Ik heb vol interesse je slangentopic gevolgd (doe ik nog steeds) en kon het niet laten hier ook even te reageren

Wat voer je hem nu en wat ga je hem later eigenlijk voeren? Volgens mij kan zo'n beest straks een halve koe op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toekie schreef:Valt mij op dat je andere ergere dingen erbij haalt om dit 'goed te praten'.
Prachtig dier hoor maar ik vind het ook absoluut niet kunnen, zo in de garage...
Moet ineens denken aan dat filmpje bij Links, van die chimpansee. Leuk zo'n dier, ook van kleins af aan onder de mens geweest...
Maar goed, ik ga er vanuit dat jullie er verstand van hebben.
Wesseltje schreef:onley schreef:volgens mij heb je geen besef over de groote van deze dwergen??
we zitten niet in VS dus dat kun je niet verglijken,
Daar kweken ze indd erop los met alles wat vast en los zit en ja 3 jaar informatie te hebben gewonnen hebben we toch de stap genomen.
dier zit zelf netjes achter slot en grendel zoals het zich ook gehoort met 'wilde'dieren
je moest trouwens eens weten wat er verkocht word op beurzen onder de tafels doordaar word je misselijk van
onervaren mensen met spugende cobra's
dat is pas onveilig
Heel apart, en kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat je mijn buurvrouw niet ben
Ik vind dat wilde dieren (reptielen uberhaupt) helemaal niet achter slot en grendel horen, maar gewoon in de natuur..
Buiten dat om, wens ik jullie er uiteraard wel veel plezier mee
onley schreef:ho ho
daar is zeker over nagedacht dames
geen paniek
het diertje is nu zo 25 cm !!
en zit in een bak van 1.80 m lang dus die heeft plek zat nu.
ze groeien imo heel langzaam dat betekent dat hij de eerste 3 jaar niet van bak hoeft te veranderen...
In die tussen tijd word onze garage geisoleerd en omgebouwt tot zijn verblijf, die garage ligt achter het huis (aan het huis vast) hij kan hier gewoon zijn eigen leven leiden met een veilig slot op zijn bak om ongewenste ontsnappingen te voorkomen.
Wel niet te hoog van de toren blazen als je niet weet waar je over praat..
kijk maar eens op MP trouwens hoeveel schilpadden in te kleine bakjes gehouden worden, krokodillen en dan de echte groote
in bakjes van 60 bij 40 waar ze niet eens in kunnen draaien.
mail die mensen maar eerst eens in plaats van hier te gaan roepen en schreeuwen dat hij nu al te klein zit en niet gehouden kan worden.
JorisDy schreef:Dus als die zometeen groot is kan je hem nog gewoon aaien zonder dat hij/zij je hand eraf bijt?
lindatje schreef:Och wat een dotje![]()
Ik heb vol interesse je slangentopic gevolgd (doe ik nog steeds) en kon het niet laten hier ook even te reageren
Wat voer je hem nu en wat ga je hem later eigenlijk voeren? Volgens mij kan zo'n beest straks een halve koe op
MaaikeMo schreef:onley schreef:ho ho
daar is zeker over nagedacht dames
geen paniek
het diertje is nu zo 25 cm !!
en zit in een bak van 1.80 m lang dus die heeft plek zat nu.
ze groeien imo heel langzaam dat betekent dat hij de eerste 3 jaar niet van bak hoeft te veranderen...
In die tussen tijd word onze garage geisoleerd en omgebouwt tot zijn verblijf, die garage ligt achter het huis (aan het huis vast) hij kan hier gewoon zijn eigen leven leiden met een veilig slot op zijn bak om ongewenste ontsnappingen te voorkomen.
Wel niet te hoog van de toren blazen als je niet weet waar je over praat..
kijk maar eens op MP trouwens hoeveel schilpadden in te kleine bakjes gehouden worden, krokodillen en dan de echte groote
in bakjes van 60 bij 40 waar ze niet eens in kunnen draaien.
mail die mensen maar eerst eens in plaats van hier te gaan roepen en schreeuwen dat hij nu al te klein zit en niet gehouden kan worden.
Ik roep niet dat hij nu te klein zit hoor
Maar vind het heel wat als ie straks groot is..
En ben van mening dat reptielen in t wild horen, niet bij mensen thuis.. Maar dat is mijn mening
Maar zoals je zei, je moet hem wel tam houden etc.. dus veel mee doen.. Dier is en blijft wild.. ben je niet bang dat ie je een keer grijpt?
Ja als ze groot zijn vind ik ze echt dood en dood engben ook erg blij dat jij mijn buurvrouw niet bent
No way dat ik buren wil die een krokodil in huis hebben
Maar hoe zit dit met de wetgeving? is wel helemaal legaal enz?
Niet om je aan te vallen, ben gewoon nieuwsgierig
SjilliejJj schreef:Wauw! Ik vind hem alvast heel erg leuk hoor.
Ik begrijp best dat de mensen in dit topic zich zorgen maken om veiligheid enz .. Maar ik vind dat we eerst allemaal maar eens naar onze eigen dieren moeten kijken.
Mijn poezen zitten ook niet graag binnen, die zouden ook liever buiten lopen. Idem zoals onze honden, baardagamen, konijntjes en vogels.
En onze paarden die buiten op de weide lopen zouden vast en zeker een nog groter weiland willen.
