Mijn TROPISHE Aquarium (120x60x60)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn TROPISHE Aquarium (120x60x60)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:44

Deze bak is prima voor maanvissen ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:44

FireScorpion schreef:
Pikeur schreef:
Maanvissen kunnen príma in een bak van 60 cm hoog.
Ik ben het echter wel met de rest eens dat je wel erg veel soorten hebt :o

Maar het zijn wel mooie vissen :)

bullsh*t
http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb. ... 8/968.html lees maar eens.

Ik quote even je eigen bron
Citaat:
* Waterhoogte van minimaal 55 centimeter (liefst hoger)

Voor de rest heb ik echt niet de behoefte om mijn mening op die ene bron te baseren.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:45

en een minimale lengte van 1.50meter ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:45

Waarom heb ik op heel veel sites en fora's gelezen dat 1.20 groot genoeg is voor maanvissen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:46

en daarbij zijn de maanvissen nog klein. Dus ze kunnen nog wel een poos uitzingen in deze bak

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 20:46

4 maanvissen hebben minimaal 120 nodig en een hoog aquarium. daar ben ik me van bewust, dat weet ik ;)

Toendertijd dat mijn moeder de kempvissen en kersenbuiken ed haalde had ik er ook nog helemaal geen verstand van. Dat geeft ik eerlijk toe. Maar ik vond het mooi.

Nu zijn we al meer dan een jaar verder. Het gaat prima.

Tjah ik weet dat ik veel sorten heb. Kliknt misschien een beetje kru... Maar ik ga er geoon op zitten wachten totdat allen terta's zijn overleden. Dan kan mijn vissenbestand wel op elkaar afgestemd worden. Als ik niet ergens begin blijf je toch tetratjes kopen omdat het zo leuk staat, terwijl er iets is wat je nog mooier vind. Voor mij maanvissen dus. I have to start somwere. En dat was hier...

de terta;s zijn idd behoorlijk op leeftijd... en ik ga niet liegen bij een dierenwikel over de leeftijd van de vissen omdat ik ze zo nodig kwijt moet...

ik lees ook op heel veel sites dat 1.20 prima is voor maanvissen, dat meningen daar over verschillen is weer heel iets anders ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:47

FireScorpion schreef:
en een minimale lengte van 1.50meter ;)

Voor 'een redelijke groep' ja. Lekker vaag begrip, 'een redelijke groep'

Love_western, 1.20 is ook echt wel groot genoeg hoor

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 20:49

als ik aan een redelijk groep denk, dnek ik aan een stuk of 8 a 10 maanvissen... Aangezien je ze met minimaal 4 moet houden... dan is 8 a 10 een redelijke groep naar mijn mening.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:51

Ik zie ook geen probleem met de maanvissen, maar zou echt wel wat aan je vissen bestand doen.
Mja, merk al dat je er niet voor open staat, dus dan houd het op. In ieder geval succes! :)

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:54

mischien kan je er een paar terug naar de winkel brengen die je zat bent? Hebben wij ook wel eens gedaan bij ons vissenoverschot..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:55

mooi aquarium hoor!! ziet er goed uit. Over hoeveelheid vissen en soorten bij elkaar heb ik nog geen verstand, maar vind het wel heel leuk om over te leren. Ik heb sinds vorige week een aquarium van 120x50x40, en daar beginnen we nu dus een beetje op te bouwen. maanvissen vind ik eigenlijk te groot, ik heb nu een stelletje gourami's dat vind ik een leuk maatje, veel groter hoeft voor mij niet.

leuke hobby!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:56

pressent schreef:
mischien kan je er een paar terug naar de winkel brengen die je zat bent? Hebben wij ook wel eens gedaan bij ons vissenoverschot..

Ze zegt dat ze dat niet doet. Want de vissen die ze zat is zijn al redelijk op leeftijd.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 20:58

Kijk, ik sta er best voor opn, maar als iedereen begind te schreeuwen dat niks deugd aan mijn bak, dan heb ik daar idd geen zin in.

Mensen lezen daarbij ook niet. Als ze dat wel doen, lezen ze dat ik wel wat aan mijn vissenbestand aan het doen ben. maar aangezien de meeste vissen die ik heb niet zo lang meer leven omdat ze al behoorlijk op leeftijd zijn, ga ik ze niet terug doen naar de dieren winkel of speciaalzaak. Dat heeft geen zin. Dan wacht ik wel tot dat ze het loodje leggen en ik echt alles helemaal in kan stellen op discusse, maanvissen in dit geval dus..

