Aidan (kraai) weer eens op de foto!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Re: Aidan (kraai) weer eens op de foto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:45

Wat een gave vogel is Aidan, mooie foto's. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:46

Bedankt weer allemaal voor de leuke reacties!

@skippy1: hij heeft idd heel veel humor. :D

Nemurin schreef:
Ik vind hem ontzettend stoer! Leuke verhalen ook over hem. :) Ik zou bijna ook een kraai willen omdat dat nou eenmaal een intelligenter soort beest is, maar ja, onzin om zoiets expres te doen natuurlijk.

(Sorry, bij ons op de studie zijn we allemaal zo. "Oh die is lief ik wil er later ook een!" en we vinden ALLES lief.)

Het is ook wel heel leuk en aardig, maar eigenlijk hoort zo'n beestje gewoon in de vrije natuur thuis. Het liefste zou ik willen dat Aidan ooit terug kon, maar dat gaat gewoon niet. Het zijn hele sociale groepsdieren en wij als mensen kunnen natuurlijk nooit echte kraaien vervangen... maar het is niet anders.

@Vanneke: wat leuk dat je ook een kraai en een kauw hebt gehad! Je hoort/leest wel vaker dat ze mensen gaan aanvallen of vervelend worden, dit is vaak allemaal frustratie omdat ze eigenlijk gewoon lekker buiten met vriendjes horen te vliegen en niet onder de mensen horen te zijn... dan worden ze snel contactgestoord. Wat dat betreft scheelt het wel dat Aidan (nog) niet vliegt en een beetje bang is voor vreemden, hij zal niet snel mensen lastigvallen.
Hoe kwam jij aan je vogels dan?

In bad gaan vinden ze inderdaad heerlijk hè? :D Daar heb ik ook nog een filmpje van... (hij heeft nu een groter badje waar ie in past :+ )

@c_alsemgeest: ook al zo'n vogel met humor haha. Wel leuk dat ze hem konden "uitlaten". ;)

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:52

Aah wat vet! Ik heb vroeger ook altijd kauwtjes en een vlaamse gaai gehad! Super leuk! Die van mij ging ook mee op het stuur van m'n fiets etc. Geniale diertjes! Geniet ervan ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:03

Fiffill schreef:
Het is ook wel heel leuk en aardig, maar eigenlijk hoort zo'n beestje gewoon in de vrije natuur thuis. Het liefste zou ik willen dat Aidan ooit terug kon, maar dat gaat gewoon niet. Het zijn hele sociale groepsdieren en wij als mensen kunnen natuurlijk nooit echte kraaien vervangen... maar het is niet anders.

Ja natuurlijk, daar hoort ie, maar als het echt niet te doen is dan houdt het op inderdaad.
Het is ook gewoon een domme neiging als ik zeg van dat lijkt me nou leuk. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:08

hihihi geweldig zeg!! :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:44

Geweldige Aidan foto's! :D Vooral de eerste twee vind ik heel mooi. Blijft een te leuke vogel.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:54

Fiffill schreef:
@Vanneke: wat leuk dat je ook een kraai en een kauw hebt gehad! Je hoort/leest wel vaker dat ze mensen gaan aanvallen of vervelend worden, dit is vaak allemaal frustratie omdat ze eigenlijk gewoon lekker buiten met vriendjes horen te vliegen en niet onder de mensen horen te zijn... dan worden ze snel contactgestoord. Wat dat betreft scheelt het wel dat Aidan (nog) niet vliegt en een beetje bang is voor vreemden, hij zal niet snel mensen lastigvallen.
Hoe kwam jij aan je vogels dan?

Max heeft een buurman me gebracht, die zei me dat hij ergens uit een nest was gevallen. Dus ja, heb hem dan maar grootgebracht. Max zag gewoon dat mensen schrik hadden van hem, en net die mensen pestte hij graag, en ja, ...kinderen waren het grootste slachtoffer want die hadden meestal wel schrik van hem. Hij vloog vrij rond, mocht doen wat hij wou en is toch drie jaar bij me gebleven, voor hij vertrokken is, ...naar ik weet niet waar. Ik mis hem wel nog.

Lex zat in een schoorsteen bij mijn broer, maar daar ging men net een nieuw dak leggen en de werkmannen hebben de nest stukgemaakt. De arme vogels waren met drie maar alleen Lex heeft het gehaald, de andere waren nog te klein.
Dus ja,..zo kwam ik aan Lex, ook als piepjonge vogel opgevoed. Hij is maar gebleven tot september ongeveer en vloog toen altijd mee met een groepje andere kauwen hier, voor hij uiteindelijk weg is gegaan. In december bij hevige sneeuwval, kwam hij soms een paar dagen terug. Ik denk dat hij geen eten vond, en dus in zichzelf dacht, dat ik hem wel nog een goede maaltijd zou geven, en gelijk had hij. :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:04

Ach gossie wat een leuke vogel.

Ja ze zijn heel slim.

Ooit vond ik per toeval een half volwassen kauw op een tak in de sloot, hij was drijfnat en ik haalde hem van de tak uit de sloot, het was net of hij het begreep, hij kwam graag naar me toe, toen kroop hij gelijk van mijn arm naar mijn nek toe onder mijn haren, maar ik zag wel zijn ouders hoog in de lucht vliegen en in de buurt blijven en deze kauw riep ook naar de ouders, dus toen hij opgedroogd was heb ik hem in een wei gezet waar zijn ouders waren, helaas ik vond hem veel later dood terug, waarschijnlijk te veel water in zijn longen, en mogelijk ook wat verzwakt, want hij zag er wel volwassen uit en toch was hij drijfnat en zat op een tak in de sloot en kon niet wegkomen, tot ik hem per toeval zag en hem hielp.

