Wat doen kippen in de sneeuw?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:44

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 23:18

Lynske78 schreef:
Weet je waar het ook heel lekker warm is? .........In een braadpan. ;)

Nou jaaaa.

Nee dat kan ik niet mijn eigen kippen opeten. Mijn man heeft 1 keer een haan geslacht omdat hij zo vals werd. Die heeft heeeel lang in de vriezer gelegen. Toen ik eindelijk de "moed" had om hem eruit te vissen, heb ik maar met een half oog gekeken, er kruiden opgegooid en hoppa de over in.
Taai dat ie was!!!! Had ik konijn in de oven gegooid :o :o . Was me ook helemaal niet opgevallen dat er opeens 4 poten aan een haan zaten :D :D :o?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:22

jouw kippen hebben het overduidelijk koud,-dat zie je omdat ze kippenvel hebben _O- ondanks de dubbele begazing :D
mijne zitten ook de hele dag verkrampt opgepropt in een extra hokje...lafaards.

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:40

ooh hoe herkenbaar! De kippen bij ons thuis komen ook niet meer naar buiten, de aanstellers :))

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 21:47

Ik heb ze vandaag een voor een naar de paardenstal gelokt, nadat ik ze weer met hun vieren in dat hokkie zag zitten.
Een mooi paadje voor ze gemaakt door de sneeuw.
Hooi en stro in de stal gegooid, wat graan en water erbij......ze zijn de hele dag uit hun eigen in die stal blijven scharrelen.
Waren er niet weg te slaan :D .
Het verbaasde me dat ze uit hun eigen 's avonds toch weer terug naar nachthok zijn gewandeld. Had mijn dochtertje al gecharterd om ze naar hun hokje te dragen, maar dat was dus niet nodig.
Kijken of ze morgen weer interesse hebben in een uitje :+ .

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:53

nou die van ons wagen zich ook niet buiten.....

Puchje

Re: Wat doen kippen in de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:54

En klagen he, dat ze niet uit hun nachtverblijf mógen!
Ze mogen best wel, alleen de dames willen niet :P
KOOOOUDE pootjes *klaaaaaaag*

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:04

Doen onze ook! Soms zitten ze nog op het trappetje maar beneden komen ze echt niet. :')

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:46

Zoooo, we zijn net WEER een stapje verder gegaan :D

We hebben het kippenhok met kippen en al net uit de kippenwei gedragen en in een paardenbox geplaatst :+ :D .
Ik had ze vanmiddag weer naar de paardenstal gelokt, alleen de kleine krielkip heb ik moeten vangen, want die kwam niet uit haar eigen. Toen ik haar vasthad, voelde ze zo licht aan.....ze heeft het volgens mij hard te verdurenmet deze kou. Het is ook een beetje de underdog, mag als laatste bij het voer, laagste in de pikorde dus.
En bibberen dat ze deed :(:) .
Aangezien er vanacht een koude wind zou opsteken en het hok dus vol in de wind staat...en nee, het is uiteraard niet winddicht want in de zomer moeten ze ook niet gebakken worden in de zon, zei mijn man, dan zetten we het hok toch in de paardenstal! Ze kennen er wel tegen, vogels zitten nu ook buiten in de kou, maar..we hebben de plek, dus waarom niet!
Dus nu staat het hok uit de wind en kunnen ze morgen zo vanuit hun hokkie lekker in de stal rondscharrelen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:53

Bij ons op stal zijn het ook zulke watjes, die zitten met zijn allen (stuk of 10) naast en op elkaar onder een afdakje. Ze willen niet naar hun hok of waar dan ook, ook al hebben we een paadje sneeuwvrij gemaakt :s