Mijn cavia heeft een nieuw vriendje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Mijn cavia heeft een nieuw vriendje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:14

Die Rooie blijft een rare (maar wel een leuke rare) :+:
Goeie combinatie zo hoor, als het werkt, waarom niet? En Rooyke weet blijkbaar wat hij mag en niet mag. Ik weet uit ervaring dat het best makkelijk is om kittens aan te leren in wie ze hun nagels in mogen zetten (dat is hier in huis hun zus en hun speeltjes) en wie bedoeld zijn om mee te knuffelen en bij te slapen (de baas en het vrouwtje :)) ). Simpel zat. Lieve foto's zijn het, ik hoop dat ze nog een hele tijd van elkaar kunnen genieten :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:15

wat lief,
wat schattig! :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 14:52

Dat hoop ik ook, ZwartWitje :j

De rooie is inderdaad een bijzonder exemplaar. Hij werd net wat rustiger maar sinds een week of wat is ie weer helemaal door het dolle heen. Constant spelen en klieren. Vanochtend heeft ie al m'n fotoboeken aangevreten, uit elk boek heeft ie wel een hap genomen :(
Ter compensatie werd er zojuist een prachtige muis bezorgd, dat is dan wel weer heel lief (en vies) :))

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:00

Ah wat lief :D

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:49

Ontzettend lief :D

Maar wat ik me afvroeg..
Is de kat nou zou klein of de Cavia zo groot??

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 17:22

De kat is al best groot, maar de cavia is echt ontzettend giga :D
Een paar weken geleden was ik weer bij de dierenarts met hem en de dierenarts staat er telkens weer van te kijken. Volgens zijn zeggen heeft hij nog nooit zo'n grote cavia gezien van dit ras.
Hij is enorm groot en zwaar. Hij is zelfs nog zwaarder dan 1 van onze katten :))

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:40

Hmm dan kan het haast wel een Cuy zijn...
Of een kruizing daarmee..
Want dat zijn zogezegd de reuzen onder de Cavia's.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 08:47

Daar heb ik inderdaad weleens van gehoord :j
De DA kende dat soort caafjes ook, maar dacht dat het toch een normale huis/tuin/keukencaaf is, alleen dan een extreem grote. 't Maakt me verder eigenlijk ook niks uit wat voor soort het is, hij is vooral erg leuk en lief en ik hoop maar dat hij de winter nog door gaat komen :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:43

Oeh, dan ben ik wel heel benieuwd hoe zwaar de cavia is. ;)

Leuke foto's! :)) Hartstikke schattig. Ik zou mijn katten alleen nooit bij mijn piep- en snuffelbeestjes laten. Ik ben als de dood dat ze het zien als prooi, maar vind het dan weer wel leuk om te zien dat het met sommige katten wel goed gaat.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 15:40

Hij weegt rond de 3 kilo :oo

Ik snap heel goed dat je het eng vindt om je knagers 'ten prooi te stellen' aan je katten hoor. Sterker nog, als ik een paar jaar geleden deze foto's gezien had van iemand die hetzelfde met zijn cavia/kat deed dan zou ik er erg van geschrokken zijn en zeker aangeraden hebben om het niet te doen.
Mijn vriendin heeft 2 Jack Russels en een cavia. Die gaan op precies dezelfde manier met elkaar om. Toen ik dat voor het eerst zag schrok ik me wild, het enige wat ik wilde doen was de caaf redden. Dat bleek dan helemaal niet nodig te zijn, maar het voelt wel vreemd.......

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:49

Dat kan ik me voorstellen ja. Wanneer heb jij de beslissing gemaakt dat het wel lukt tussen die twee? Niet dat ik het met mijn katten ga uitproberen. De deur naar de beestenkamer blijft echt dicht hier voor de poezenbeesten. De één zal waarschijnlijk niets doen, maar de ander vind vogeltjes ook reuze interessant, dus doe maar niet. Denk ook dat het anders is als je kat al van jongs af aan eraan gewend is.

Drie kilo, das een flinke jongen! :))

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:56

Mijn caafje is ook nog maar alleen, en bij ons is het net zo 'opgelost' als bij jouw:

Afbeelding

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 19:34

Och, wat ontzettend schattig :))
Ze kleuren ook mooi bij elkaar, echt een heel lief setje!

Emytje schreef:
Wanneer heb jij de beslissing gemaakt dat het wel lukt tussen die twee?

Volgens mij is het min of meer vanzelf zo gegroeid. Rooyke was een week of 7 toen hij bij ons kwam. Hij ging eens bij de caaf en het konijn kijken, ze besnuffelden elkaar wat en ze gingen weer verder met waar ze mee bezig waren. Dat herhaalde zich tig keer per dag, ze raakten steeds meer aan elkaar gewend. Op een gegeven moment was het deksel van de kooi en Rooyke ging eens in de kooi kijken. Uiteraard stond ik erbij om in te grijpen, maar dat was niet nodig.
Zo is het eigenlijk steeds verder gegroeid.