Ik zal hem nooit vergeten met zijn mooie blauwe oogjes.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 10:47

Leuk al die reacties steeds! :D

@Nemurin: is toch best een normale gedachte, heel veel mensen denken bij beestjes "oh leuk, dat wil ik hebben", of je het doet is een tweede... :)

@Vanneke: ah zo. Arme kinderen, bang voor Max. :P Wel jammer dat hij is weggevlogen, hopelijk heeft hij het kunnen redden. ;)
Dat van die schoorsteenvegers/dakleggers en nesten hoor je wel vaker, zo sneu. Mooi dat Lex zijn draai kon vinden bij de anderen. :j En ze zijn zeker niet gek, die weten wel waar ze het eten vandaan moeten halen. :D

@Ragdollcat: dat is wel een heel treurig verhaal. :(:) Kauwen hebben idd van die lichte oogjes, kraaien hebben veel donkerder ogen... alhoewel die van Aidan ook blauw waren toen hij klein was. :)
Ik heb ooit een kleine ekster gevonden met knalblauwe ogen, zo mooi. Die is toen naar de vogelopvang gebracht, geen idee of hij het nog gehaald heeft of niet. Die oogjes waren wel heel aandoenlijk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:59

Daar is Aidan weer!
Leuk zijn ze he? Zo hebben wij eens een merel gehad.
Die hadden we op een camping gevonden, we hebben het frutseltje met de hand grootgebracht.
Gelukkig mankeerde die van ons niks.

Eerste instantie hebben we het ding losgelaten elders op de camping, maar hij vloog gewoon weer met hem mee terug naar de caravan. :D Bij de caravan hebben we zijn kooi open gezet en toen heeft hij nog dagen rond de caravan gevlogen en kwam gewoon nog eten halen.
Na dat weekend gingen wij zelf weg, hij was behoorlijk tam en hier met al die drukte en katten gaven we hem geen grote kans. Daarnaast was hij gezond, en dan moet je zo'n diertje niet in een hok willen stoppen.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:15

Haha wat leuk een topic met een kraai!
Ik vind kraaien echt stom, maar deze ziet er toch wel heel lief en leuk uit :D Apart huisdier in ieder geval.

Hoe oud kunnen ze worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:33

wat een geweldige foto's zeg :D die ene foto recht van de voorkant vind ik hem net een strenge schoolmeester, zo kijkt ie xp
echt een leuke vogel :D!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:28

Fiffill schreef:
@c_alsemgeest: ook al zo'n vogel met humor haha. Wel leuk dat ze hem konden "uitlaten". ;)

Ik zal van de week even de oude fotoboeken induiken bij mijn ouders... volgens mij staat japie wel op de foto, ook in het zuiderpark.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:33

Wat leuk!!!
Mooie foto's ook zeg!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:51

Wat een leuk beest!!
Vorig jaar heb ik ook een kwaad kijkend kraaienkind gevonden hier op het industrieterrein, was nog een hele redding want hij zat op een ander terrein met hekken en honden en kon niet wegvliegen, was sterk verzwakt.
Ik wilde 'm ontzettend graag zelf opvoeden maar toen had ik niet meer dan een balkon en wel 2 katten.

Daarom heb ik 'm naar de vogelopvang gebracht in de hoop dat dat 'm een kans zou geven.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:50

Wat leuk zeg, mooie foto's :j

vanPrinster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:09

Wat een ontzettend leuke foto's, vooral die eerste; heel wijs :+ ;)

Succes en plezier met hem!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 12:05

@moonfish13: wat leuk van dat mereltje! Hopelijk hebben de katten hem nooit te pakken gekregen. In een hok is voor zo'n beestje sowieso niet leuk, ik ben ook blij dat Aidan gewoon lekker in de tuin kan lopen hier. :j Zeker nu het weer wat beter wordt kan hij lekker scharrelen.

@VonDutch: ze kunnen 10-15 jaar oud worden. :)

@c_alsemgeest: dat zou leuk zijn!

@Nicolletje: goed van je dat je hem gered hebt. :j Hopen dat hij het ook gehaald heeft uiteindelijk.

Bedankt weer iedereen!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:19

Wat een prachtige vogel :D leuk van jou zeg! Bedankt voor je tips en opmerkingen in mijn topic, nu begrijp ik van waar die komen, jij weer er dan wel best veel van!!
Super dat hij zo vrij kan zijn, in kooitjes houden vind ik ook ontzettend zielig!
Hij is wel grappig met zijn witte pluimen!
Veel plezier met hem, hopelijk mag Ietie ook groot worden ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 12:22

Bedankt! Ik blijf jouw topic zeker volgen, hoop dat Ietie het haalt en een gezonde vogel wordt. :j Toen ik Aidan vond was hij al een stuk ouder dan die van jou hoor, dus ik had het wat minder moeilijk qua verzorging (al moest hij wel heel vaak eten). Kauwen zijn ook leuk, net een maatje kleiner. Alhoewel Aidan eigenlijk nog best een ukkie is als je die grote volwassen kraaien ziet. :))

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:26

Gaaf hoor! :D

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:42

Wat gaaf zeg! Bij mijn vriendin hadden ze ook een kraai, die is na een half jaar weg gevlogen ofzo. Als je dan 'ka' riep, kwam hij naar je toe. Maar het wel ook wel eens eng wat als je wegrende voor hem kwam hij achter je aan :=. Niet dat hij niet ging aanvallen hoor. ;)

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:46

Dat is weer eens wat anders, een kraai!
Leuke foto's hoor :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 22:45

Wederom bedankt!

Abrikoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:05

leuke foto's! Hihi die foto van juli 2009 <3 :+