Maargoed, dat heeft tijd nodig, heb heb net pas de eerste stap naar discussen gezten, tot nu toe is het gewoon een gezellige gezelschapsbak, de vissen doen het erg goed. Daar ga ik dus ook niks aan doen, ik wacht wel gewoon totodat het zichzelf uit dunt.
De enige zekerheid die ik heb is dat je van leven dood gaat, zo ook de vissen..

Juval, de maanvissen zin vierkant. Ze worden net zo lang als gourami's maar die zelfde lengte ook in de hoogte (en hoger)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:59

TS ik snap wel wat je bedoelt hoor. Toen ik begon met men aquarium kreeg ik van men moeder gewoon een paar soorten vissen. Verschillende soorten terta's bijv die met 1 of 2 waren. Ja wist zij veel. En ik heb ook een paar vissen nu die ik zat ben, maar die al 3 jaar oud zijn en al ruim een jaar niet in een groep leven en dat gaat prima. Ook heb ik kempvis gekregen die dee ook niks met men kleinere vissen gelukkig. Maar ik denk idd dat een dierenwinkel niet snel vissen terug neemt ook omdat ze vaak ouder zijn en vanwege ziektes..
Ik vind je aquarium er erg netjes uit zien en hoe hou jij je planten zo mooi?

Heel veel succes ermee en je moet vooral je eigen ding doen en niet teveel naar het harde commentaar hier luisteren

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:00

Peelie schreef:
Kijk, ik sta er best voor opn, maar als iedereen begind te schreeuwen dat niks deugd aan mijn bak, dan heb ik daar idd geen zin in.

dat snap ik best, maar wij willen gewoon het welzijn voor de vissen. Als jij je daarvoor voor afsluit, ben je verkeerd bezig. vissen zijn ook dieren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:01

Ts, FireScorpion en ik hebben aan de hand van je lijstje eventjes snel opgezocht wat jouw vissen nodig hebben aan water:

Koperzalm:
22°-28°
Ph: 6,5 – 7
GH: 8 -12
Snelstromend water
Onder en middenlaag
Min lengte bak: 60cm

Vuurtetra:
24°-28°
Ph:6,5 – 7
GH: 3-6
Matige stroming
Middenlaag
Min lengte bak: 40cm

Neontetra:
20°-26°
PH: 6,5-7
Gh: 5-8
Matige stroming
Middenlaag
Min lengte bak: 50cm

Kardinaal tetra
23°-27°
Ph:6,5-7
Gh:5-8
Matige stroming
Middenlaag

Kempvis
24°-30°
Ph: 7-7,5
Gh:8-12
Stilstaand water
Midden en bovenlaag
Min lengte bak: 100cm

Guppy:
18°-28°
PH: 7,5-8
GH: 12-16
Matige stroming
Hele bak

Zwaarddrager:
23°-28°
PH: 7,5-8
Gh: 16-20
Snelle stroming
Midden en bovenlaag
Min lengte bak: 100cm

Naam : indische glasmeerval (Kryptopterus minor)
Temp : 21 - 26
PH : 7 - 7,5
GH : 12 - 16
Min lengte bak : 120cm
waterlaag : onder/midden

Naam : kersenbuikchiclide (pelvicachromis pulcher)
Temp : 24 - 25
PH : 6,5 - 7
GH : 8 - 12
Min lengte bak : 100cm
waterlaag : onder/midden

Naam : indische modderkruiper (pangui kuhlii)
Temp : 24 - 30
PH : 6 - 6,5
GH : 0 - 4
Min lengte bak : 100cm
waterlaag : onderste waterlaag

Naam : diamantgoerami (trichogaster leeri)
Temp : 24- 28
PH : 7 - 7,5
GH : 12 - 16
waterlaag : boven/midden

Naam : maanvis (pterophyllum scalare)
Temp : 24 - 28
PH : 6 - 6,5
GH : 5 - 8
waterlaag : boven/midden

Naam : platy (Xiphophorus maculatus)
Temp : 18 - 25
PH : 7,5 - 8
GH : 16-20
Min lengte bak : 70cm
waterlaag : midden

Coridora:
22°-27°
PH: 7-7,5
Gh: 5-8
Matig stromend water
Bodem

Als je kijkt naar de PH waardes zie je dat dit vaak niet overeenkomt. Ook de GH: je indische modderkruipers hebben een GH van 0 tot 8 nodig, sommige andere vissen van 12-16.
Er zitten gigantisch veel visssen in je middenlaag, er zitten vissen bij die geen stroming willen, die veel stroming willen die maar IETS stroming willen...

dit kun je niet allemaal in 1 bak houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:04

Als je dat allemaal gaat uitzoeken kan je gaan gezelschaps aqua houden want dan kan niks bij elkaar.. Als de vissen het goed doen gaat het toch goed

