best veel van!!
Toen ik Aidan vond was hij al een stuk ouder dan die van jou hoor, dus ik had het wat minder moeilijk qua verzorging (al moest hij wel heel vaak eten). Kauwen zijn ook leuk, net een maatje kleiner. Alhoewel Aidan eigenlijk nog best een ukkie is als je die grote volwassen kraaien ziet.