Ondanks dat ik niets met muizen heb en ze doodeng vindt wens ik ze het ook niet om vermoord te worden oid. Zelf zou ik ze nooit hebben opgevoed maar ik vind het super wat je hebt gedaan en hoe je dit dagboek hebt bijgehouden! Erg leuk om te lezen. Hoop dat het goed met ze gaat. Je hebt ze iig super op weg geholpen!
Super! Ik probeerde vroeger ook altijd van alles groot te brengen als de kat weer een nestje had geplundert. Natuurlijk gingen ze altijd dood. Aan jou tips heb ik wel wat, zou het zo weer doen!
Mensen die 'ongedierte' roepen moeten maar even naar zichzelf gaan kijken.. Wij zijn zelf altijd nog de grootste plaag hier op aard.
Super dat je ze hebt geholpen en er zoveel tijd in hebt gestoken!
Cleo12
Geplaatst: 03-02-10 16:15
Geweldig verhaal en wat een doorzettingsvermogen. Ik zou dit zelf echter niet doen hoor, mijn kat eet ze gewoon op (in de zomermaanden leeft hij volgend mij op muizen) en alles wat hij levend binnebrengt ga ik niet redden.
Heb wel eens een jong konijntje onderdak gegeven, maar ook die snel weer vrij gelaten (ook die had mijn kat meegenomen en eet hij op, barbaar).
Ik heb vroeger wel jonge merels grootgebracht, het is echt geweldig om de ontwikkeling van die beestjes mee te maken.
O, mijn kat eet ook muizen hoor, leeft daar inderdaad ook in de winter op Maar mijn kat eet ook jonge vogeltjes, de gemenerik. Maar ik vind het gewoon super om te doen, en zou het inderdaad gewoon weer doen! Bedankt voor de leuke reacties!
Daihyo
Geplaatst: 05-02-10 09:15
Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd die de sfeer in het topic niet ten goede kwamen. Dit topic is niet de plaats voor een dergelijke discussie. Deze kan eventueel gewoon op BB gevoerd worden, mits dit respectvol gebeurt.
Woooow! Super leuk verslag!! Alleen, dit zijn geen veldmuizen, maar bosmuizen! Ik zal straks ff n plaatje van allebei zoeken, maar deze hebben te grote oren en te lange staarten om veldmuis te kunnen zijn. Veldmuizen lijken meer op computermuizen
Anoniem
Geplaatst: 06-02-10 00:08
Vraagje : gaf je ze koeienmelk of haalde je speciale melk bij de DA ?
Dankjewel, daar was ik even benieuwd naar. Heb nooit muisjes opgevoed ( ben ze toevallig nooit tegengekomen) Wel eens een kitten van twee weken ( mevrouw is nu 2,5 jaar ) dat is om het uur , dus net iet makkelijker
Voordeel van de muizen is dan weer dat je ze een paar dagen maar om de zoveel uur hoeft te voeren Ze eten al vrij snel zelfstandig!
Dagmar80
Geplaatst: 04-11-13 18:40
Hele waarschuwing over oud topic enzo... Maar goed, wilde even zeggen dat ik het knap vind dat je ze groot gekregen hebt en mooi dat ze de wijde wereld weer ingegaan zijn! Schattig die kleintjes op de foto's!
jolleknol
Geplaatst: 21-02-14 21:54
wauw mooi verhaal! ik hadook niet anders gedaan. wij hebben ook al wel eens een spreeuw en duifjes groot gebracht. die helaas onze kat te pakken had gehad.. gelukkig snapte die kat het niet helemaal en hadden ze meestal maar klein plekje bij de snavel enzo. Zelf heb ik ook wel eens in de berm een kat zien springen en ging toen kijken en daar liep een mini spring muisje net de oogjes open.. ik heb hem op gepakt en mee genomen in mijn hand en thuis in een bakje gehad en na een aantal minuten ben ik terug gefietst en heb hem terug gezet op de plek waar ik hem had gevangen (kat was gelukkig al weg)