Bejaarde katten van het asiel ITP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:56

Emytje schreef:
@ Stef_winston: Beide katten komen uit het asiel in almere. Hierzo en als je dan naar onderen scrollt staat Tommie er nog tussen. Spekkie is de oude dame van 18 jaar. Mozart staat er niet tussen, de site word niet zo heel vaak ge-update en in de zomer hebben ze het ontzettend druk met dieren die worden afgestaan of gevonden.

wat toevallig, hier komt onze kat ook vandaan!
super dat je ze nog een leuke oude dag wil geven!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:03

Wat leuk zeg! :) Wat goed van je dat je voor de oudjes hebt gekozen! :) Ze zien er nog jeugdig uit moet ik zeggen! :D
(ben zelf ook in het bezit van een oude heer, kat van 18,5 :) Als ik niet zo verrekte allergisch was, had ik ook zeker een oude kat uit het asiel genomen als ik uit huis ging! Maar helaas... als ik uit huis ga blijven de katten bij pa en ma achter. Want ik word er toch ziek van )

Aerdenhout1: bij ons in het bejaardentehuis mag een kat wel mee, maar mag niet van de kamer af. Dus zit het beestje op een kleine kamer 24/7 (bij een bewoner die ook niet meer goed is, want anders krijg je die indicatie niet in ons verzorgingshuis). Dat is ook niet eerlijk voor het diertje natuurlijk... en logisch dat het niet over de gang mag lopen. ik ben er bv heel erg allergisch voor en meerdere oudjes. Wij mogen niet eens wasverzachter gebruiken omdat er bejaarden zijn die allergisch ervoor zijn. Dus kun je nagaan wat een loslopende kat teweeg kan brengen! Bovendien kunnen bewoners vaak niet meer zelf voor de kat zorgen en familie komt zelden elke dag langs. En in het kader van bezuinigingen kan de verzorging ook niet nog eens extra de kat verzorgen... omdat er voor de bewoners al te weinig tijd is.
Het is heel treurig... absoluut. Maar wel begrijpelijk dat een kat niet altijd mee kan :) (al vind ik het altijd erg jammer dat de familie dan niet de oude kat op zich neemt, ook al is het wel te begrijpen als er bv een allergie in het spel is)
Daarom is het mooi dat er mensen zijn die toch die oudjes op zich nemen! :)

cissy

Re: Bejaarde katten van het asiel ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:17

Ah, daar zijn de foto´s van de bejaarde heren, ze zien er toch nog wel goed uit hoor, ze zullen nog wel bij gaan trekken als ze lekker op hun plek zijn bij jullie.
Katten zijn vreselijk leuke huisdieren, geniet er maar lekker van dan genieten zij lekker van hun oude dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:41

Jij bent geweldig. :+:

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:46

Wat super! +:)+
Ik heb hier een kat van 22 naast me liggen, hopelijk kunnen die van jou ook nog zo'n tijd mee, ze hebben het iig erg goed getroffen bij je!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:11

22! Dat geeft de burger moed +:)+ Wil die 2 bejaarden (18) van me nog lang niet kwijt.... :(:)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 09:53

Ooooh, dan kunnen ze nog wel even! ;) Ik ga zo met Mimir naar de dierenarts. Ik heb namelijk gister met de assistente aan de telefoon gehangen en zij vertrouwde zijn drink-, eet-, en plasgedrag niet, met dus dat hij vrij mager is. Duimen jullie voor hem dat hij gewoon iets heeft wat makkelijk te verhelpen is? Het was vanochtend wel moeilijk hoor. Hij moet namelijk nuchter zijn en daar straks mocht hij dus niets eten. Hij bleef maar voor de kast staan en om me heen draaien en zijn buikje knorde nog ook... Ook heeft hij vanochtend overgegeven. Niet echt een goed teken. Ik hoop maar dat dat komt dat hij zoveel op zn nuchtere maag gedronken heeft, dat hij er misselijk van is geworden. Arm beessie...

@ Wuis: Dank u, dank u, dank u... :D

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:35

Oei, spannend ik hoop dat het goed afloopt.

Ik vind het echt hartstikke tof dat je deze 2 katten opvangt! Het zijn echt 2 oude knapperds, heel veel plezier ervan!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 16:43

Ondertussen uitslag van het onderzoek. Op dit moment zijn alle waardes van het bloed goed. De dierenarts vond het wel lijken alsof hij beginnende schildklierproblemen had, ondanks dat het nu niet in het bloed terug te vinden is. Hij mag dus over drie maanden terug komen voor nog een keertje onderzocht te worden. Daarnaast moet ik hem proberen om flink wat aan te laten komen, want hij was veel te mager. Maar gezien zijn eetlust moet dat niet moeilijk zijn. ;) Gelukkig is het een kat die gemakkelijk mee gaat naar de dierenarts, ondanks dat hij door drie vrouwen in de houtgreep genomen moest worden voor het bloedprikken. Hij ligt nu lekker in de reisbox te pitten met een vol maagje. :))

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:48

Super dat je deze oudjes uit het asiel gehaald hebt.
Ik weet uit ervaring hoeveel plezier je nog kunt beleven aan zulke oudjes. Ik heb vorig jaar een 16 jarige hond uit het asiel gehaald en hij is nog steeds bij ons. Hij geeft ons heel veel voldoening en we zien hem dagelijks genieten :D Hij leeft helemaal op die ouwe sok...

