Haha, echt veel Muizenforummers zitten hier Hee Marielle
Anoniem
Geplaatst: 18-12-09 15:06
Drrrassic schreef:
@RedPassion: Al mijn muizen komen van goede fokkers af waar ik contact mee heb via het Muizenforum Ik reserveer ze dus van te voren om ze daar op te halen.
Gelukkig maar! Veel plezier met je leuke beestjes!
Muisjes zijn echt heel varieerend en je kunt er echt veel meer mee doen dan lijkt. Het zijn niet alleen kijkmuisjes, maar ook mini-fotomodelletjes en de meeste komen echt heel graag bij je zitten. Daarnaast kan je na elke wekelijkse poetsbeurt van het hok de inrichting totaal veranderen, daar maak je ze alleen maar blij mee.
Wat een leukertjes! Kun je nou met muisjes net zoveel als dat je met ratten kunt? Die had ik vroeger heel vaak bij me, zaten gewoon ergens in m'n nek of in m'n trui als ik in huis bezig was of zat te leren, en die waren ook echt knuffelbaar, ze genoten van de aandacht. Liepen ook gewoon los over de bank, en ze kenden het commando "in je hok"; dan klommen ze van de bank en ging het triptriptrip achter elkaar aan terug naar hun hok (zo'n hele grote frettenkooi hadden ze met z'n tweetjes) en dan klommen ze er tegenop en aan de bovenkant naar binnen. Kregen ze een stukje fruit of een nootje als beloning.
Maar kan zoiets met muisjes nou ook? Vinden ze het leuk om geaaid te worden enzo?
Dankjullie @Sonja: Er zijn maar een paar muizen die het echt heel erg leuk vinden om bij je te zitten. Bij mij is dat Bella, maar nadat zij een hersenbloeding heeft gehad is ze niet meer helemaal 100% geloof ik en vind ze het teveel stress. Ik heb ze ook eigenlijk meer gewoon om naar te kijken. Ik wil ze wel tam hebben zodat ik ze gewoon op kan pakken als ze moeten verschoond of als ik foto's van ze ga maken, dat lukt dan wel. Maar verder laat ik ze lekker muis zijn.
Ik heb foto's van de rest! Van elke muis heb ik er eentje hernoemd, de rest kun je bekijken in m'n weblog op mijn website (zie profiel of beginpost).
Bella: Hier zie je goed haar scheve koppie..
Noubi en Noeka:
Jubel: Dikdikdikdik.
Miyah: Enige foto die ik van haar kon maken, het wiebeltje
Ik blijf gek op muizen, maar heb ze nog nooit zelf gehad omdat ik toch wel bang ben dat ze teveel ruiken (maar heb er weinig verstand van). Mooie muizen zeg, black-tan blijft mooi.
Lilliputter
Geplaatst: 19-12-09 15:18
Ze zijn echt heel leuk zeg ! Hoeveel kooien heb je nu wel niet staan?
Drrrassic
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-09 15:19
@Veirl: Ja, zeker als je het niet gewend bent ruiken muizen enorm. Maar mannetjes zijn veel erger dan vrouwtjes, dat wel. Ze moeten gewoon zeker 1x per week verschoont, dan is het wel te doen. Je went er ook aan, vind ik.
Haha, dankje. En Miyah is nog een lichte zwarttan ook
@Lilliputter: Ik heb ze allemaal in een kooi. Een terrarium van 70x40x50 met plateautjes. Omdat het vrouwtjes zijn kunnen ze samen gehouden worden
@Lilliputter: Hamsters zijn idd solitair. Muizen niet, dat zijn groepsdieren. Hoe meer, hoe beter vaak Als ze alleen zitten gaan ze vaak dood van eenzaamheid.
@Charissath: Ja, Jubel is nogal aan de extreme kant. Bij de kleuren rood, oranje en sable (wat Jubel is) zit een gen in de kleur waardoor die muizen heel snel dik worden. Jubel heeft helaas de extreme vorm.
@Saaarr: Jubel is eigenlijk eerder zielig dan schattig hoor Ze kan nauwelijks klimmen en niet rennen.. Het is echt heel naar om aan te zien af en toe. Maar ze lijkt gelukkig
Ik heb haar alsnog wel geprobeerd op dieet te zetten.. Maar met een muis is dat niet te doen. Je kan 'r ook niet dwingen om te gaan rennen ofzo. Toen ik haar dus een klein beetje dunner had en ik haar weer bij de rest zette, kwam ze gelijk weer aan (Hoe? Geen idee.) Ik zou haar dus de rest van d'r leventje apart moeten houden, en dat vind ik echt niks. Ik reken er wel op dat ze hartkwalen ofzo krijgt. Als het te erg word en geen muiswaardig leven meer, dan laat ik haar natuurlijk inslapen. Maar nu heb ik niet het gevoel dat haar einde er al aan komt.
Bella is mooi zeg, een driekleurtje Ik vind het ontzettend leuke beestjes Kan me voorstellen dat dat beestjes zijn waar je gewoon lekker naar kan gaan zitten kijken wat ze aan het doen zijn.
Anoniem
Geplaatst: 19-12-09 16:40
Jeetje, wat is Jubel dik! Ik zal mijn ratten nu nooit meer dik noemen, die zijn gewoon mager naast die muis van jou.