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 21:05

XxHaffiesxX schreef:
TS ik snap wel wat je bedoelt hoor. Toen ik begon met men aquarium kreeg ik van men moeder gewoon een paar soorten vissen. Verschillende soorten terta's bijv die met 1 of 2 waren. Ja wist zij veel. En ik heb ook een paar vissen nu die ik zat ben, maar die al 3 jaar oud zijn en al ruim een jaar niet in een groep leven en dat gaat prima. Ook heb ik kempvis gekregen die dee ook niks met men kleinere vissen gelukkig. Maar ik denk idd dat een dierenwinkel niet snel vissen terug neemt ook omdat ze vaak ouder zijn en vanwege ziektes..
Ik vind je aquarium er erg netjes uit zien en hoe hou jij je planten zo mooi?

Heel veel succes ermee en je moet vooral je eigen ding doen en niet teveel naar het harde commentaar hier luisteren

Ik snoei mijn planten vrij regelmatig, dode bladeren haal ik er tussenuit

FS, denk je nou echt dat ik ook niet het beste wil voor mijn dieren... en zeggen dat vissen ook dieren zijn, dat weet ik ook, ze leven, ze gaan dood, ze eten, ze poepen, ze halen adem. Natuurlijk...

En Vjestagirl, zo maken we allenmaal fouten en moeten we allenmaal ergens beginnen.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:06

XxHaffiesxX schreef:
Als je dat allemaal gaat uitzoeken kan je gaan gezelschaps aqua houden want dan kan niks bij elkaar.. Als de vissen het goed doen gaat het toch goed

wat is dat nou weer voor een onzin 8)7

ik ben 6 dagen bezig geweest met zoeken naar de juiste vissen die bij elkaar konden, combineren, kijken wat je leuk vind, hulp vragen op speciale fora's .. beetje jammes deze reactie. Dit is gewoon niet willen, dan moet je er niet aan beginnen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:07

PH en GH maakt voor de gemiddelde vis inderdaad amper uit, alleen als je de vissen wilt stimuleren om te kweken moet je er soms inderdaad naar kijken

De belangrijkste dingen waar je rekening mee moet houden zijn
- Hoeveel scholen kan ik kwijt? (zal in dit geval in de loop van de jaren dus beter worden)
- Passen de vissen in mijn aquarium? (is hier in orde)
- Hoe zit het met de agressiviteit van de vissen? (in dit geval dus oppassen voor de labeo en evt. de betta)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:07

Euhh waarom doen de vissen het perfect bij me vader die lage ph waardes nodig hebben en hoge ph waardes?

Me vader houdt nu al 30 jaar aquariums. En vind het alleen maar bullshit wat er in die boekjes staan over de ph-waardes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:08

Pikeur schreef:
PH en GH maakt voor de gemiddelde vis inderdaad amper uit, alleen als je de vissen wilt stimuleren om te kweken moet je er soms inderdaad naar kijken

De belangrijkste dingen waar je rekening mee moet houden zijn
- Hoeveel scholen kan ik kwijt? (zal in dit geval in de loop van de jaren dus beter worden)
- Passen de vissen in mijn aquarium? (is hier in orde)
- Hoe zit het met de agressiviteit van de vissen? (in dit geval dus oppassen voor de labeo en evt. de betta)

Dit bedoelde ik dus met mijn post..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:08

En de vissen fokken als konijnen :+

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:09

love_western schreef:
Euhh waarom doen de vissen het perfect bij me vader die lage ph waardes nodig hebben en hoge ph waardes?

Me vader houdt nu al 30 jaar aquariums. En vind het alleen maar bullshit wat er in die boekjes staan over de ph-waardes

Ja joh precies
@ FireScorpion: 'Gewoon niet willen' of gewoon jouw commentaar niet relevant vinden?
Ik ben het precies met bovenstaande reacties eens
Ik ben zelf heel gemotiveerd aquarium houder, heb in de loop der tijd genoeg kennis opgebouwd om o.a. succesvol een zoutwater aquarium te hebben draaien dus ik vind dat ik echt wel weet waar ik mee bezig ben en ik doe echt wel wat het beste is voor de dieren die ik heb.
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 12-04-10 21:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:10

XxHaffiesxX schreef:

Dat is helemaal niet waar. kunt best heel veel samen houden, maar het is voor het beest wel lekker als ze ergens wonen waar ze zich prettig voelen.

Als jij moet wonen op een planeet met maar de helft van de zuurstof die we op aarde hebben zal je je ook niet lekker voelen. Maar zolang je maar neit dood gaat is het goed?