Sneu dat jullie al zoveel ellende met haar hebben gehad... Ik hoop dat ze snel bijtrekt.
Wat voor vlees voeren jullie haar? Ik vind haar prachtig !
Loiz
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-10 17:46
Dankje! Ze krijgt nu farmfood met pens erbij, om de darmflora weer op orde te krijgen. Dat nu ongeveer 10 dagen achter elkaar, en daarna weer terug naar haar brokken en 1 of 2x per week een vleesdag.
koenlover
Geplaatst: 08-03-10 20:43
Geweldige hond!! Ik heb nu een Duitse dog X mastino pup.. die word ook deze week een half jaar.. Bewust voor deze kruising gekozen trouwens omdat we een iets steverige Duitse Dog hebben wilde.. Maar leuk om te zien dat ze nog zoveel van jou pracht hond weg heeft! Wij voeren haar nu vers vlees.. En daar doet ze het zo goed op!! (wij voeren trouwens van http://www.lotgering.nl is echt een aanrader!!)
Is die van jullie ook zo druk, springerig maar het liefst toch ook een schoothond(je)?
Loiz
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-10 20:48
Haha bedankt! Heb je een foto van je pup? Aparte kruising, zelfgefokt? Lotgering gaan we inderdaad waarschijnlijk voeren, doet de fokster ook en kregen we een paar pakjes van mee, 1 of 2 dagen in de week. Voeren alleen maar vers vlees, elke dag? helemaal geen brokken oid erbij?
Dat schoothondjes-gedrag is typisch dog hoor, Jua zit ook vaak bovenop je als je op het kleed gaat zitten. Op de bank mag ze niet, al begint ze daar tegenwoordig flink op te 'zitten', dus gewoon ervoor gaan staan en achteroverleunen
koenlover
Geplaatst: 08-03-10 20:58
Ik heb wel foto's van mijn pup.. maar ik zit nu op school.. Ik zal ze vanavond of morgen thuis eens proberen te uploaden.. Ze is dan wel zwart met wit maar qua bouw en koppie heeft ze echt veel weg van die van jou We hebben haar niet zelf gefokt.. Maar we kwamen haar toevallig tegen op marktplaats..
Bij Lotgering raden ze aan om alleen maar vlees te voeren. Ik geloof dat dat is omdat ze erg lang doen over het verteren van het vlees (dit omdat ze haast alles eruit halen en gebruiken). Ook merk je dat ze daardoor veel minder poepen van dit vlees. Maar ze ziet er zo goed uit sinds we dit voeren, ze heeft in het begin vaak diaree gehad van brokken, maar sinds we dit voeren doet ze het super!
Anders kan ik je zeker aanraden om ze eens te bellen, of er langs te gaan. Mijn moeder zat bijna een uur met ze aan de telefoon, die mensen zijn zo enthousiast over hun product dat ze het liefst alles erover vertellen ! En ik heb 5 honden lopen (van een half jaar tot een rottweiler van 12) en die doen het er allemaal heel erg goed op.
Bij ons is de bank ook erg geliefd, maar ze is nu alleen de winter binnen omdat ze nog zo jong is, en vanaf de zomer gaat ze op stal. Dus bij ons mag ze wel op de bank (zodra de pup verhuisd naar stal gaat de bank er toch uit) eerst had ze net een half kussen nodig en nu ligt ze over de hele bank. Dat groeien gaat zo snel (ze weegt al dik 50 kilo )
Ik had nog niet eerder een dog gehad. Dus dat schoothondjes gedrag ook niet eerder mee gemaakt, maar het is echt heerlijk, 's avonds op de bank lekker kroelen. Het liefst ligt ze ook boven op je als je gaat liggen
Loiz
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-10 21:00
Okee, vlees verteren ze juist sneller, daarom word aangeraden om als je brokken voert die savonds te geven, zodat die meer tijd hebben om te verteren. Er zijn heeeel verschillende meningen over vlees en brokken, en we twijfelen nog wel nu. Maar ik zal het doorgeven aan mn ouders!
Waarom gaan ze de stal in?
koenlover
Geplaatst: 08-03-10 21:04
Ik heb het niet uitgezocht, maar dat is het verhaal dat die man van lotgering vertelde.
Ze gaat de stal in omdat wij de honden op het erf hebben als waakhonden.. En omdat ze daar veel liever is.. Als ze even de kans krijgt ligt ze op stal tussen het hooi.. Dus vandaar.. En qua temepratuur is het daar ook goed te doen zowel in de winter (lekker warm door de paarden die er ook staan) en in de zomer lekker koel door de dikke muren
Loiz
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-10 21:06
Okee, deze kruising gekozen als waakhond? Aangezien doggen totaal niet bekend staan als waakhonden?
koenlover
Geplaatst: 08-03-10 21:07
Nee maar Mastino's juist extreem. Dat merken we nu al.. Als er mensen langs lopen staat ze een partij te grommen en blaffen.. We dachten deze kruising om het extreme van de mastino een beetje af te zwakken... Maar helaas is dat in haar geval echt niet gelukt.. Ze is met haar half jaar al waakser dan mn mechelaar van 6
Hoe is dat met die van jullie? Is die al waaks? Of juist helemaal niet?