Zo kunnen we blijven doorgaan. Ik denk dat de topicstarter samen met haar vriend goed nagedacht heeft en dat dat dier(tje) weinig tekort zal komen.
Citaat:aaien is een groot woord, hanteren hoop ik hem te kunnen zonder dat we pech hebben
mocht er ooit wat zijn moet die ook normaal naar een DA kunnen of zo.
Biancaa schreef:Dus jij gaat een tropisch dier zijn leven lang opsluiten in een garage, die normaal een grote rivier tot zijn beschikking heeft. Bij jou zou die rondjes kunnen zwemmen in een zwembadje... logisch ook... Verder graven ze meestal een hol waarin ze slapen, deze kan tot 3,5 meter lang worden (als ze zelf rond de 1.50-1.70 zijn) is dat wel mogelijk in je garage met zwembad en verwarming en uiteraard snel stromend water waar hij graag in vertoefd. Is toch knap om dat allemaal in je garage te bewerkstelligen.
Hm en alleen maar maar omdat je vriend een krokodil wil.
Veel plezier ermee, ik hoop dat je over een jaar of 40 er nog bent om voor hem te zorgen...
Valeria schreef:wat mij vooral opvalt in dit topic dat het er op neer komt doordat dit beestje, omdat je vriend hem eem keer in florida heeft vastgehad zo nodig moest hebben.
zulke dieren moet je heel wat ervaring met reptielen hebben! weten hoe je ze moet hanteren, en weten wat te doen in gevaar.
als zo'n beest op de lengte van 1.80 is en hij heeft je arm te pakken kan je garanderen dat het verkeerd afloopt.
bovendien een dwergkaaiman in de garage meisje meisje een dwergkaaiman heeft een zeer groot zwemoppervlak nodig! ga maar eens kijken in de dierentuin. en daar zijn ze nog geen eens 1.80!Citaat:aaien is een groot woord, hanteren hoop ik hem te kunnen zonder dat we pech hebben
mocht er ooit wat zijn moet die ook normaal naar een DA kunnen of zo.
hier komt heel duidelijk naar voren dat je eigenlijks geen idee hebt wat de karakters en gevaren van zo'n dier kunnen zijn.
vind dit eeuwig zonde voor het beestje en dat is mijn mening.
en ben zelf een ervaren reptielenhouder dus ik weet waar ik over praat
Biancaa schreef:Dus jij gaat een tropisch dier zijn leven lang opsluiten in een garage, die normaal een grote rivier tot zijn beschikking heeft. Bij jou zou die rondjes kunnen zwemmen in een zwembadje... logisch ook... Verder graven ze meestal een hol waarin ze slapen, deze kan tot 3,5 meter lang worden (als ze zelf rond de 1.50-1.70 zijn) is dat wel mogelijk in je garage met zwembad en verwarming en uiteraard snel stromend water waar hij graag in vertoefd. Is toch knap om dat allemaal in je garage te bewerkstelligen.
Hm en alleen maar maar omdat je vriend een krokodil wil.
Veel plezier ermee, ik hoop dat je over een jaar of 40 er nog bent om voor hem te zorgen...
XoNo schreef:Maar wat ik me afvraag...beestje is nu 25cm lang, zit in een bak van 1,80m, een bak ruim 7 keer zo lang als hij zelf is...hoe is dat als hij straks 1,80m lang is? Hoe groot wordt dat verblijf in de garage?
Kijk, als je hem een goed huis kunt bieden en hem meer dan voldoende ruimte geeft, moet je doen wat je niet laten kuntDierentuinen hebben ze tenslotte ook
Annemeik schreef:Je krijgt iig geen last van inbrekers in de garage neem ik aan
Jeetje, wat lijkt dit me een grote stap om te nemen. Ik vind hem echt heel gaaf hoor, maar ik zou het zelf zo niet doen. Maar nu hebben jullie er ervaring mee, en ik ken alleen reptielen zoals agames en rattenslangen...
marialva schreef:ps ik wil er wel op wijzen dat de bak veel te klein is je moet 10 keer de lengte van het dier aanhouden met een minimale diepte van 60 cm
jilleroo schreef:tsja , gemengde gevoelens. ik snap dat je zo'n dier mooi vind en je ervaren genoeg voelt en dergelijken, maar ik blijf erbij dat krokodillen en alligators geen huisdieren zijn.
ben wel benieuwd naar dat verblijf in de garage, dat zal betekeken enkel kunstmatig licht ? of heb je ramen in jullie garage zitten?
Hannah_Menno schreef:Wat een leukerd!
Maar toch, ik ga echt mee in de voorgaande reacties. Hoe oud word zo'n beest eigenlijk?
janouk schreef:Helaas blijkt keer op keer dat dit soort 'wilde' dieren niet geschikt zijn als huisdier. Ondanks goede voorbereiding, goede veterinaire begeleiding, goede 'opvoeding' etc. worden veel dieren als ze volwassen worden toch aangeboden bij de opvang. Met alle gevolgen vandien: veel te volle hokken en te weinig ruimte om de dieren te herplaatsen.
Dat geldt ook voor wasberen, eekhoorns, apen, etc. etc.
Het is en zijn geen huisdieren en zullen het ook nooit worden.
http://serpo.nl/sos/sos-pag1.html
Jammer.