Op een gegeven moment was ik heel erg benieuwd wat er zou gebeuren als ik er niet bij zou zijn. Ik heb urenlang als een soort spion achter het raam/de deur gestaan, maar weer niks. Later nog een aantal keren 'getest' en toen werd me wel duidelijk dat ze zich precies hetzelfde gedroegen als wanneer ik erbij was.

Ik laat ze trouwens nooit voor langere tijd zo samen als ik weg ben. Ik ga bijv. wel even naar het toilet ofzo, maar als ik langere tijd weg ben dan haal ik ze uit elkaar. Just in case......

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:26

Heel verstandig. :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 23:36

Adje en Meneer de Rooy zijn zo ontzettend lief samen :+: Echt een heerlijk stel. Fijn dat Adje zo toch nog een beetje gezelschap heeft na het gaan van Bob :j

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:07

Heb je misschien ook een foto van Adje naast een gewone maat cavia? Ik kan het me zo moeilijk voorstellen, een caviaatje van 3 kg.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 15:54

Ik heb helaas geen foto van Adje naast een andere cavia, maar ik moet nog wel ergens een foto hebben waar hij naast een flink konijn zit. Ik zal 'm straks wel even voor je opzoeken :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 16:03

Op deze foto zit hij bij Rooyke toen de kat een paar maanden oud was. Je hebt zelf waarschijnlijk wel een idee hoe groot een poesje van een paar maanden oud is, zo kun je een beetje een vergelijking maken naar de grootte van de caaf:
Afbeelding

Ik zit nu op m'n werk maar zal vanavond thuis even kijken of ik nog wat foto's heb. Deze stond toevallig nog in m'n webalbum, maar ik heb er vast ook nog wel wat op m'n pc staan :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 19:29

Emytje, ik heb nog een foto gevonden van Onzen Ad naast onze (grote slag) Hollander, zo krijg je een beetje een idee van zijn grootte:

Afbeelding

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:39

Das wel een beetje... HUGE! :))

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:14

Ik blijf het een geweldige kat vinden die Meneer de Rooy. Wat een humor heeft die kat toch hè.
Wel leuk dat hij zo Onze Ad "opvangt" zodat hij niet helemaal zonder maatje komt te zitten.
Hoe reageert de rest van de kattenfamilie eigenlijk op deze vriendschap?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 21:37

Ja, hij blijft leuk he :))
Het lijkt wel alsof hij aanvoelt dat Adje alleen is. Bij mensen heeft hij daar ook een heel goed gevoel voor (afijn, dat heb je al eens gemerkt ;)). Als ik me niet lekker voel of verdrietig ben, dan komt ie bij me zitten. Als ie zou kunnen praten dan zou hij vragen of het allemaal wel goed gaat :))

De rest van de kattenfamilie interesseert het allemaal bar weinig. Homer ligt nog steeds op z'n favoriete stoel (die bij de tv) en Oscar doet ook hetzelfde als altijd: hard miauwend als een soort gesjeesde oma door het huis rennen, alsof ze constant achtervolgd wordt :)) Die wordt steeds dementer, soms is het echt niet leuk meer. Constant miauwen enzo, je wordt er helemaal tureluurs van.
Adje is niet interessant voor Homer en Oscar, ze kijken er nooit naar om. Ze zullen hem ook geen kwaad doen (althans, nog nooit gedaan), ze lopen er altijd met een boogje omheen en gunnen hem geen blik waardig. Een soort negeerstand dus :))

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:56

Echt te schattig voor woorden hoe die twee elkaar gevonden hebben, of eigenlijk meneer die Adje gevonden heeft. :+:

Mijn katten voelen het ook feilloos aan als ik niet lekker in mijn velletje zit, dan zijn ze ineens een stuk aanhankelijker. Stoffer heeft toch al wel van die buien dat 'ie perse op schoot wil liggen of gewoon dicht tegen me aan, maar Blik is normaal niet zo schoterig. Even knuffelen prima, maar wil 'ie graag weer zelf zitten. Alleen op bed vinden ze het allebei lekker om er bij te liggen, soms op hun eigen dekentje op de hoek, soms heel dicht tegen me aan. De cavia die Gwen ooit had, vonden ze allebei eigenlijk maar een vreemd ding :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 20:17

Een vreemd ding, dat is misschien nog wel de meest ladingdekkende bewoording :))
Homer en Oscar vinden het volgens mij maar een vreemd mormeltje :D