Loiz
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-10 21:11
hahah okee! Jua is niet echt waaks, word ze waarschijnlijk ook niet. alleen als er een vreemde binnenkomt, komt ie er niet meeruit. En sommige mensen vertrouwt ze niet, soms door onze houding en soms uit zichzelf. De garage aan de overkant van de straat waar onze auto in staat (waar ze helemaal verliefd op is) let ze wel op, als daar een vreemde rondloopt slaat ze wel aan. Maargoed, waaks hoeft ze van ons niet te zijn, ze komt mee naar de deur als er iemand aanbelt, en met haar formaat en houding heb je toch al veel mensen bang hoor. Ook tijdens het wandelen merk je dat haar maat en machtige houding soms invloed heeft (heel jammer.. mensen vertrouwen dr niet terwijl ze meestal liever is dan z'n keffertje)
Hebben weleens iemand gehad die z'n keffer oppakte toen we aan kwamen lopen, echt vreselijk vind ik dat, dan krijgen ze ook wel een opmerking in de richting van "Oh dat hondje heeft vast vlooien, kijk maar uit" Ook naar de overkant van de straat lopen is niet bijzonder meer.
Ja die reactie krijgen wij ook vaak! Jammer is dat.. Ze wil alleen maar spelen en is met andere honden zo lief! En zodra we bij ons het erf af zijn is het waakse er ook helemaal af. En dan is het echt voor iedereen een knuffel! Jammer dat mensen zich zo laten afschrikken door het formaat he! Van mij hoefde ze ook niet waaks te zijn, daar hebben we een rottweiler en mechelaar voor, maar als we die buiten hebben lopen is het logisch dat de rest ook buiten loopt, doet ze echt goed Weet jij toevallig hoeveel die van jou nu weegt?
Loiz
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-10 21:17
Zoals je kunt zien is ze nu te dun, maar gok dr op z'n 40 kilo'tjes, kan wat minder of meer zijn, weten 't niet precies.
Wat goed dat jullie haar nu vlees geven, alleen waarop dan een brok als Farmfood erbij.. Voor doggen is deze brok eigenlijk niet geschikt, hartstikke leuk voor herders en labradors maar niet voor doggen (spreek uit ervaring!) Pak dan een brok als Cavom Lekker veel (4200, per kilo) kilocalorieen en goed van samen stelling Geef geen brok en vlees door elkaar of op 1 dag. Brok en vlees verteren bij een kompleet andere PH waarde, daar raakt haar maag van in de war. Geen strak plan voor een hondje wat al maag darm problemen heeft Zet haar desnoods kompleet op vlees Pak dan een kompleet vers voer zoals Smuldier of (stukker duuderder) carnibest.
Ik weet uit ervaring dat vlees zo vreselijk veel goed kan doen, juist voor honden met dit soort problemen.
Tjee wat een beuaty is ze geworden en wat een kracht zit er in deze dame! Goeie uitleg Lady1969!
Nog een goeie vlees verstrekker is www.herbyvers.nl Mooi vlees, groot assortiment, zeer betaalbaar en ze leveren thuis.
Loiz
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-10 10:04
Bedankt, ik ga even kijken naar die link
We hebben haar een volle week alleen maar pens gegeven, in de hoop dat haar darmflora zich weer opbouwd omdat ze die zogoed als kwijt was door de operatie, antibiotica en overgeven. We willen vanaf vandaag weer proberen op RC terug te gaan, ze vind het heerlijk en onze dierenartsen zeggen dat ze in feite nu zonder problemen terug moet kunnen. Dat ze mager was met RC is trouwens ook gevolg van de Giardia die ze had. Maargoed, we twijfelen of ze goed zal gaan met RC, en zoniet dan word het ander brokken zoeken. Geheel op vlees willen we niet, aangezien ze deze pensweek relatief enórm veel takjes eet, ze heeft dan ook een paar dagen nauwelijks los gelopen omdat ze alleen maar houtjes poepte. We denken zelf dat dat komt omdat ze relatief weinig te kauwen heeft in vergelijking met de RCbrokken. Wel willen we 1 of 2 dagen in de week vlees geven.
PrimaDonna_
Geplaatst: 14-03-10 12:55
Geweldig dit! Ik schoot heel hard in de lach toen ik die foto's zag. Wat een lekkerding Vind die honden zo gaaf. Veel geluk met haar!
Een hond hoeft niet te kauwen dat is iets wat mensne denken maar is klinklare onzin Kluiven doen ze wel graag bij voorkeur lekekre verse botten RC, sorry troep boordevol antioxidanten, kleur, geur ,smaak stoffen en andere rotzooi. Koop gewoon cavom als je perce aan de brok wilt Takje eten heeft niks met pens voeren te maken hoor.