Veel plezier met je oudjes. Geniet ervan! Dat je er nog maar net zo mag van genieten als wij van onze bejaarde hond ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:47

Een van mijn katten heeft ook schildklierproblemen, heeft daar al een jaar of 6 pillen voor. Mocht het er van komen dat ie dat inderdaad heeft, en hij moet aan de medicijnen, PB me dan even ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:53

Wat top dat je 2 van die oude heren uit het asiel hebt gehaald, ze zijn echt leuk zeg.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 17:35

@IkbenEllen: Zal ik doen.

Voor diegene die het leuk vinden om te weten. Mimir is al sinds vrijdag 400 gram aangekomen. :)) Gaat hard! Ik heb vanochtend ook even met het asiel gesproken. Hij is niet van iemand die naar een verzorgingstehuis ging, maar hij is gevonden als zwerfkat en niet opgehaald. Hij at daar zeer slecht en ze was blij om te horen dat hij al zoveel was aangekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:21

Wat goed zeg, dat is wel heel erg vee 400 gram in een paar dagen.
Wie weet heeft hij zn rust eindelijk gevonden die hij nooit heeft gehad.
Mijn oudjes moet je ook niet tussen allemaal jonge dieren zetten, dan eten ze ook niet daarom komen er hier ook geen dieren meer bij.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:50

Ooooh zo leuk voor deze diertjes dat je hun nog leuke jaren gaat bezorgen.
Vind het echt leuk dat je zoiets doet :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 20:25

Ze beginnen zich allebei erg goed thuis te voelen. Tiamat is wat rustiger geworden wat betreft aandacht vragen, maar als zn maagwekker is afgegaan dan laat hij dat ook weten. Ook vind hij het nog niet goed als Mimir aandacht krijgt en hij niet. Hij geeft dan Mimir een mep, maar goed als dat alles is. ;) Mimir begint zich ook een stuk beter te voelen. Hij loopt niet meer zo gebogen en begint zelfs op dingen te springen. We hebben een mandje aan de verwarming hangen en dat heeft hij gister voor het eerst gebruikt. Ook komt hij nu lekker bij ons op de bank zitten. Als ze samen, de een aan de ene kant en de ander aan de andere kant van ons, op de bank liggen, zie en weet je echt goed waarvoor je het hebt gedaan. :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:34

Hartstikke leuk dat je kiest voor zulke katten!!
Ik ben pleeggezin voor het asiel en heb vaak kittens. Bij het terug brengen van een moederpoes besloot een graatmagere, vol met kale plekken zwarte kater dat hij in mij zijn nieuwe baasje zag. Zat ook al bijna een jaar in het asiel en ook met een blaasgruisdieet.
Ik heb er een topkat aan, alleen in tijden van stress raakt hij wat haren kwijt, maar goed, hij is uitgebreid lichamelijk onderzocht en het is echt stress.

Blaasgruisvoer komen ze ook sneller van aan, dus dat zou je ook nog aan de andere kunnen voeren.
Dan hebben ze ook altijd beschikking over brokjes. Zo heb ik dat ook gedaan met mijn andere katten, die werden er wel wat dikkig van.....

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 20:53

Is dat wel gezond voor hem als hij geen last heeft van blaasgruis? Ik vind dat namelijk een beetje een eng idee...

Sneu is dat he, dat katten zo lang daar kunnen zitten. Ik krijg echt zo de neiging om ze allemaal mee te nemen. Vandaar dus ook goed besproken met mijn vriend dat dit de grens is, anders verandert ons huis ben ik bang ook in een soort van opvang. Ik vind het ook belangrijk dat iedere kat een eigen stekkie in het huis heeft, vandaar dus ook dat 2 het maximale is. Mimir wil waarschijnlijk niet meer naar buiten. Tiamat wel, maar dat word alleen in de tuin.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:56

super dat je twee sokjes uit het asiel genomen hebt en nog een leuke en goede oude dag geeft! zelf ook een sok van destijds 10 uit het asiel gehaald en nooit spijt van gehad! toppie! veel geluk +:)+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:43

Nee, het zou geen probleem vormen voor gezonde katten.
Ik heb dat bnamelijk nagevraagd bij het asiel hoe ze dat daar deden,. mijn katten zijn nl gewend aan het feit dat ze altijd brokjes kunnen eten en als je gescheiden gaat voeren dan dus niet meer.
Ik heb het ook aan de dierenarts gevraagd en die vond het geen probleem, maar wel wat duurder dan gewoon voer.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:35

Had ik hier nog geeneens een berichtje gezet nouja :P
Ik vind ze echt heel leuk :D

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:43

Leuke katten en wat goed dat je oudere beestjes uit het asiel bent gaan halen! :D