Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
FireScorpion schreef:Pikeur schreef:Maanvissen kunnen príma in een bak van 60 cm hoog.
Ik ben het echter wel met de rest eens dat je wel erg veel soorten hebt
Maar het zijn wel mooie vissen
bullsh*t
http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb. ... 8/968.html lees maar eens.
Citaat:* Waterhoogte van minimaal 55 centimeter (liefst hoger)
XxHaffiesxX schreef:TS ik snap wel wat je bedoelt hoor. Toen ik begon met men aquarium kreeg ik van men moeder gewoon een paar soorten vissen. Verschillende soorten terta's bijv die met 1 of 2 waren. Ja wist zij veel. En ik heb ook een paar vissen nu die ik zat ben, maar die al 3 jaar oud zijn en al ruim een jaar niet in een groep leven en dat gaat prima. Ook heb ik kempvis gekregen die dee ook niks met men kleinere vissen gelukkig. Maar ik denk idd dat een dierenwinkel niet snel vissen terug neemt ook omdat ze vaak ouder zijn en vanwege ziektes..
Ik vind je aquarium er erg netjes uit zien en hoe hou jij je planten zo mooi?
Heel veel succes ermee en je moet vooral je eigen ding doen en niet teveel naar het harde commentaar hier luisteren
XxHaffiesxX schreef:Als je dat allemaal gaat uitzoeken kan je gaan gezelschaps aqua houden want dan kan niks bij elkaar.. Als de vissen het goed doen gaat het toch goed
Pikeur schreef:PH en GH maakt voor de gemiddelde vis inderdaad amper uit, alleen als je de vissen wilt stimuleren om te kweken moet je er soms inderdaad naar kijken
De belangrijkste dingen waar je rekening mee moet houden zijn
- Hoeveel scholen kan ik kwijt? (zal in dit geval in de loop van de jaren dus beter worden)
- Passen de vissen in mijn aquarium? (is hier in orde)
- Hoe zit het met de agressiviteit van de vissen? (in dit geval dus oppassen voor de labeo en evt. de betta)
love_western schreef:Euhh waarom doen de vissen het perfect bij me vader die lage ph waardes nodig hebben en hoge ph waardes?
Me vader houdt nu al 30 jaar aquariums. En vind het alleen maar bullshit wat er in die boekjes staan over de ph-waardes
XxHaffiesxX schreef:Als je dat allemaal gaat uitzoeken kan je gaan gezelschaps aqua houden want dan kan niks bij elkaar.. Als de vissen het goed doen gaat het toch goed