xXLianneXx schreef:Hannah_Menno schreef:Ach kom fluffyfox, je overdrijft een beetje hoor.
Hoeveel cavia's of hamsters of goudvissen zitten in te kleine kooitjes? En ja, dat zijn gedomesticeerde dieren. Wie zegt dat eekhoorntjes dat niet kunnen worden? Hoeveel mensen houden slangen in hokken.. Dat zijn ook dieren die moeilijk te domesticeren zijn. Ben je daar ook tegen?
TS; Wat een super schatje zeg!
het verschil is dat die dieren niet meteen in een hokje gestopt zijn.
kijk maar naar de hond/wolf
mensen woonden in dorpjes en gingen hun restvlees om het dorp gooien zodat de wolven dat zouden eten en vervolgens vreemden weg zouden jagen. op een gegeven moment kwamen ze steeds dichterbij maar nog steeds niet in een hokje gestopt.
later woonden ze in de dorpen(zo ongeveer weet niethet preciese verhaal) en zo zijn daar generaties overheen gegaan voordat die dieren écht gewent waren en ook voor de mens gingen samenwerken met het jagen.
dat heeft heeeel lang geduurt voor "onze" huishond er was.
Een wolf die had als die opgesloten zou worden de hele handel afgebroken en uiteindelijk doodongelukkig geweest.
Miss went die daar op ten duur aan maar vaak krijg je dan steriotyp gedrag dat ze gaan weven of juist doodstil zitten en niks meer doen omdat ze de hoop opgegeven hebben.
Een eekhoorn is niet gedomesticeerd maar wordt wel ineens in een hokje gestopt, net zoals een wolf zou die dat echt niet prettig vinden zeker niet als die ruimte zó ontsettend beperkt is! Als ik een eekhoorn of 2 zou nemen zou ik zorgen dat hij op z'n minst een schuur aan ruimte zou hebben(ik woon nog bij mijn ouders die hebben een lekker groot huis dus dat zou nog kunnen ook) en een ruim buitenhok waarbij ook een (kleine) boom staat zodat hij het ook hogerop zou kunnen zoeken. Zoniet zou ik geen wild dier nemen. Tenminste niet een die die ruimte ook echt zou willen als die de mogelijkheid krijgt.
er was ook een poos terug een topic over een dwergkrokodil waar iedereen zo boos over was omdat hij geen hele vijver zou krijgen. er waren wijnig mensen die keken naar wat dat dier in het wild zou gebruiken aan grond en ruimte en dat was niet meer dan die schuur.
Ik ben het er ook niet mee eens dat er zulke kleine hokjes voor cavia's en konijnen worden verkocht! alsof je de hele dag op de wc opgesloten zit, nou nee dankje.
maargoed ik dwaal af van het punt dat ik wou zeggen dat domesticeren en opsluiten iets heel anders is. Eekhoorns zullen ook nooit écht gedomesticeerd worden door ze alleen maar op te sluiten.
TS veel plezier met je eekhoorn maar ik hoop toch dat je hem nog meer ruimte kan bieden en het zou helemaal super zijn als hij ook naar buiten kan.
zoniet doe dan wat aan zijn leefomgeving want meer takjes en verstopplekjes zijn wel nodig(zover ik kan zien)
en nog een vraagje: geef je dat knaagdierenvoer eigenlijk in een bakje of niet?
ik bedoel deze hele lap tekst tegen niemand gemeen of aanvallend moge dat duidelijk zijn
Ja, hij krijgt het voer inderdaad uit een bakje.
Daar neemt hij het uit, begraaft het onder de houtvezel of neemt het mee z'n holletje in

Hij heeft ook nog een soort liksteen met binnenin wat voer, houdt hij zich uuuren mee bezig om het voer eruit te krijgen

) vrijwel altijd op dezelfde plek dus weet hij waar hij het vinden kan. Je kan voer in dennenappels verstoppen en achter takjes ook zelf al op de grond gooien. Zo hou je goed rekening met zijn natuurlijke gedrag en kan hij er alleen maar vrolijker van worden 

, zo bedoelde ik het ook weer niet, ik bedoel alleen maar dat dieren die in hokken leven niet gelijk zielig zijn. Natuurlijk zijn er dieren die bepaalde hoeveelheden aan ruimte nodig hebben, maar zo heeft elke diersoort behoefte aan een bepaalde hoeveelheid ruimte, en dan is een konijn met een tijger vergelijken geen goede
. Ik vind persoonlijk dat deze diertjes er goed uitzien en het volgens mij prima naar hun zin hebben