Maar dierenwinkels halen ze voornamelijk al op hele vroege leeftijd weg, omdat ze dan nog zo schattig zijn, en dus veel meer gekocht worden. Dierenwinkels hebben niet altijd de goede kennis over het welzijn van de dieren.
Want dit lees ik op internet:
Wanneer mag het konijntje weg
Jonge konijntjes drinken tot 7 weken bij de moeder en vaak zelfs langer, dat hangt van het moederkonijn af. Met het oog op hun gezondheid en de ontwikkeling van sociaal konijnengedrag is het beter om ze niet eerder van de moeder te scheiden dan wanneer ze 8 weken oud zijn. Scheiding kan uitsluitend eerder als het moederkonijn aangeeft de jongen vervelend te vinden door ze weg te snauwen. Wanneer ze gescheiden moeten worden van de moeder is het het beste om de jongen in het ouderhok te laten en de moeder te verplaatsen. Als de jonge konijntjes niet tegelijk met de moeder-scheiding hoeven te verhuizen geeft dat minder stress.
Daarom zou ik zowieso óók als ze dierenwinkel aangeeft ze al later te hebben overgenomen dan ze vermelde tijd, ze niet kopen
dan stimuleer je het gedrag juist. 

dus daar maak ik me verder ook niet zo druk over! En daarbij zijn ze mooi met z'n 2en, zou het toch anders vinden als je zo'n kleintje alleen zou meenemen
Haar konijn had ook nog nooit kindjes gehad, was eigenlijk al wat ouder en was gewoon een ongelukje.

)